mulla olis 6 euroa rahaa. mun ainoot rahat ja ruokaa pitäs ostaa mut

• Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Jos sinulla ei oikeasti ole rahaa.... Niin kirkko varmasti voi auttaa.... siitä vaan lampsimaan Diakoniatoimistoon. Itse en henk.koht pystyisi menemään koska luonne ei antaisi periksi. Lainaa vanhemmilta, kavereilta,sukulaisilta.... käy sossussa.... elä päästä raha asioita menemään noin sotkuun että ei ole mitään...
helppo se on sano et älä päästä asioita tähän tilaan! koita itse elättää kolme lasta mun tuloilla!
Olen kuule itsekkin ollut erittäin tiukilla sillon kun pojan kanssa olin kahden... ja kuukaudeksi oli käyttörahat mulla n.90e eli siihen kuulu maksettavaksi kaikki, puhelinlasku,vaipat jne jne....

ei pidä alkaa keuhkoomaan, jos tulit neuvoja kyselemään ja sitten niitä neuvoja annetaan..

Mari -76
Alkuperäinen kirjoittaja järkevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
No tietty oikeesti! Mihin kuvittelet että ne kaupat heittää ne "tänään leivotut" leivät joita ei enää voi huomenna myydä, kaikki kananmunapakkaukset joissa on yksi muna rikki, hedelmärasiat joissa on yksi homehtunut, ruskeat banaanit, kahvipaketit jotka on pehmentyneet, vähän hajonneet jauhopaketit ja kaikki muut? Siis oikeesti: ihan normisaalista ovat kuohukermat, parsaniput, avokadot, kalliit juustot, eksoottiset hedelmät, erikoiskahvit... Nam!
jos paketissa on yksikin homehtunut hedelmä niin se pitää heittää pois. niitä homeitiöitä on koko paketissa jo vaikka mitään ei vielä näykään.
Täysin OT, mutta silti: kyllä on kaupunkilainen mielipide! Samalla logiikalla jos kellarin laarissa yksi juures homehtuu niin kaikki on heitettävä pois. Joka paikassa on homeitiöitä joka tapauksessa, vaikka niitä ei näkisikään. Ja liika hygienia on vain pahasta - paskassa se perunakin kasvaa ;)

Niele ihan oikeesti ennakkoluulosi ja selvitä paikkakuntasi diakonin vastaanottoaika. Diakonilla on oikeus myöntää satojenkin eurojen tilannekohtainen avustus. Yleisimmin he kai maksaa laskuja ja antaa lippuja, joilla voi hakea ruokakasseja. Useamman lapsen perhe saa niitä monta. Paitsi jos ei kuulu kirkkoon niin en sit tiedä onko sillä jotain väliä.

osta euroshopper peruna-sipuli n. 1e, ja es tonnikala n. 0,50e, maito 0,70e, munia 2e (tonnikalakiusaus, munakas), kauraryynejä n. 1e, ranskanleipä 0,70e. Pärjäät noilla jonkun aikaa. Sitten niitä pulloja keräämään. Ja dödön lopuilla pärjäät lapsilisiin väkisin.

v
Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:
Niele ihan oikeesti ennakkoluulosi ja selvitä paikkakuntasi diakonin vastaanottoaika. Diakonilla on oikeus myöntää satojenkin eurojen tilannekohtainen avustus. Yleisimmin he kai maksaa laskuja ja antaa lippuja, joilla voi hakea ruokakasseja. Useamman lapsen perhe saa niitä monta. Paitsi jos ei kuulu kirkkoon niin en sit tiedä onko sillä jotain väliä.
Ei oo väliä vaikka ei kuulu kirkkoon.

Mari -76
Mun mielestä ei kannata valkoista leipää tuolla rahalla ostaa, vaan jauhoja ja hiivaa. Ruisleipäkin tulee halvemmaksi itse leipoen, mutta ei niin paljon halvemmaksi. Meinaan vaan että yksi ranskanleipä menee yhdeltä istumalta eikä riitäkään, mutta kahden kilon jauhopussista leipoo leivät koko viikoksi.

