Mulla oli täällä sisaren teini ikäinen poika kylässä viikonloppuna, on se mahdoton syömään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis aivan uskomatonta, että pojalle maistui ruoka, eikä ole mikään lihava päinvastoin.

Aamulla söi 2 ruisleipää, 2 paahtoleipää päälisineen, jukurtin ja teetä.

Lounaalla (11.30) syöpäs 2 lautasellista lohikeittoa, 3 näkkäriä ja maitoa lähemmäs litran.

12.30 banaani, jäätelö

klo 14 oli taas nälkä, haettiin hesestä ruoat, otti mega-aterian. Söi hyvällä ruokahalulla. Ei mennyt ku 2 tuntia niin TAAS oli nälkä, oli niin hupaisa ku sanoi: mitä on ruuaksi, ei noi hesen ruoat pidä nälkää, ei tartte ku pierasta niin taas on nälkä :D! Onneks sisko haki ajoissa poikasen takaisin niin säästyin kokkaamiselta.

Mukavahan se on, että ruoka maistuu :D, mutta aloin tässä vakaasti miettimään et pitää alkaa laittamaan rahaa sukanvarteen, kun nuo omanikin kasvavat vielä murkkuikään ettei mennä ihan vararikkoon jos syöminen on tuommoista!

Mites muiden teini-ikäiset pojat syö? Kuulostiko tutulta?

Juu, tuttua on..itse kun vetäis semmossia satseja niin huh huh, ei pääsis kohta ovesta ulos :whistle:
Mut kyllä sen ymmärtää ku pituutta tulee 10cm vuosivauhdilla, niin pakkohan sitä energiaa on jostain saada :D

Ihan normaalia. Ehkä välipala olis voinu olla isompi, niin olis päivällistä tarvinnu myöhäsempään ja pärjännyt sillä iltapalaan. kasvavassa iässä kaveri vaan. Mun veli ihan samanlainen.

Ihan tuttua, tilanne rauhoittuu (kai) silloin kun muuttavat omilleen ja joutuvat itse maksamaan ruokansa. Mun 20-vuotias syö vieläkin kolmen edestä joka aterialla, onneksi veronmaksajat ovat maksaneet suurimman osan syömisistään tän vuoden, kun on ollut intissä.

Ps. tytötkin rupeavat jossain vaiheessa tankkamaan reippaammin. Mun 18-vuotias syö kuin hevonen kun käy kotona kääntymässä, valittaen ettei isänsä jääkaapissa koskaan ole mitään syötävää. No ei varmaan tuolla menolla.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Ihan normaalia. Ehkä välipala olis voinu olla isompi, niin olis päivällistä tarvinnu myöhäsempään ja pärjännyt sillä iltapalaan. kasvavassa iässä kaveri vaan. Mun veli ihan samanlainen.

Mulle ei tullut mieleenkään, että poika ois tarvinut enemmän välipalaa, ku oli mennyt vasta tunti ku syötiin lounas :D!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:

Mulle ei tullut mieleenkään, että poika ois tarvinut enemmän välipalaa, ku oli mennyt vasta tunti ku syötiin lounas :D!

Pistä seuraavalla kerralla suosiolla hevonen tarjolle, tai vaikka virtahepo.. :whistle:

Kolmen teinipojan loukussa olevana en enää edes yritä hahmottaa ruokamäärää, joka täällä menee... Ja kenelläkään, minua lukuunottamatta, ei ole liikakilon puolikastakaan.

Nyt kun kouluruoka jää väliin, niin ruuan menekki on entistä rajattomampi. Ostan tyynesti 5 litraa maitoa ja litran jogurttia päivässä, runsaasti ruisleipää, keitän aamulla kulhollisen marjasoppaa, paistamme joka toinen ilta 1,5 litran taikinan sämpylöitä ja joka toinen ilta kaksi pellillistä nokkospannaria... Ja kaikki menee. Onneksi pojat pitävät itsekin leipomisesta, juuri äsken tekivät "kesäherkkuja" kahdesta paketista digestivejä ja purkista vaahdotettua flora vanillaa+mangososetta (vaahto keksien väliin) pakastimeen kotiherkuiksi.

Niin paljon helpotan omaa elämääni, että teen kauhean suuret annokset päivälliseksi, ja toivon, että siitä riittää poikien lounaaksi seuraavana päivänä. Ja jos ei riitä, niin tehdään munakasta, nuudeleita tai mannapuuroa.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja NuoriAikuinen:
Aika tarkkaan teillä lasketaan. Ei siis millään pahalla, kunhan vaan huomioin, että itse ei tule kyllä niin huomioitua toisten syömien leipäpalojen määrää.. tosin enpä mä kauhean onnistuneesti seuraa tätä omaa syömistänikään kun vaa'an viisareita katsoo. :laugh:

No kyl sitä kummasti huomaa, kun omat pienet syö suurinpiirteen paahtiksen puoliksi aamulla ja sitä rataa...

