Mulla on kadonnut nälän tunne!Pitäskö huolestua.

• Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti
Sara
En tiedä miksi se on kadoksissa. Syön aamupalaksi 2 leipää, viilin ja kahvikupin maidon kera klo 8 aikaan. Seuraavaksi yleensä syön n. klo 15 kahvi kera hedelmän ja jogurtin. Sitten syön 21 aikaan jotain pientä iltapalaa. Pvällä ihan havahdun että pitäisikö jotain syödä? Nälkää ei ole ja siksi pikku "palan " syön. En ole laihduttamassa, enkä tietääkseni kipeä, eikä minulla ole tietoisesti stressiä tms.
Tänään rupesin pohtimaan pitäisikö olla huolissaan?mitä tehdä? En napostele mitään makeaa tms koko päivänä. Kahtena viime päivänä on ollut hieman väsymystä ja pientä äänsärkyä, luulen sen johtuvan tästä heikosta ruokailusta. Olen ihan pihalla.

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja Etkö:
syö lämmintä ateriaa koko päivänä? Aivan liian vähän syöt.
Keskimäärin syön lämpimän aterian kolme kertaa viikossa. Yleensä vapaapäivinä eli viikonloppuna sekä noin kerran työpaikalla.
Siis yleensä. Nyt on mennyt 9 vkoa , etten ole syönyt kuin kerran viikossa=viikonlopulla.

elvi
Mulla kans on ruokahalu kadoksissa...oon laittanu sen kesän piikkiin,vaikka ei täällä kummosia helteitä olekkaan ollut...

täytyy kyllä tunnustaa,et tuo kasvain asia on mulla käynyt mielessä,koska mahani on kuin odottavalla äidillä,painoakin on kyllä 40kg liikaa,mut ylämahani on sellane kova möykky,kun olen syöny...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja elvi:
Mulla kans on ruokahalu kadoksissa...oon laittanu sen kesän piikkiin,vaikka ei täällä kummosia helteitä olekkaan ollut...

täytyy kyllä tunnustaa,et tuo kasvain asia on mulla käynyt mielessä,koska mahani on kuin odottavalla äidillä,painoakin on kyllä 40kg liikaa,mut ylämahani on sellane kova möykky,kun olen syöny...
Ei mulla ole vatsa kuin vauvaa odotellessa.Eikä tule möykkyä syödessä.Ihan normaali olen.

"anna"
mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys aloitettiin kuukausi sitten ja nyt on ollut jo yli kaksi viikkoo näläntunne pois kokonaan.ei siis mitään tietoo milloin söis,ja nyt en olekkaan syönyt kahteen viikkoon kun aamupäivällä kaurapuuron ja illemmalla muutama näkkäri ja sit kahvii juon ilman sokerii.pitäsköhän olla huolissaan.painokin on pudonnut kolmessa viikossa 3 ja puolikiloo.mutta painon pudostus taas liittyy kilpirauhaseen ,mitä mun pitäs tehdä?

sbsb
Itse olen ollut koko ikäni vailla näläntunnetta! Syön normaalisti, mutta varsinkin nuorempana kun en vielä tajunnut asiaa, saatoin pyörtyä pelkästään energian puutteeseen kun en ymmärtänyt syödä, Asiaa on aikanaan tutkittukin mutta ei siihen mitään syytä löydetty. Olen normaalipainoinen ja terve. Syön kellon mukaan. Onko muita samanlaisia, en tunne ketään?

^vierailija^
Itselläni tuo on, ikävä kyllä, ohimenevää. Aina tiettynä aikana kuukaudessa on hurja fiilis ku ei tunne tarvetta syödä (yhtenä päivänä olin hereillä 17 tuntia ja söin alkupäivästä 1 kananmunan ja 1 purkin tonnikalaa, eikä tullu nälkä), mutta kyllä se himo tulee takasin...

Itse olen ollut koko ikäni vailla näläntunnetta! Syön normaalisti, mutta varsinkin nuorempana kun en vielä tajunnut asiaa, saatoin pyörtyä pelkästään energian puutteeseen kun en ymmärtänyt syödä, Asiaa on aikanaan tutkittukin mutta ei siihen mitään syytä löydetty. Olen normaalipainoinen ja terve. Syön kellon mukaan. Onko muita samanlaisia, en tunne ketään?
Miun kaverilla on ihan sama juttu. Se sanoin että saattaa pyörtyäkin kun yksinkertasesti vaan unohtaa syödä.

Maalaiseukko
Tuossa kilpirauhasen vajaatoimintajutussa saattaa olla järkeä ! Se siis kannattaa tutkituttaa ! Kyllä ihmisen pitää syödä jotta pystyy elämään ! Mene hyvä ihminen lääkäriin, jotta saat lääkettä ! Kirjoita kaikki oireesi lapulle ja anna se lääkärille, jotta mikään ei unohdu! On uskomaton litania, mihin kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa johtaa ! Kannattaa ottaa vakavasti !

Yhteistyössä