Mulla on kyl maailman hulvattomin lekuri äippäpolilla

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Esikoinen tuli hätäsektiolla, kun ei mahtunut alakautta. Kuopuksesta mun paikat kuvattiin ja sanottiin, et sieltä ei kyl synnytä. Tää setä oli sitä mieltä, et kyl silti KOITETAAN ALAKAUTTA. Änkkäs ja vänkkäs asian puolesta, mutta nuorempi lekuri pisti pahasti vastaan ja kysyi ihan suoraan, et eikö setä nyt älyä, ettei sieltä synnytä :o (mä olin vieressä kun ne tappeli asiasta!).

Nyt kävin eilen kolmosesta siel polilla, ja tää samainen setä (se on vielä synnytysten joku erikoislääkäri ;) ) ehdotti, et jos koitettaiski alakautta :o Mä sanoin sit ihan jo, et ei kuule käy. Mut miten se voi edes ehdottaa? Eikö se nyt ole ihan yleinen käytäntö, että jos lantio on ahdas ja kaksi aiempaa lasta sektiolla tästä syystä, niin se kolmaskin tulee sektiolla?? :o

Ja muutenkin... Kun eihän toi kohtu välttisti kestä niitä synnytyssuppareita, kun sitä on kahesti viilletty auki.

Se on kumma sälli - selkeesti sitä mieltä, et mukulat tulee pimpistä, tai sit ovat tulemati :xmas:

Mullakin on sellainen käsitys, että jos on ylipäätänsä kaksi sektiota yhtään mistään syystä, niin sen jälkeen automaattisesti sektio, vaikka tilan takia alatie synnytys ois mahdollinen. Ihme ukkeli...

Mäkin muuten olisin saanut "kokeilla" alatiesynnytystä toisen osalta kun eka syntyi sektiolla ahtaan lantion takia. Öööö miksi mä haluaisin kokeilla? Kun mulla on tarkoitus saada elävä vauva eikä kokea mitään alatiesynnytystä.
No toisen leikkauksen jälkeen lääkäri myönsi että oikea päätös, ei se olisi mahtunut tulemaan alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mullakin on sellainen käsitys, että jos on ylipäätänsä kaksi sektiota yhtään mistään syystä, niin sen jälkeen automaattisesti sektio, vaikka tilan takia alatie synnytys ois mahdollinen. Ihme ukkeli...

Joo, mun mielestä tää on yleinen käytäntö sen kohdun kestävyyden takia. Ja varsinkin, kun mun ei edes ole mahdollista saada pusattua mitään ulos alhaalta - niin mitähän se setä aatteli voittavansa sillä, että koitetaan? Kumma jannu.

joo jos on oikein kuvattu että, ei mahdu. Mutta muuten ei ole selväjuttu että, jos 2sektioo ni kolmaskin. Kyllä voi ihan normaalistikkin synnyttää 2sektion jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mäkin muuten olisin saanut "kokeilla" alatiesynnytystä toisen osalta kun eka syntyi sektiolla ahtaan lantion takia. Öööö miksi mä haluaisin kokeilla? Kun mulla on tarkoitus saada elävä vauva eikä kokea mitään alatiesynnytystä.
No toisen leikkauksen jälkeen lääkäri myönsi että oikea päätös, ei se olisi mahtunut tulemaan alakautta.

Aaaaa, säkin oisit saanu kokeilla :D Mulla oli vielä niin, että kuopus oli painoarvioltaan selkeesti esikoista isompi, eikä esikoinenkaan mahtunut, mut silti...silti mun ois tän sedän mielestä pitäny alakautta koittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
joo jos on oikein kuvattu että, ei mahdu. Mutta muuten ei ole selväjuttu että, jos 2sektioo ni kolmaskin. Kyllä voi ihan normaalistikkin synnyttää 2sektion jälkeen :)

Neuvolassa mulle sanottiin, että jos on kaksi sektiota, niin kolmas on sitä automaattisesti, tai riskit on suuret?

Sektiot oli ka kiireellinen(vauvan sydänäänet romahti)ja toka yliaikanen jota ei käynnistetty aiemman sektion takia.Seuraavat kolme yli la reippaasti mutta tulleet itsestään.Nyt kuudes suunnitelmissa myös alakautta,toivottavasti(paraneminen ollut paljon nopeampaa).

Yhteistyössä