Mulla menee hermo tuohon 1,5-vuotiaaseen! En jaksa yhtään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy äiti

Vieras
Tuntuu siis koko ajan, että en jaksa olla sen kanssa kotona... Ja tää on siis vaan yksi vapaapäivä, joita on harvoin... normaalisti kun tuo on pph:lla, joka ikinen päivä ma-pe. En ymmärrä miten pph jaksaa joka päivä, jos tuo pentu riehuu samalla tavalla siellä... tekee tuhojaan (piirtää seinään, repii verhot alas, leikkii digiboksilla...) ja satuttaa itseään (putoilee portaista, kaatuilee kun juoksee sisällä...) niin että mä en ehdi tekemään muuta kuin juoksemaan sen perässä ja korjaamaan joko sen tuhojälkiä tai sit pitämään sylissä kun itkee satutettuaan itsensä johonkin. Äh, hermot menee vaan. :( Jos joku epäilee, että haluaisin jotenkin satuttaa lastani niin joo, ehkä vähän mutta en aio/halua toteuttaa sitä! Tuntuu vaan, että ei tarvii pitää toista vapaapäivää piiiitkään aikaan, viikonloput menee kyllä kun on enemmän ohjelmaa ja mies mukana kotona. Tää päiväuniaika on todellakin tarpeen! Huh.

Osittain ymmärrän tunteesi, mutta.. Ehkä riehuminen on lapsesi tapa saada huomiota sinulta. Leikkikää, lukekaa, touhutkaa yhdessä. Anna aikaasi lapselle ilman, että hänen tarvitsee tehdä tuhmuuksia.

Siis miksi joku epälisi, että haluat satuttaa lastasi? Ennenkuin itse pistit sen tonne. Meillä on ihan samanlaista ja hermo menee kokoajan ja kotiäitinä olen. Mut kaipa tää vaihe joskus on ohi. Sit se aika, kun lapsi on hereillä, juostaan sen perässä jne. Eipä tässä muuta voi, kun tommosen pakkauksen on tehnyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Osittain ymmärrän tunteesi, mutta.. Ehkä riehuminen on lapsesi tapa saada huomiota sinulta. Leikkikää, lukekaa, touhutkaa yhdessä. Anna aikaasi lapselle ilman, että hänen tarvitsee tehdä tuhmuuksia.

Olen lukenut (tänään ainakin 10 kirjaa), käyty ulkona (siellä satutti itsensä kaatuessaan kun ei uskonut ettei saa juosta alamäkeen, mä työnsin rattaita, joissa ei halunnut istua...) ja koottu palapelejä sisällä. Eli touhuttu on ja silti riekkuu... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miksi joku epälisi, että haluat satuttaa lastasi? Ennenkuin itse pistit sen tonne. Meillä on ihan samanlaista ja hermo menee kokoajan ja kotiäitinä olen. Mut kaipa tää vaihe joskus on ohi. Sit se aika, kun lapsi on hereillä, juostaan sen perässä jne. Eipä tässä muuta voi, kun tommosen pakkauksen on tehnyt :D

No, kuitenkin joku epäilee että kun menee hermot niin lyö lasta. En tee niin. Lapsi on ihana silloin kun ollaan iltaisin hoitopäivän jälkeen kotona, viikonloputkin on pääosin kivoja (mies auttaa).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen lukenut (tänään ainakin 10 kirjaa), käyty ulkona (siellä satutti itsensä kaatuessaan kun ei uskonut ettei saa juosta alamäkeen, mä työnsin rattaita, joissa ei halunnut istua...) ja koottu palapelejä sisällä. Eli touhuttu on ja silti riekkuu... :(

Meillä sama juttu, mutta mä pidän lapsen kädestä kiinni alamäissä, ettei pääse juoksemaan. Sinä olet äiti, sinä päätät, ei lapsi! Kyse on sun lapsen turvallisuudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
kuulostaa aika kamalalta. lapsen kannalta.

Syyllistä nyt vielä väsynyttä äitiä :headwall:

Hirmu vaikeaa sanoa mitään tilanteeseen. Tuon ikäset on tuollasia vieterieläimiä :/ Itelle on onneksi siunaantunu rauhallinen lapsi niin ei oikein ole omaa kokemustakaan, miten taltuttaa energisempi tapaus. Jaksamista :hug:

Kotiäitien elämä on pitkääpinnaa vaativaa! Olis kiva jos kaikki päättäjätkin ymmärtäis sen ja siitä sais vähän inhimillisemmän korvauksen. Vaikka olenkin itse töissä niin arvostan kotiäitejä erittäin paljon, itse kotiäitinä olleena ja kohta taas kotiäidiksi palaavana. Voimia, se on nyt sitä aikaa ja eikö se 1,5 vuotias olekin loppujen lopuksi se maailman suloisin olento =)

No, kuitenkin joku epäilee että kun menee hermot niin lyö lasta. En tee niin. Lapsi on ihana silloin kun ollaan iltaisin hoitopäivän jälkeen kotona, viikonloputkin on pääosin kivoja (mies auttaa).

