Olen kuule itsekkin ollut erittäin tiukilla sillon kun pojan kanssa olin kahden... ja kuukaudeksi oli käyttörahat mulla n.90e eli siihen kuulu maksettavaksi kaikki, puhelinlasku,vaipat jne jne....Alkuperäinen kirjoittaja ap:helppo se on sano et älä päästä asioita tähän tilaan! koita itse elättää kolme lasta mun tuloilla!Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:Jos sinulla ei oikeasti ole rahaa.... Niin kirkko varmasti voi auttaa.... siitä vaan lampsimaan Diakoniatoimistoon. Itse en henk.koht pystyisi menemään koska luonne ei antaisi periksi. Lainaa vanhemmilta, kavereilta,sukulaisilta.... käy sossussa.... elä päästä raha asioita menemään noin sotkuun että ei ole mitään...
Täysin OT, mutta silti: kyllä on kaupunkilainen mielipide! Samalla logiikalla jos kellarin laarissa yksi juures homehtuu niin kaikki on heitettävä pois. Joka paikassa on homeitiöitä joka tapauksessa, vaikka niitä ei näkisikään. Ja liika hygienia on vain pahasta - paskassa se perunakin kasvaaAlkuperäinen kirjoittaja järkevä:jos paketissa on yksikin homehtunut hedelmä niin se pitää heittää pois. niitä homeitiöitä on koko paketissa jo vaikka mitään ei vielä näykään.Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:No tietty oikeesti! Mihin kuvittelet että ne kaupat heittää ne "tänään leivotut" leivät joita ei enää voi huomenna myydä, kaikki kananmunapakkaukset joissa on yksi muna rikki, hedelmärasiat joissa on yksi homehtunut, ruskeat banaanit, kahvipaketit jotka on pehmentyneet, vähän hajonneet jauhopaketit ja kaikki muut? Siis oikeesti: ihan normisaalista ovat kuohukermat, parsaniput, avokadot, kalliit juustot, eksoottiset hedelmät, erikoiskahvit... Nam!
Ei oo väliä vaikka ei kuulu kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:Niele ihan oikeesti ennakkoluulosi ja selvitä paikkakuntasi diakonin vastaanottoaika. Diakonilla on oikeus myöntää satojenkin eurojen tilannekohtainen avustus. Yleisimmin he kai maksaa laskuja ja antaa lippuja, joilla voi hakea ruokakasseja. Useamman lapsen perhe saa niitä monta. Paitsi jos ei kuulu kirkkoon niin en sit tiedä onko sillä jotain väliä.
Leikkaat (tai saksit) sen vanhan pullon auki ja kaivat sieltä jämiä. Leikatun pullonjämän suljet tiiviiseen muovipussiin, jotteivät jämät kuivahda ennen seuraavaa käyttökertaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:mun tarvin sen dödön muuten kainalot hikoo aivan kauheesti. mulla on tuolla viel pari vanhaa dödöpulloo joita en ole vielä vieny roskikseen. pitää yrittää niistä saada jotaki.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Viikon pärjää ilman dödöäkin. Peset usemmin tai laitat vaikka hajuvettä.