Mulla on loistava mies, mutta joissain asioissa kyllä pässi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mur"

Vieras
Siis ihana, osallistuva mies. :heart: Mutta siis MIKSI laittaa 3 veelle usein vaipan, vaikka hän on kuivaksi oppinut?! Lapsi sitten haluaa sitä vaippaa vaikka ei tarttis, mies ruokkii turhaan vaippailua! :kieh: Vahinkoja ei ole sattunut ollenkaan, joten ihan turhaa...

Samoin se että antaa 3 veen matkustaa isompien sisarusten turvavyöistuimissa lyhyillä matkoilla. Niin totta kai se lapsi alkaa tinkiä sen istumisen kanssa, kun on annettu istua missä sattuu :kieh: Minusta pitäisi AINA istua omassa turvaistuimessa. Piste.

huh, sainpas purettua :D

Oletko kysynyt, miksi mies toimii näin? Ehkä ei vain ole ajatellut ollenkaan seurauksia tai ylipäätään motiivejaan. Jos lapsi on kerran kuiva, niin eihän vaipoille ole mitään tarvetta. Heivaa vaipat mäkeen! Turvaistuinasiassa on kyse lapsen turvallisuudesta. Jos haluaa olla huippukiva isä, niin keinoja löytyy muitakin. Lapsen tahdon mukaan menevillä on isoja ongelmia tiedossa, kun muksu vähän kasvaa ja yhä "aikuiset" tekee keskenkasvuisen tahdon mukaan...

Oletko kysynyt, miksi mies toimii näin? Ehkä ei vain ole ajatellut ollenkaan seurauksia tai ylipäätään motiivejaan. Jos lapsi on kerran kuiva, niin eihän vaipoille ole mitään tarvetta. Heivaa vaipat mäkeen! Turvaistuinasiassa on kyse lapsen turvallisuudesta. Jos haluaa olla huippukiva isä, niin keinoja löytyy muitakin. Lapsen tahdon mukaan menevillä on isoja ongelmia tiedossa, kun muksu vähän kasvaa ja yhä "aikuiset" tekee keskenkasvuisen tahdon mukaan...

En ole kysynyt, mutta tiedän että se on mukavuudenhalua - ei jaksa ruveta tinkaamaan esim. siitä istuimesta, kun kyseessä on joku muutaman minuutin matka. Mutta sehän siinä ärsyttääkin kun se on itse tuon tinkaamisen aiheuttanut, ja se tinkaaminen tulee jatkumaan iän kaiken jos siitä ei tehdä loppua!

Toi on totta ja kun meillä vielä kaksoset, niin oikein valmis soppa.... Meillä tosin siirryttiin keväällä noihin turvavyöistuimiin kun kaksoset irrottivat ittensä noista edellisistä näppäräästi ajon aikana, mut näissä uusissa istuvat vallan mainiosti paikoillaan.

Mä olen sitä mieltä, että miehet oppii kaiken vaan kantapään kautta ja ainakin mulle se tuo paljon harmaita hiuksia lisää...:)

no miten olisi semmoinen, että ilmoitat, että tästä asiasta keskustellaan sitten viikoittain, kunnes alkaa löytyä ratkaisua. Voihan ne keskustelut ottaa hiukan huumorilla, niin että toinenkin ymmärtää että sä edelleen olet sitä mieltä että mies on vallan ihana. Mutta että annat ymmärtää jo heti alkuunsa, että tämä asia on sulle tosissaan tärkeä. Jos hän kerran on väsytettävissä, niin pitäis riittää kun ilmoitat aikovasi väsyttää hänet.

Ja onhan se tärkee homma, että mies hiukan oppisi fiksummaksi tuossa kysymyksessä. Niinkuin nuo muutkin sanoo, niin sehän tässä on jutun kova ydin sen turvallisuuden lisäksi. Että vanhemman on syytä oppia olemaan luistamatta ainakin tärkeissä asioissa.

no miten olisi semmoinen, että ilmoitat, että tästä asiasta keskustellaan sitten viikoittain, kunnes alkaa löytyä ratkaisua. Voihan ne keskustelut ottaa hiukan huumorilla, niin että toinenkin ymmärtää että sä edelleen olet sitä mieltä että mies on vallan ihana. Mutta että annat ymmärtää jo heti alkuunsa, että tämä asia on sulle tosissaan tärkeä. Jos hän kerran on väsytettävissä, niin pitäis riittää kun ilmoitat aikovasi väsyttää hänet.

Ja onhan se tärkee homma, että mies hiukan oppisi fiksummaksi tuossa kysymyksessä. Niinkuin nuo muutkin sanoo, niin sehän tässä on jutun kova ydin sen turvallisuuden lisäksi. Että vanhemman on syytä oppia olemaan luistamatta ainakin tärkeissä asioissa.

Joo, pitänee nyt nostaa asiaa korostetusti esille, jospa se menisi vähitellen perille... Mies kyllä on lepsumpi, ja minä meillä joudun sen pahiksen rooliin, joka pitää kuria, välillä sekin pännii :(

[QUOTE="aloittaja";24110285]Niin tähän piti vielä sanoa, että meillä on 1 vee, joka vaippoja tarvii, joten eipä niitä voi huushollista poistaakaan.[/QUOTE]

Miten 1-vuotiaan vaipat mahtuu 3-vuotiaalle?

Kokeile suuttua joskus. Ehkei se ota sua tosissaan. Mä olisin aika vihainen jos mies vähät välittäis lapsen turvallisuudesta! ja siis miksi ihmeessä se laittaa kuivalle lapselle vaippoja? Miten perustelee sen? Kasteleeko lapsi sitten vaipan? Olisin kyllä tosi vihainen siitäkin!

Kokeile suuttua joskus. Ehkei se ota sua tosissaan. Mä olisin aika vihainen jos mies vähät välittäis lapsen turvallisuudesta! ja siis miksi ihmeessä se laittaa kuivalle lapselle vaippoja? Miten perustelee sen? Kasteleeko lapsi sitten vaipan? Olisin kyllä tosi vihainen siitäkin!

Jaa, pitäiskö :D En tykkää tapella.

En ole kysellyt perusteluja tuolle vaipan laitolle (ei se sitä koko ajan laita), varmaankin se pelkää niitä vahinkoja. Eikä lapsi tee vaippaan, vaan pyytää potalle jos on hätä.

Yhteistyössä