Eilen just kehuin munakastiketta ja perunoita. Se on halpaa ja hyvää.

Ohje:
Laitoin 4dl kylmää maitoa ja 3-4rkl jauhoja kattilaan. Kattila liedelle ja kun alkoi saostua, niin pari rkl margariinia joukkoon. Maustoin suolalla ja hitusella valkopippuria. Sinne sitten 4 keitettyä (n.10min) munaa silputtuna sekaan.

Kerro nyt missä päin asut, jos joku haluaisi oikeasti auttaa. :saint:

seija
kävin eilen prismassa.. 3säkkiä sain 37eurolla :D

1,5l maito 1.17e
ketsuppi 1.05e
2kg perunapussi 0.99e
maksalaatikko 0.99e
1kg porkkanapussi 0.99e
800g lauantaimakkara 1.95e
jogurtit(1purkki ) 0.30e
mandariini 1kg 1.49e
banaani junior 1kg 1.79e
omena golden 1kg 1.69e
o-light tiivistemehu 1+9 1.35e
rypsiöljy 1.59e
astianpesuaine 1.49e
800g edam juusto 4.79e

mm. tällaisia..

sinulla 6e.. ostaisin 1kg/2kg perunasäkin (noin.1e maksavan ), parikin makaronipussia, halvimman uunilenkin (paikasta riippuen alle 1e/1.20e noin ) 400g lihapullapakan (täällä siwassa n. 1,20e ) hiivan n.0,5e (tekisin itse sämpylöitä, joitain jauhoja varmaan löytyy? )
puuropakka (aamupalaksi ) keittojuurespussi

muunmuassa nuilla pärjää jo yks ihminen kevyesti viikon..
1pussista makaronia + lihapullia 5kpl/lautanen saa 5isoa aikuisen annosta.
7perunaa,lenkki+juurespussi,saa 5-8 lautasellista makkarakeittoa

Kyllä sinä pärjäät.. ja kyllä sä niillä jämä dödöillä pärjäät yhden viikon!

Äiti
Ostat kilon perunoita, soijarouhetta, kaurahiutaleita ja halvimman dödön. Teet laatikon perunoista ja soijarouheesta, siitä syö monta päivää. Lisäksi popsit kaurapuuroa.

Niina
minä olen joskus aika säästeliäästi ruokaa tehnyt.

1pussi makaronia ja 200gjauhelihaa on riittänyt vallan mainiosti..
Samoiten pussi makaronia ja puolikas lenkki
ja 1pusi makaronia on noin 4-5 isoa lautasellista.
itse leivotut sämpylät
riisiä keittää 4-6 annosta+2tonnikalapurkkia+ananaspaloja+vihannespussi :)

jälkkäriä jos tahtoo niin 4omenaakin kuoria ja pilkkoa, voideltuun piirakkavuokaan ne viipaleet asetella,kanelia ja sokeria päälle,uuniin siksaikaa että pehmenee. tarjoa esim. vaniljajäätelön kanssa (euroshopperillakin n. 0.80e maksava 1l pakka,ja erittäin hyvää jäätelöä on )

mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viikon pärjää ilman dödöäkin. Peset usemmin tai laitat vaikka hajuvettä.
mun tarvin sen dödön muuten kainalot hikoo aivan kauheesti. mulla on tuolla viel pari vanhaa dödöpulloo joita en ole vielä vieny roskikseen. pitää yrittää niistä saada jotaki.
Leikkaat (tai saksit) sen vanhan pullon auki ja kaivat sieltä jämiä. Leikatun pullonjämän suljet tiiviiseen muovipussiin, jotteivät jämät kuivahda ennen seuraavaa käyttökertaa.

Yhteistyössä