No eiköhän jokaisella äidillä joskus mene hermo, mutta harvassa ovat ne, jotka lasta lyövät... Mulla menee hermo monta kertaa päivässä, mutta en mä silti koskaan ole lasta lyönyt!

Alkuperäinen kirjoittaja papu:
miksi päästät niin pienen rappusiin?laita portti! muuten voimia!

On portti, osaa itse avata sen.

Pitäisköhän sille asialle tehdä jotain?

Niin? Mitä? Kerro se mulle. On vaihdettu eka portti toiseen, ekan sai auki, ja nyt osaa avata tän toisenkin. Ostaa kolmas portti? Oppii kyllä senkin aukaisemaan, en tiedä mikä einstein on mutta ei näytä olevan ongelma portin aukaisu. Oon laittanut teipilläkin mutta saa senkin revittyä pois.

Täh?

että vapaapäivänä menee heti hermot äidillä.
luulis että kun on töissä ja saa vapaapäivän niin sitä nauttii ja temuaa lapsenkansa. tottakai lapset tutkii kaikkee ja haluaa tehdä kaikkea mahdolista.

mä muistan kun esikoisen aikoina olin vapaapäivänä senkanssa kotona ni arvostin sitä paljon. ja oli tekeväinen lapsi.

nyt näiton 3 ja nautin edelleen. vaikka juosta saakin kokoajan niiden perässä,estellä tekemästä pahoja jne.
siks kuulostaa kamalalle mun korvaani. sorry.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Täh?

Peesaan bellezzaa. Onhan se lapselle kamlaa, kun vanhemmalla menee hermot yhdestä yhdessä vietetystä päivästä. Ja päivä on vasta puolessa :(

No, tule itse kokeilemaan tätä hullunmyllyä... ihan hirveetä. Ei illat ja viikonloput tällaista ole... ainakaan yleensä. En tiedä mikä vaivaa mutta en kestä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja papu:
miksi päästät niin pienen rappusiin?laita portti! muuten voimia!

On portti, osaa itse avata sen.

Pitäisköhän sille asialle tehdä jotain?

Niin? Mitä? Kerro se mulle. On vaihdettu eka portti toiseen, ekan sai auki, ja nyt osaa avata tän toisenkin. Ostaa kolmas portti? Oppii kyllä senkin aukaisemaan, en tiedä mikä einstein on mutta ei näytä olevan ongelma portin aukaisu. Oon laittanut teipilläkin mutta saa senkin revittyä pois.

Meillä on ihan sama juttu. Esikoisen huoneen oveen on laitettu portti ja sitku se ei saanut sitä auki, kun vaihettiin lukkoa, niin repi saranoiltaan irti... Että ymmärrän kyllä hyvin :)

No eiköhän jokaisella äidillä joskus mene hermo, mutta harvassa ovat ne, jotka lasta lyövät... Mulla menee hermo monta kertaa päivässä, mutta en mä silti koskaan ole lasta lyönyt!

Oon monesti lukenut täältä että heti aletaan epäillä väkivallasta kirjoittajaa jos jotain tuollaista hermojen menetyksestä kertoo.

Kyllä lapsi kestää pienet kaatuilut ja muut kolhut. Vanhempien tarvitsee vain huolehtia, ettei mitään isompaa pääse käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Syyllistä nyt vielä väsynyttä äitiä :headwall:

Hirmu vaikeaa sanoa mitään tilanteeseen. Tuon ikäset on tuollasia vieterieläimiä :/ Itelle on onneksi siunaantunu rauhallinen lapsi niin ei oikein ole omaa kokemustakaan, miten taltuttaa energisempi tapaus. Jaksamista :hug:

väsymyksestä on kokemusta.
itse en nukkunu pahinpana aikana kun 2 tuntia yössä viikkojen ajan. ja piti jaksaa olla vauvan sekä 1 vuotiaankanssa.
mä tässä syyllistä ketään,mutta kuulostaa se kamalalle kun yksi puolikas päivä kotona saa hermot jo palaan.

Meillä sama juttu, mutta mä pidän lapsen kädestä kiinni alamäissä, ettei pääse juoksemaan. Sinä olet äiti, sinä päätät, ei lapsi! Kyse on sun lapsen turvallisuudesta!

Tää yksityiskohta ei tullut mieleenikään, lienen väsynyt ajattelemaan... :( Mutta ei se kädestä pitäminen koko päivän ajan onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Täh?

Peesaan bellezzaa. Onhan se lapselle kamlaa, kun vanhemmalla menee hermot yhdestä yhdessä vietetystä päivästä. Ja päivä on vasta puolessa :(

No, tule itse kokeilemaan tätä hullunmyllyä... ihan hirveetä. Ei illat ja viikonloput tällaista ole... ainakaan yleensä. En tiedä mikä vaivaa mutta en kestä... :(

Mulla on superaktiivinen puolitoistavuotias. Kiitos vain tarjouksesta, mutta kokemusta löytyy. :heart: