Mulla on niin paska olo ettei ikinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon maailman huonoin äiti. Mun vanhemmat (lähinnä mun äiti) pilas mun lapsuuden ja nuoruuden viinan käytöllä. Mua on haukuttu ja lytätty itsetunto niin etten oo ikinä ollut ihan "normaali", mut on jätetty niin monesti yksin baarireissujen ajaksi lapsena että pelkään vieläkin pimeää. Mä en osaa suhtautua humalaisiin ihmisiin tai viinaan oikein mitenkään, nykyään olen itse täysabsolutisti.
Mä luulin ettei mun äiti enää juo, vitun hyvin onnistunut salaamaan multa. Miten mä en oo huomannut?!? Ja mun lapset on ollur siellä viikonloppuisinkin aika usein. Nyt sain kuulla varmasta lähteestä että mutsi on ollut lastenkin aikana aivan tillintallin ja haukkunut niitä ja syyttänyt perättömistä asioista yms.
Mä oon koittanut lapsilta kysyä että onko se juonut mutta lapsia on varmaan kielletty kertomasta.
Vitun hienoa pitää itse periaatteena että lasten ei tarvii katsoa humalaisia ja laittaa ne vittumaiselle juopolle hoitoon. Mulla on niin syyllinen olo ettei ikinä. Mun lapset ei mee sinne enää koskaan mutta mua pelottaa mitä tuhoa se on jo saanut aikaiseksi.
Mut se on lapsena haukkunut ihan paskaksi, rumaksi mitättömyydeksi. Kun mulle 12-vuotiaana kasvoi tissit mä olin huora ja taisin olla 16v kun se huusi toivovansa etten mä ikinä saa lapsia kun olen niin huono ihminen. Puhumattakaan aiaisesta itsarilla uhkailusta ja siitä kun se kännipäissään soitti mun ekalle poikaystävälle ja selitti kaikkea paskaa ja haukkui mut sillekin huoraksi.
Miten mä oon voinut luulla että se ois muuttunut eikä enää jois? Miten mä oon voinut olla niin vitun sokea ja typerä?!?

Mulla ei oo ketään jolle puhua. Mä en voi kertoo mun miehelle kaikkea paskaa mitä muistan, mä en halua että se kärsii siitä ja musta tuntuu että se ei edes pitäis mua samana ihmisenä jos se tietäis. Se tietää että mä olen joutunut lapsena katsomaan humalaisia mutta ei todellakaan että kuinka usein ja mitä paskaa se elämä oli.

hullu "äit"i sulla. onneks sä selvästi rakastat lapsias!!
kamalaa että sulle on käynyt noin, tiedän että ei varmasti mun kommentti sua lohduta mutta..... tuli oikeen paha mieli että jotakuta voi kohdella noin!! onneks sulla on valta ja voima suojella omia lapsias. alottaisin karsimalla äitis kokonaan pois kuvioista.
ymmärrän silti senkin että olet kaiken kokemas jälkeen halunnu antaa äitilles mahdollisuuden. mut eiköhän se mahdollisuus oo nyt käytetty!! voimia sulle <3

AP, ei ole sun syy että sulla on huono äiti. Jokainen lapsi ansaitsisi mukavan hyvän äidin mutta sulla (ja monilla muilla) kävi huono tuuri. Et ole tehnyt mitään väärin. Mutta, nyt kun tiedät mikä äitisi tilanne (taas) on, toimi sen mukaan ja katkaise välit. Suosittelen myös että kerrot hänelle miten kurjalta tuntui kaikki haukkumiset ja muut, kirjoita jos et pysty sanomaan, koska muuten viha/pettymys jää sisällesi ja se voi ilmetä fyysisinä oireina (keho muistaa vaikka mieli yrittäisi unohtaa, eli voit saada migreenin tai niskakipuja tai muuta). Sitten ala kehittämään itsetuntoasi ylöspäin, joka päivä sanot itsellesi itsestäsi hyviä puolia niin kauan että alat uskoa, ne voivat olla ihan tavallsia asioita. Kyllä se siitä. Kaikkea hyvää! Olet hyvä äiti!!!

hullu "äit"i sulla. onneks sä selvästi rakastat lapsias!!
kamalaa että sulle on käynyt noin, tiedän että ei varmasti mun kommentti sua lohduta mutta..... tuli oikeen paha mieli että jotakuta voi kohdella noin!! onneks sulla on valta ja voima suojella omia lapsias. alottaisin karsimalla äitis kokonaan pois kuvioista.
ymmärrän silti senkin että olet kaiken kokemas jälkeen halunnu antaa äitilles mahdollisuuden. mut eiköhän se mahdollisuus oo nyt käytetty!! voimia sulle <3

Kiitos. Helpottaa kun saa edes kirjoitettua ajatuksia.

Muistat vain kertoa lapsille, että mummo on sairas.

Juopot ei ikävä kyllä kovin helpolla muuta. Itsekin tässä odottelen, milloin joutuu anopin hautajaisiin. Viina on tärkeämpää kuin mikään, vaikka kotona on alaikäinen lapsikin vielä.

Kuule, sä oot antanut äitillesi tilaisuuden osoittaa, että hän on muuttunut. Enää sun ei tarvitse hänelle sellaista antaa, ei todellakaan. Voi kun rohkenisit avautua miehellesi asiasta, uskoisin, että se tekisi sinulle hyvää. Olen myös varma, että miehesi haluaisi tietää asiasta ja olla sinun tukenasi. Ei sun tarvitse kantaa tuollaista asiaa yksin.

Nyt aikuisena mä oon välillä miettinyt että oispa sisarus, joku joka tietäis nää kaikki jutut. Mut toisaaltaan hyvä ettei oo, kukaan ei joutunut kokeen sitä paskaa mun kanssa ja jos se sisarus oiskin itsekin joku alkoholisti.
Mun miehelle en vou kertoa siksikään että sillä on vähän omalaatuinen huumorintaju ja nää on sellaisia juttuja mistä mä en vaan ainakaan toistaiseksi kestä kuulla mitään vitsiä tai kettuilua.

Vaikutat olevan paljon parempi äiti lapsillesi kuin mitä oma äitisi on kyennyt olemaan. Nyt tiedät totuuden joten ei enää lapsia mummulaan. Suosittelen sinulle lämpimästi Al Anon.

En osaa sanoa muuta kuin että sinä et tosiaankaan ole paska äiti! Jotkut vaan osaa salata juomisensa ja sitä uskoo koska haluaisi tilanteen olevan se ettei läheinen enää juo. Voimia teille eikä varmasti äitisi ole kyennyt lapsiasi tuhoamaan kun heillä on kuitenkin noin täyspäisen kuuloinen äiti.

Pistät välit poikki heti äitiin. Et ole paska, äitisi on ja on vastuussa siitä. Äitisi ei voi enää tehdä vahinkoa sun lapsillesi, vaikka aika pitkälle on sulle tehnytkin. Sinä pidät huolta omista lapsistasi. Onnea siitä, että olet pystynyt katkaisemaan alkoholismin ketjun. Rakkautta.

Yhteistyössä