mulla on kamalan huono omatunto kun en vie lasta joka päivä Eskariin! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö osaa kävellä yksin? meillä alkoi kävellä jo monta kuukautta sitten yksin eskaan, matkaa kyllä on vaan 200-300m

antaako teidän eskaritädit lapsen kulkea yksin eskariin???
Lain vastaista, kerroppas missä asutte?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitti eräille vastanneille syyllistämisistä, auttoi tosi paljon jo muutenkin paskaa oloa!
rakastan lapsiani yli kaiken ja haluan tietenkin heidän parastaan.
se on näemme niin vaikea asettua toisen ihmisen asemaan:/

Sä haet hyväksyntää sun käytökselle nyt. Ootko pyytäny neuvolasta apua? Mitä mieltä lapsen isä on tästä, että lapsi ei pääse joka päivä eskaan? Oikeesti säälittää lapsen puolesta :(

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
oletko kokeillu itsellesi jotain vitamiinilisää yms? jos auttaisi väsymykseen

juu välillä.mulla on vaan tällä hetkellä niin stressaava elämäntilanne ettei pää meinaa kestää. ei ole oikeen ketään apuna eikä tukena. lasten isi ei asu meillä.
äitini todettiin kuolemansairaaksi jne:(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
minä olen kokenut masennuksen, mutta en ymmärrä silti. Ainakin mua masentas vaan lisää jos en veisi lastani oman väsymykseni takia eskariin.

No niinhän mä ainakin ymmärsin että ap:llekin käy näin! Mutta silti ei vaan kykene! Se on jotain järkyttävää kun pitäis tehdä ja tietää että pitäis ja haluais tehdä oikein, mutta jähmettyy vaan paikoilleen ja ajatuksen junnaa vaan oman pään sisällä eikä saa mitään ulos ja aikaseks!!!

eikö osaa kävellä yksin? meillä alkoi kävellä jo monta kuukautta sitten yksin eskaan, matkaa kyllä on vaan 200-300m

Antaa kyllä... piti kirjoittaa lappu jossa vanhemmat antaa luvan kulkea. Paikkakuntaa en kerro, mutta jo kolme vuotta sit oli sama käytäntö kun vanhempi lapsi oli eskassa.

Täällä ei ainakaan saanu eskarilainen kävellä yksin vaan vanhemman piti viedä ja hakea, jos ei sitten tullut jollain kimppakyydillä.

Ap jaksamisia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitti eräille vastanneille syyllistämisistä, auttoi tosi paljon jo muutenkin paskaa oloa!
rakastan lapsiani yli kaiken ja haluan tietenkin heidän parastaan.
se on näemme niin vaikea asettua toisen ihmisen asemaan:/

Sä haet hyväksyntää sun käytökselle nyt. Ootko pyytäny neuvolasta apua? Mitä mieltä lapsen isä on tästä, että lapsi ei pääse joka päivä eskaan? Oikeesti säälittää lapsen puolesta :(

johan kirjoitin kuinka paha mieli mulla on asian vuoksi. en mä kaipaa nyt juuri syyllistämistä.. eikö lapsesta voi pitää muulla tavoin hyvän huolen kuin viemällä eskariin, onko se hyvän ja huolehtivan äidin ainoa kriteeri?

ollaanko tehty rikos? Meidän lapsi kulki eskariin yksin (matkaa n. 500m), Nyt jo 10 vuotias koululainen, enkä vielä huomaa mitään ongelmaa.
Ja eskariope tiesi että kulkee matkan yksin. Ja tunnustanko samalla että joutui muutamana aamuna olemaan yksin kotona vajaa puol tuntia ennen lähtöä.

etkö saisi kotiapua ja apua muutenkin tuohon arjessa jaksamiseen. Ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanteesta. Ehkä neuvolan terkka tietäs läheltä jonkun jonka kyydissä lapsi pääsisi eskariin.

Eikö esiopetus ole kouluvelvollisuuden piirissä? siis sinne on mentävä, jaksoi äiti tai ei. silloinhan koulukuljetuskin järjestynee.

Ei eskarissa ole pakko joka päivä käydä, meillä eskariope itse sanoi, että jos lapsi on välillä väsynyt ja haluaa pitää vapaata, niin ilman muuta kannattaa tehdä niin. Eikä se ainakaan meillä ole myöhempään koulunkäyntiin vaikuttanut, lapsille on ollut itsestäänselvyys, ettei ekaluokalta enää olla pois kuin sairaana.

Mutta itse asiaan, eikö teillä ole mahdollista saada koulukyytiä eskariin? Meillä eskariin järjestyy kuljetus samoin perustein kuin koululaisillekin.

