Mulla on moraalinen pulma!!! Kelan tuista....

Olen siis jäämässä vanhempainvapaalle toukokuun viiminen päivä ja olen tähän asti luullut saavani saman hoitorahan kuin edellisestä lapsesta joka on siis alle 3 vuotias...

no tänään selvisi etten saa koska tuolloin 2006 tehdyn päätöksen mukaan olen ollut työttömänä (ja saanut liiton päivärahaa jonka pohjalta tuki laskettiin) no tässä kohtaa sitä asiaa ei enää huomioida ja koska en ole ollut töissä vaan kotona hoitanut ekaa lasta tipun aika korkeesta päivärahasta melkeenpä minimiin |O

No sihteeri tarjosi tälläistä ratkaisua joka saattaisi vaikuttaa tukeen että nousee eli mulla on liiton päiviä jäljellä jos vaan liitto huolii jäisin kuukaudeksi työttömäksi ja lopettaisin kotihoidontuen ja laskettaisin sitten uudelleen äititystuen ton kk tulon perusteella...

mutta mietin nyt mahtaako siitä olla hyötyä vai kannattaako vaan asennoitua siihen pieneen tukeen mitä itse tekisit?!?!?!?
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
Olen siis jäämässä vanhempainvapaalle toukokuun viiminen päivä ja olen tähän asti luullut saavani saman hoitorahan kuin edellisestä lapsesta joka on siis alle 3 vuotias...
?
Olet siis jäämässä äitiyslomalle? Ja kysymyksesi koskee äitiyspäivärahaa ja vanhempainpäivärahaa?
 
dsfdfdf
Riittääkö tosiaan vain yksi kuukausi laskujen perusteeksi? Töissä ollessakin lasketaan viimeisten 6 kk:n tulojen perusteella. Jos onnistuu, niin voisithan käyttää hyväksesi, ettet sitten taas sen takia ole vaarassa menettää työpaikkaasi (vanhemainvapaan jälkeen).
 
joo äitiyslomalle olen jäänyt työpaikkaa ei ole mihin palata

ja sihteeri sanoi että pitäisi riittää jopa yksi työttömyyspäivä jos pääsee liiton rahoille ennenkuin äitiysloma alkaa et voi hakea uudelleen päätöstä ja siis mitään takuita ei oo et se voisi nostaa mutta saattaa olla jos vaan liitto hyväksyis mut työttömäksi kun olen kuitenkin oikeutettu vielä kotihoidontukeen tosta alle 3 vuotiaasta
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja dsfdfdf:
Riittääkö tosiaan vain yksi kuukausi laskujen perusteeksi? Töissä ollessakin lasketaan viimeisten 6 kk:n tulojen perusteella. Jos onnistuu, niin voisithan käyttää hyväksesi, ettet sitten taas sen takia ole vaarassa menettää työpaikkaasi (vanhemainvapaan jälkeen).
Päiväkin ansiosidonnaisella riittää laskennan perusteeksi. 6kk koskee palkkatuloja.
 
kyllä mä sitten taidan soittaa sinne liittoon ja pistää itteni työttömäks
eikä kyse ole siitä jos töitä sattuu hetkeks löytymään menen ilomielin.

eipä kai se mitään ota jollei annakkaan... on se kuitenkin aika iso ero noissa päivärahan suuruksissa tällä hetkellä eikä tarvis edes saada sitä samaa kunhan hiukan nousis ni olisi jo parempi...
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kyl vaikuttaa ja kannattaa:
mulle sanottiin et jos oot PÄIVÄNKIN saanut työttömyyskorvausta niin se lasketaan sen perusteella.
hitto.mä soitin just kelaan ja 5pv ennen äippäloman alkua ei riitä maksuperusteeksi... sillä saisin suurimman rahan sillä ansiosidonnaisella..

sori ap omaa napaa:

ja sit mä mietin että mitähän pulla on ollut mulla päässä vuonna 2006 kun viimeksi hakenut tätä rahaa etten ole ottanut selville miten se menee.. ja vaikka nainen puhelimessa äsken sanoi että kela laskee sen aina asiakkaan parhaaksi niin enpä usko..
vaihtoehdot on siis 6kk ennen lomaa olleet verolliset tulot tai sit se työtulo taikka edellisen äippärahan peruste+palkkakerroin..

 

Yhteistyössä