Mulla on kauhee ikävä miestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Syksy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Syksy"

Vieras
Mies lähti tänään reissuun. On viisi yötä poissa... Me ei oola oltu juurikaan toisistamme erossa useita öitä, vaikka yhdessä on oltu jo 8-vuotta. Tiedän, että ensimmäiset yöt valvon ja kuuntelen talon ääniä. Vinkkejä miten selviän nämä päivät?? Olen luonteeltani herkkis jaa nyt vielä raskaana. Myös lapset kaipaavat isäänsä, joka ei yhtään helpota tilannetta! Illalla, kun saan lapset nukkumaan niin varmasti kollotan ja kovasti......

Eipä siihen mikää auta, varsinkaan tuo "blaa blaa", toiset on herkempiä kuin toiset ja reagoi asioihin eri tavalla. Yrität nyt vaan järjestää jotain kivaa tekemistä tai alat suunnitella vaikka mitä ruokaa teet sit kun mies tulee, kunhan saat ajatukset pois siitä miehen poissaolosta.

mie ymmärrän sinnuu,mutta kyl se siittä.
käännä tilanne niinpäin että voit siittä nauttii.
tee kivoja omia juttuja jotka jää taka-alalle yleensä ottaen.

Ymmärrän, sama vaiva joskus kun mies on työreissuilla. Pyydä kavereita kylään ja suunnittele tekemisiä lasten kanssa niin aika sujuu rattoisammin. Pidätte vaikka lettukestit tai leffaillan tai jotain muuta kivaa niin ei ehdi ikävöidä.

Lasten kaappeihin teen invertaarion, kun siellä on liian pieniä vaatteita. Kuuraaminen ja järjestely helpottaa oloa. Tulee tunne, että hommat hanskassa, mutta kun tekemisen lopettaa, niin sitten ikävä taas jäytää. Nukun miehen t-paita kainalossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;22079489:
mie ymmärrän sinnuu,mutta kyl se siittä.
käännä tilanne niinpäin että voit siittä nauttii.
tee kivoja omia juttuja jotka jää taka-alalle yleensä ottaen.

Tekisinkin, mutta aikaa ei ole senkään vertaa, kun mies on poissa.

[QUOTE="vieras";22079525]Jotain positiivista; ainakin miehesi on onnellinen päästessään välillä 'hengittämään' tuommosen takiaisen kynsistä.[/QUOTE]

pisteet!!!

mä en käsitä että täytyy pitää itsensä kiireisenä kun mies on poissa koska muuten iskee niin kauhee ikävä että voi voi... todella säälittävää.
mä ymmärrän ikävän, normaalin sellasen... mutta tollasta epätoivoo kun mies on poissa niin huh huh... täytyy kyllä todeta että mies on varmaan tyytyväinen työmatkoistaa.....

Meillä isukki on aika usein työmatkoilla nykyään, ja eipä ne päivät oikeastaan kovinkaan paljoa enää normaalista poikkea. Mut kun isi on poissa, niin tuo meitin 2-vuotias haluaa nukkua isin sängyssä :heart:

[QUOTE="anna";22079549]mä en käsitä että täytyy pitää itsensä kiireisenä kun mies on poissa koska muuten iskee niin kauhee ikävä että voi voi... todella säälittävää.
mä ymmärrän ikävän, normaalin sellasen... mutta tollasta epätoivoo kun mies on poissa niin huh huh... täytyy kyllä todeta että mies on varmaan tyytyväinen työmatkoistaa.....[/QUOTE]

Jep! Ihan samaa mieltä. Aikuinen nainen kuitenkin kyseessä. Miten voi olla noin riippuvainen toisesta ihmisestä.
Säälittävää ennenkaikkea. Mä varmaan kuolisin kun mies on todella paljon poissa kotoolta...

[QUOTE="Syksy";22079576]Epäilen vahvasti, että nämä "hoh-hoijaa tyypit" elävät ilman puolisoa tai huonossa parisuhteessa.[/QUOTE]

valitettavasti olet väärässä.
mutta epäile vahvasti jos se antaa paremman mielen...ja tekee fiksumman olon takertumisestasi :)

[QUOTE="Syksy";22079576]Epäilen vahvasti, että nämä "hoh-hoijaa tyypit" elävät ilman puolisoa tai huonossa parisuhteessa.[/QUOTE]

Ja en elä huonossa parisuhteessa. Sitten ehkä eläisin jos piträisi heittäytyä yhtä avuttomaksi.
Itse ainakin ahdistuisn kuoliaaksi jos mieheni olisi tuolllainen takertuja kuin sinä!

Se on ihan eri asia, jos on tottunut, että toinen on välillä pois. Meillä mies lähti samanpituiseen reissuun ja kyllä siinä ikävä pääsi tulemaan. Lähinnä sitä kai pelkää, että jotakin tapahtuu. No eipä minusta matkatyöläisen vaimoksi kyllä olisi totuttamallakaan.

Kiitos kysymästä, elän hyvin onnellisessa parisuhteessa, jossa ei riuduta kuoleman kielissä ja lopeteta omaa elämää, jos toinen on poissa silmien alta muutaman päivän.

Ikävää ei kannata pelätä

Yhteistyössä