Mulla on niin paljon huonoja kokemuksia pakolaistaustaisista henkilöistä ja heidän lapsistaan

  • Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti
Minni
että olen huomannut itsessäni rasistisia piirteitä.En luota näihin pakolaisiin ja epäilen heidänYleensä olen erittäin suvaitsevainen ihminen enkä todellakaan katso ihmisen ulkonäköön,sukupoleen,mihinkään taustaan liittyen ikävällä tavalla mutta nyt on tapahtunut tälläinen muutos tilanteeseen.Ikävien sattumien summa.
 
no,
kyllä on! mutta niistähän ei saa edes puhua,heti oot ihan rasisti... rasistista käytöstä meitä "alkuasukkaita" kohtaan on paljonkin,musta aikas törkeetä,varsinkin niiltä jotka ihan elätettäviksi tulevat.
 
Rukoilijasirkka
Mulla on negatiivisia kokemuksia ulkomaalaisista ja varsinkin värillisistä ihmisistä. Olen siitä välittämättä avoin uusille ihmisille, enkä anna ennakkoluulojen vallata mieltäni.
 
aha
Käytännössä ihmisten suhtautuminen menee aina niin, että oli kyseessä sitten mikä tahansa vähemmistöryhmä (mamut, homot, suomenruotsalaiset, suomalaiset sosiaalipummit jne.) niin koko ryhmä leimaantuu muutaman tapauksen seurauksena paljon helpommin kuin jos kyseessä olisi valtaväestö. Tämä pätee myös kun kyse on jostain positiivisesta asiasta.
 
Niinpä niin
Minulla kokemukset ovat lähinnä ajatuksen tasolla: Pikkasen ottaa päähän tehdä niska limassa duunia, kun tietää että aimo siivu menee näiden elintasopakolaisten elättämiseen. Ja ne vielä näyttävät sikiävänkin aivan hallitsemattomasti.

Käykääpä huviksenne vaikka Itäkeskuksessa keskellä päivää, montako kantaväestöön kuuluvaa näkee? Tai sitt ne kaikki pakolaiset ovat niissä kahviloissa duunissa, kun päivystävät siellä aamusta iltaan.
 
on
On paljon huonoja kokemuksia työni puolesta. Jo lapset ovat tottelemattomia ja väkivaltaisia (esim. kurkuviiltely-eleitä jo päiväkoti-ikäisillä muita lapsia kohtaan), mutta vanhemmilta kyllä löytyy vaatimuksia yhteiskunnalle joka lähtöön. Mistään yhteisestä ei välitetä,kaikki pitää rikkoa, sääntöjä ei tietenkään tarvi noudattaa. Rasittavaa, että tämä aihe on tabu, eikä siitä saa puhua. On sitä muutamaan "normaalitapaukseenkin" tullut joskus törmättyä ja se on tietenkin aina iloinen yllätys
 
kauniin varinen
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla on negatiivisia kokemuksia ulkomaalaisista ja varsinkin värillisistä ihmisistä. Olen siitä välittämättä avoin uusille ihmisille, enkä anna ennakkoluulojen vallata mieltäni.
minka varinen sa oot?
 
Värillinen
Alkuperäinen kirjoittaja kauniin varinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla on negatiivisia kokemuksia ulkomaalaisista ja varsinkin värillisistä ihmisistä. Olen siitä välittämättä avoin uusille ihmisille, enkä anna ennakkoluulojen vallata mieltäni.
minka varinen sa oot?
Sirkkis on vissiin aivan väritön..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja kauniin varinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla on negatiivisia kokemuksia ulkomaalaisista ja varsinkin värillisistä ihmisistä. Olen siitä välittämättä avoin uusille ihmisille, enkä anna ennakkoluulojen vallata mieltäni.
minka varinen sa oot?
aika lailla vaaleankeltainen olen. :xmas:
 
skeptikko
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija:
soininvaara.fi blogissa on pohdintaa romaanipummeista. Kannattaa lukea.

Toinen juttu on, että mustilla keskimääräinen äo on 70 luokkaa ja eurooppalaisilla 100.
saisko tähän jotain lähdettä? mua myös kiinnostaisi, onko tällä länsimaisella testillä testattu mustia amerikkalaisia vai ugandan alkuasukasheimon jäseniä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija:
soininvaara.fi blogissa on pohdintaa romaanipummeista. Kannattaa lukea.