Antaa kyllä... piti kirjoittaa lappu jossa vanhemmat antaa luvan kulkea. Paikkakuntaa en kerro, mutta jo kolme vuotta sit oli sama käytäntö kun vanhempi lapsi oli eskassa.

ihan kamalaa, kyllä mää en antaisi kulkea yksin edes noin pientä matkaa, kun kaikkee on liikenteessä...täs meidän lähellä vasta liikkunut mies autolla, joka pysähtynyt jututtamaan koululaisia...grrr...pelkkä ajatuskin!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
etkö saisi kotiapua ja apua muutenkin tuohon arjessa jaksamiseen. Ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanteesta. Ehkä neuvolan terkka tietäs läheltä jonkun jonka kyydissä lapsi pääsisi eskariin.

kiitos vinkeistä. soitanpa huomenna nlaan

ihan kamalaa, kyllä mää en antaisi kulkea yksin edes noin pientä matkaa, kun kaikkee on liikenteessä...täs meidän lähellä vasta liikkunut mies autolla, joka pysähtynyt jututtamaan koululaisia...grrr...pelkkä ajatuskin!
No ei se vuosi niin paljoa tossa iässä tee, siis ekaluokallahan lapset kulkee viimestään yksin kouluun. Lapselle on kyllä opetettu ettei vieraiden kans jäädä juttelemaan saati lähdetä kyytiin. Elämä on täynnä riskejä.

No eihän se eskari pakollinen ole. Ymmärrän hyvin että voi olla raskasta jatkuva edestakas raahautuminen monen pienen kanssa. Kyllä yksi mun kaveri jättää välillä viemättä lapsen eskariin, jos on tosi paska keli tms. matkaa reilu 7km ja pyörällä vie aina. Vaihtoehdot että lapsi menee yksin bussilla... kertoi tästä eskarin ohjaajalle joka sanoi ymmärtävänsä hyvin ja että tekisi itse samoin =)

meillä lapset vuoropäiväkodissa. kaikkien pk:n lasten vanhemmilla siis vuorotyö. Meillä on ihan normaalia että kun vanhemmilla vapaata ei lasta tuoda edes eskariajaksi. Sillon voidaan tuoda vapaapäivällä jos jotain extra-kivaa esim uinti. En tiedä ketään vanhempaa joka toisi AINA vp:nä lapsen eskariin.Vanhempi lapsemme nykyinen koululainen oli n 3pvä viikossa eskarissa. On luokkansa parhaimpia oppilaita. Huvittavaa miten tosissaan jotkut vanhemmat ottaa eskarin. Nauttikaa niistä joutilaista aamuista. Koululaisen kanssa se ei enää olekkaan mahdollista

No ei se vuosi niin paljoa tossa iässä tee, siis ekaluokallahan lapset kulkee viimestään yksin kouluun. Lapselle on kyllä opetettu ettei vieraiden kans jäädä juttelemaan saati lähdetä kyytiin. Elämä on täynnä riskejä.

meillä ei kyllä ekaluokkalainen ole mennyt yksin kouluun ja hei, lapset todellakin kasvaa henkisesti paljon eskarivuoden aikana eli en vertaisi eskaria ja ekaluokkalaista.

Mulla ei ole masista tai muutakaan.... Mutta kyllä minäkin joskus olen sanonut pojalle että tänään on vapari pvä. eskarista. Yleensä syy on ollut esim. että pojalla pientä flunssaa tai sitten ihan se, että lapset nukkuis kerrankin pitkään, ja en raatsis herättää. Ja et aina en itsekään jaksais lähteä talsimaan esim. räntäsateeseen.... meillä ei tosin tää tapa, mutta ymmärrän ap.:tä!!

Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
meillä lapset vuoropäiväkodissa. kaikkien pk:n lasten vanhemmilla siis vuorotyö. Meillä on ihan normaalia että kun vanhemmilla vapaata ei lasta tuoda edes eskariajaksi. Sillon voidaan tuoda vapaapäivällä jos jotain extra-kivaa esim uinti. En tiedä ketään vanhempaa joka toisi AINA vp:nä lapsen eskariin.Vanhempi lapsemme nykyinen koululainen oli n 3pvä viikossa eskarissa. On luokkansa parhaimpia oppilaita. Huvittavaa miten tosissaan jotkut vanhemmat ottaa eskarin. Nauttikaa niistä joutilaista aamuista. Koululaisen kanssa se ei enää olekkaan mahdollista

Näin oli meilläkin. Eskarin "opet" ihan painottivat sitä että nauttikaa nyt vapaapäivistänne, kouluaikana se ei enää ole mahdollista..

Kyllä eskari varmasti tekee hyvää lapselle, jo senkin takia että saa olla ikäistensä seurassa ja saa uusia kavereita, mutta ONNEKSI ei ole pakollista mennä sinne joka päivä. Pärjää kyllä hyvin elämässään vaikka ei joka päivä eskariin menisikään. Eipä tuota eskari-sanaakaan ollut keksitty silloin kun itse olin 6v...

meillä ei kyllä ekaluokkalainen ole mennyt yksin kouluun ja hei, lapset todellakin kasvaa henkisesti paljon eskarivuoden aikana eli en vertaisi eskaria ja ekaluokkalaista.

No aika monella se ekaluokkalainen menee yksin kouluun. Meidän eskarilaiselle toi reitti oli tosi tuttu monen vuoden ajalta, hän halusi itse alkaa kävelemään sen yksin kun alkusyksystä aina vein hänet. Nyt on ainakin kokemusta liikenteessä kun koulu alkaa, sinnekin hän joutuu itse kävelemään.

Yhteistyössä