Aika tarkkaan teillä lasketaan. Ei siis millään pahalla, kunhan vaan huomioin, että itse ei tule kyllä niin huomioitua toisten syömien leipäpalojen määrää.. tosin enpä mä kauhean onnistuneesti seuraa tätä omaa syömistänikään kun vaa'an viisareita katsoo. :laugh:
Odotahan, kun sulla on teini-ikäisiä pokia :whistle: Kyllä sitä kummasti alkaa kiinnittää huomiota siihen, mitä ne syö. Varsinkin kun töistä lähteissäsi joudut aina soittamaan kotiin ja varmistamaan, että ONHAN meillä vielä maitoa, ONHAN meillä vielä leipää jne :laugh:

teini-ikää odotellessa ;) nyt jo kun oikein jolleki pojalle pyrähtää kasvukausi päälle niin tuntuu hurjalta se ruokamäärä mikä uppoaa ja ruoka-ajatkin pitäisi tuplata. Mä varmaan lainaan sitte jotain suurtalouskeittiöö jotta saan porukan ruokittua =)

Voih - niin tutun tuttua. Minulla on kanssa yksi pohjaton kaivo (tuo 15v); vanhempi veli (17v) ei ole koskaan ollut niita syomamiehia. Mutta tuohon 15 vuotiaaseen uppoaa loputon maara ruokaa. Koko ajan kun on kuulemma nalkakuoleman partaalla. Paino ongelmia ei ole - kasvaa vaan niin tuhatta ja sataa talla hetkella. Ongelmana minulla vaan on se etta mita ma tanne oikeen varustan syotavaksi ettei mene tuo ruuan terveellisyys puoli ihan takametsaan. Teinipoikien tyyppilliseen tapaan kun nuo rehut eivat oikein houkuttele. Kylla nekin hatatapauksessa,, mutta jos itsekseen taalla huushollaa niin kylla sitten melkein menee tuolle muna/pekoni/paahtoleipa menuulle.

Puhumattakaan sitten siita etta poikien kaverit loiraa taalla paivat, yot,,, ja ruokaa uppoaa heihinkin,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Odotahan, kun sulla on teini-ikäisiä pokia :whistle: Kyllä sitä kummasti alkaa kiinnittää huomiota siihen, mitä ne syö. Varsinkin kun töistä lähteissäsi joudut aina soittamaan kotiin ja varmistamaan, että ONHAN meillä vielä maitoa, ONHAN meillä vielä leipää jne :laugh:

Kääks! :)

Kyllä keittoa menee helposti 2 lautasellista, varsinkin jos ei syö leipää sen kanssa. minäkin syön keittoa saman verran.

meillä syö tuo poika aamulla puuroa 2 lautasellista , eihän jugurtti tai hesen ateria OIKEASTI edes täytä mahaa...minä olen myös huomannut että kun enee hampurilaiselle on ensin syötävä jotakin tai siten se on vaan välipala, eihän se pikkuinen sämpylä paljoo mahaa täytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minusta tuo ei ollut edes paljon!

Ja minä olen sentään hento nainen.

Ei minustakaan. Mä syön aamupalksi samanverran, lounaskin olis sama määrä, maitoa ei nyt litraa kuitenkaan. Hesen satsin voisin vetää mutten noin pian, ehkä kolmen tunnin päästä ja silti illalla ottasin vielä pari sämpylää ja ison kupin kahvia tai teetä. Esimerkiksi.

Joten kasvavalle pojalle ihan ymmärrettävää, mä söin teininä hirveet määrät lihapiirakoita ja viinereitä päivässä ruoan lisäksi ja olin tosi laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minusta tuo ei ollut edes paljon!

Ja minä olen sentään hento nainen.

Ei minustakaan. Mä syön aamupalksi samanverran, lounaskin olis sama määrä, maitoa ei nyt litraa kuitenkaan. Hesen satsin voisin vetää mutten noin pian, ehkä kolmen tunnin päästä ja silti illalla ottasin vielä pari sämpylää ja ison kupin kahvia tai teetä. Esimerkiksi.

Joten kasvavalle pojalle ihan ymmärrettävää, mä söin teininä hirveet määrät lihapiirakoita ja viinereitä päivässä ruoan lisäksi ja olin tosi laiha.

puuro pitää nälän kauemmin pois, siksi syön aamulla puuroa, kuten meidän lapsetkin.

kaurapuuro on hyvää :p

Siis aivan uskomatonta, että pojalle maistui ruoka, eikä ole mikään lihava päinvastoin.

Lounaalla (11.30) syöpäs 2 lautasellista lohikeittoa, 3 näkkäriä ja maitoa lähemmäs litran.

12.30 banaani, jäätelö

klo 14 oli taas nälkä, haettiin hesestä ruoat, otti mega-aterian. Söi hyvällä ruokahalulla. Ei mennyt ku 2 tuntia niin TAAS oli nälkä, oli niin hupaisa ku sanoi: mitä on ruuaksi, ei noi hesen ruoat pidä nälkää, ei tartte ku pierasta niin taas on nälkä :D! Onneks sisko haki ajoissa poikasen takaisin niin säästyin kokkaamiselta.

Mukavahan se on, että ruoka maistuu :D, mutta aloin tässä vakaasti miettimään et pitää alkaa laittamaan rahaa sukanvarteen, kun nuo omanikin kasvavat vielä murkkuikään ettei mennä ihan vararikkoon jos syöminen on tuommoista!

kovin on tuttu juttu, meillä kun on noita parhaassa syönti-iässä olevia tällä hetkellä 4 kappaletta

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:

12.30 banaani, jäätelö

kovin on tuttu juttu, meillä kun on noita parhaassa syönti-iässä olevia tällä hetkellä 4 kappaletta

meillä tuo on normaalia jopa TYTÖLTÄ, eikä se ole edes lihava, päinvastoin.
jo skoulussa on puropäivä, syä nämä meidän teinit sitä jopa 3 lautasellista, kun se o kuulemma hyvää. sen kanssa vielä mehukeitot, maidot ja leivät.

Yhteistyössä