Toinen juttu on, että mustilla keskimääräinen äo on 70 luokkaa ja eurooppalaisilla 100.
saisko tähän jotain lähdettä? mua myös kiinnostaisi, onko tällä länsimaisella testillä testattu mustia amerikkalaisia vai ugandan alkuasukasheimon jäseniä?
niin ja se vielä, että onko testeissä otettu huomioon myös ravitsemukselliset seikat?
 
vieras
en oikein ymmärrä mistä ihmiset repivät noi yleistyksensä. Mua on ahdisteltu mustien miesten taholta ja myös arabien, mutta osaan erottaa yksilöt ihmisrymästä. Jos kaupassa jono hidastelee, koska vanha somalinainen ei osaa hakea oikeaa punnituslappua ostoksilleen, en ajattele, että helvetti noita somppuja taas, en myöskään silloin jos lauma somalinuoria metelöi ostoskeskuksessa. Enhän mä vihaa valkoisia mummojakaan sen takia että yksi töni minua junassa ja muutama muu on säännöllisesti etuillut erinäisissä tilanteissa ja käyttäytynyt muuten töykeästi.
 
vieras
Ei omakohtaisia kokemuksia. Mut sen verran asiaa seuranneena otan kyllä sen huomioon että erilaisella kulttuuritaustalla olevat ei automaattisesti toimi tai ajattele asioista niinkun täällä meilläpäin on tapana. Esim naisten kohtelu jne. En voi olettaa heidän ymmärtävän kaikkia tapojamme tai lakejamme, monet eivät sopeudu ja heillä voi olla sen laatuisia taustoja että on syytäkin olla varuillaan. Yleistää ei voi mutta pienellä varauksella ehkä kuitenkin olla.
 
skeptikko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija:
soininvaara.fi blogissa on pohdintaa romaanipummeista. Kannattaa lukea.

Toinen juttu on, että mustilla keskimääräinen äo on 70 luokkaa ja eurooppalaisilla 100.
saisko tähän jotain lähdettä? mua myös kiinnostaisi, onko tällä länsimaisella testillä testattu mustia amerikkalaisia vai ugandan alkuasukasheimon jäseniä?
niin ja se vielä, että onko testeissä otettu huomioon myös ravitsemukselliset seikat?
Haloo? Onko sulla väitteitesi tueksi jotain muutakin, kuin oma fantasiamaailmasi?
 
Non compos mentis
Mulla on aika paskoja kokemuksia muista suomalaisista, mutten vielä ole alkanut inhota itseäni näiden kokemusten kautta. Miksi edes olettaa, että kaikki ihmiset olisivat tosi ihania ja mukavia tai edes lainkuuliaisia? Tärkeintä on hokata, että vaikka naapurissa asuu ihan kenkku perhe, jotka huutaa, valittaa ja joiden lapset kiusaavat omia lapsiasi pihalla, niin eivät kaikki perheet (taustasta riippumatta) ole samanlaisia.

Minusta olisi rasistista olettaa, että kaikkien "värillisten" (puistatus, mikä sana!) täytyisi olla jonkin tietyn kaltaisia. En tunne edes kovin monia stereotyyppisiä rehtejä ja reiluja suomalaisia. Miksi sitten saksalaisten täytyisi olla täsmällisiä ja etelä-afrikkalaisten laiskoja? Useimmiten syynä on se, ettei tiedä toisesta tarpeeksi ja keskinäiset kemiat tai ymmärrys eivät kohtaa. Eikä aina tarvitsekaan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja skeptikko:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkija:
soininvaara.fi blogissa on pohdintaa romaanipummeista. Kannattaa lukea.

Toinen juttu on, että mustilla keskimääräinen äo on 70 luokkaa ja eurooppalaisilla 100.
saisko tähän jotain lähdettä? mua myös kiinnostaisi, onko tällä länsimaisella testillä testattu mustia amerikkalaisia vai ugandan alkuasukasheimon jäseniä?
niin ja se vielä, että onko testeissä otettu huomioon myös ravitsemukselliset seikat?
Haloo? Onko sulla väitteitesi tueksi jotain muutakin, kuin oma fantasiamaailmasi?
Se on lukenut Tatu Vanhasta tai vastaavaa.

 

Yhteistyössä