Mulla on aina niin paha olo joulun alla,jotenkin tuntuu niin väärältä juhlia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja nauttia koko joulusta.Sen jälkeen kun menetin rakkaan läheisen joulun aikaan niin joulut on olleet niin raskaita.
Lasten vuoksi pitää yrittää laittaa joulua ja jatkaa elämää.
Aina kun soi joululaulu "äidin haudalle..."niin mä itken kun mikäkin.
Tää on niin väärin,niin väärin.

:hug: otan osaa :hug: vaikka en ole enää vuosiin juhlinut joulua..
niin isän kuoleman jälkeen(kuoli n2kk ennen joulua 92 ) niin on tuntunut tosi pahalta... sielujen toivio tie.. :'( :/ se sai itkemään ja saa edelleenkin jos se kaupassa soipi.
Mutta se osottaa että meillä on tunteet/ollaan tuntevia..
en tiiä..vaikee selittää mut kai ymmärrät.. tää vuos jotenkin hetkähdytti ku isä ois täyttäny 60v..äetin kanssa kerkesvät olla 27vuotta naimisissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Opettele ajattelemaan, että äidillä on nyt hyvä olla, eikä se itku pahaa tee, kunhan et kaiken aikaa kyynelehdi. :hug:

Kyse ei omasta äidistä vaan siskosta joilta jäi pienet lapset.
Tiedän että siskolla nyt hyvä olla,poissa kivut ja tuskat,mutta ikävä on kova.
Vaikka kuluneeksi tulee pian 8vuotta niin silti yhtä raskasta nämä joulut.
Tulee välillä kamala katkeruus jne...

tiedän juuri miltä sinusta tuntuu ap :( menetinmyös äitini juuri viime joulun jälkeen ja tuntuu etten ole oikein surusta toipunut vieläkään.Vaikealta tuntuu ajatella joulua,ja yleensäkkin elämää,ilman rakasta äitiä ja lasten lempeää mummoa.Mutta jotain yritän laittaa kuitenkin jouluksi ja haudalla käyn usein sytyttämässä äidille kynttilän.Tuo samainen joululaulu on mielessäni myös,tosin en ole pystynyt sitä kuuntelemaan nyt ollenkaan vaikka lempijoululauluni onkin...halaus sinulle ja voimia...

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
tiedän juuri miltä sinusta tuntuu ap :( menetinmyös äitini juuri viime joulun jälkeen ja tuntuu etten ole oikein surusta toipunut vieläkään.Vaikealta tuntuu ajatella joulua,ja yleensäkkin elämää,ilman rakasta äitiä ja lasten lempeää mummoa.Mutta jotain yritän laittaa kuitenkin jouluksi ja haudalla käyn usein sytyttämässä äidille kynttilän.Tuo samainen joululaulu on mielessäni myös,tosin en ole pystynyt sitä kuuntelemaan nyt ollenkaan vaikka lempijoululauluni onkin...halaus sinulle ja voimia...

Kiitos samoin ja halauksia sinnekkin.
Mä en pääse siskon haudalle kun asun 500km päässä.

Voisitko ajatella niin, että on ihan ymmärrettävää olla surullinen läheisen ihmisen menettämisestä, mutta siinä ei ole mitään väärää, että nauttii kuitenkin elämästään ja juhlii joulua, jos se noin ylipäätään on ollut tapana perheessä. Eihän se tavallaan tai oikeastikaan ole mitenkään väärin kuollutta kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voisitko ajatella niin, että on ihan ymmärrettävää olla surullinen läheisen ihmisen menettämisestä, mutta siinä ei ole mitään väärää, että nauttii kuitenkin elämästään ja juhlii joulua, jos se noin ylipäätään on ollut tapana perheessä. Eihän se tavallaan tai oikeastikaan ole mitenkään väärin kuollutta kohtaan?
Ei olekkaan,en sitä tarkoitakkaan.
Vaikea selittää,tuntuu vaan niin turhauttavalta koko joulu.
Rakastan joulua ja olen aina ollut joulu ihminen,mutta aina tulee se kauhea aika mieleen vuosi vuoden jälkeen kun siskoni kuoli.
Ajan kohta kun sattuu joululle niin se muistuttaa aina jouluna siitä eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei olekkaan,en sitä tarkoitakkaan.
Vaikea selittää,tuntuu vaan niin turhauttavalta koko joulu.
Rakastan joulua ja olen aina ollut joulu ihminen,mutta aina tulee se kauhea aika mieleen vuosi vuoden jälkeen kun siskoni kuoli.
Ajan kohta kun sattuu joululle niin se muistuttaa aina jouluna siitä eniten.

Ymmärrän. Toivottavasti olosi helpottuu tulevina vuosina tämän asian suhteen.

Yhteistyössä