Mulla loppuu kärsivällisyys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton :(

Vieras
Meillä on hiukan yli vuoden vanha koira ja hankittiin toinen koira 2 kk sitten (pentuna).
Ensimmäinen oli sisäsiisti. Pentu oppis tosi nopeesti kans sisäsiistiks mutta nyt vanhempi on aloittanut pissaa ja kakkaa lattialle (aina tietää tehneensä väärin).

Mikään ei auta. Laitettu pihalle ja toruttu koko ajan ja palkittu siitä jos on pissattu ulos.. Mulla alkaa olee hermot ihan loppu kun koko ajan pitää olla siivoilemassa...

Mies on välillä jopa tunkenut naaman siihen pissaan ja kakkaan mutta ei auta...

Auttakaa mua, kertokaa ees jotain mistä saan otteen tässä touhussa..

Niin ja jäi sanomatta että pentukin aloittanut pissii pari kertaa muualle kuin pihalle taikka paperille :S (paperille pissii ehkä pari kertaa päivässä, muuten sisäsiisti)

kun se pieni pissaa sisälle vaikka sit paperille niin se vanhempi merkkaa myös ja se naaman tunkeminen siihen sontaan on tyhmää. Ulos vaan määrätyin ajoin ja ruokailu ja juominen säännöllisiks niin homma pelaa

Ei sillä vuoden vanhemmalla sitten mitään pomottelumeininkiä olis?
Kun lauman järjestys muuttuu niin isompi koira voi siihen reagoida monella tavalla.

Meillä kuulu sillon uroskoiran uhmaan tuo sisäsiisteyden unohtaminen ja joka aamu sai herätä sontaläjä sängyn vieressä.

Ne tulee tosi hyvin toimeen ja molemmille annetaan huomiota (et sitä en usko et olis mustis). Kun ruoka annetaan niin viedään ulos heti 20 min jälkeen ja jos lenkillä ei tule tarpeet niin sit takapihalle.

Miehelle olen sanonut että se on tyhmää tunkea naamaa sinne ja ei ainakaan ole tehnyt sitä enää mun nähden.

pitää vaan koittaa lisää vaan ja eikä antaa periks.. Alkaa vaan olee voimat loppu tuohon!

Mut kiitos teille kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja avuton :(:
Meillä on hiukan yli vuoden vanha koira ja hankittiin toinen koira 2 kk sitten (pentuna).
Ensimmäinen oli sisäsiisti. Pentu oppis tosi nopeesti kans sisäsiistiks mutta nyt vanhempi on aloittanut pissaa ja kakkaa lattialle (aina tietää tehneensä väärin).

Mikään ei auta. Laitettu pihalle ja toruttu koko ajan ja palkittu siitä jos on pissattu ulos.. Mulla alkaa olee hermot ihan loppu kun koko ajan pitää olla siivoilemassa...

Niin ja jäi sanomatta että pentukin aloittanut pissii pari kertaa muualle kuin pihalle taikka paperille :S (paperille pissii ehkä pari kertaa päivässä, muuten sisäsiisti)

No miten se vois auttaa että mies tunkee naamansa siihen paskaan ja kuseen?!

Voisiko sillä koiralla olla jokin sairaus? Esim. virtsatietulehdus tai sokeriarvoissa ongelmaa. Tuli vaan mieleen, jos koira tietää tekevänsä väärin, eikä ole kai mustasukkainen.

Sain kunnon naurut kun ajattelin miestä tunkemassa naamaansa siihen! Koira paskoo, mies tulee ja tunkee naamansa paskaan... Tekeekö mies sen huvikseen vai ajatteleeks mies että se saa koiran lopettamaan ton homman? Lukeeks jossai koirakirjassa tollanen ohje? Et miehen pitää tunkee naama paskaan? Miks just mies? Mun mies ei suostuis tekee noin vaikka olis tollanen ongelma. En kyllä minäkää jos olis tollanen ohje naiselle. Mut onneks me ollaa kaikki erilaisia... Ja jos mies tekee sen huvikseen ni omapa on hupinsa. Ja oma naama... :D Naurattaa vieläki!

Alkuperäinen kirjoittaja avuton :(:

Kannattaa varata aika eläinlääkäriin. Jos on vaikka virtsatieinfektio, virtsakivia tms.

Jos teidän koirataidot on tolla tasolla, että pitää rääkätä eläintä sotkemalla se omiin ulosteisiinsa, niin en ihmettele että teillä on ongelmia!!! Kas kummaa kun ei auta, ihanko se neropatti miehesi on ihan itse sen tajunnut? On päivänselvää, että kahden pennun ottaminen lyhyen ajan sisään oni raskasta, vaatii työtä ja kiristää hermoja. Teidän on kuitenkin se kestettävä, koska olette hommaan ryhtyneet eikä kostettava väsymystänne viattomiin eläimiin. Tai sitten annatte koirat pois, jos jaksaminen tai taidot eivät riitä.

Millä perustelet ton, että koira tietää tehneensä väärin kun sontii sisälle? Meneekö kyyryyn, luimistelee ja liehakoi? Se ei osaa katua tekojaan, vaan on oppinut pelkäämään huutoa ja retuuttamista mikä siitä seuraa. Saanen nimittäin epäillä, ettei koiraa ole ohjattu erityisen hellästi siihen kuononsotkemistilanteeseen. Ei se koira päätä, että nytpä kostan ja paskon sisälle vaikka turpaan tulee, koska sen äly ei riitä moiseen suunnitelmallisuuteen. Lue koirapsykologiaa ymmärtääksesi koiran mielenliikkeitä.

Molemmat koirat on vielä ihan kakaroita ja keskenkasvuisia, myös se vanhempi. Pennun tulo on ollut sille stressaavaa ja lauman dynamiikka voi olla sekaisin. Antakaa sille raukalle aikaa ja käyttäytykää itse kuten luotettavat laumanjohtajat! Päätön riehuminen vain lisää koiran ahdistusta ja nakertaa sen luottamusta teidän kykyihinne johtajina. Ei mitään kamalaa haloota sisälle tekemisestä, lievää paheksuntaa korkeintaan, ja sit homman onnistuessa ulos mielettömät kehut päälle. Kohdelkaa koiraa eläimenä, eikä juonia punovana lapsena. Aika ja kärsivällisyys auttaa, etenkin jos elimellisen vian mahdollisuus suljetaan pois eläinlääkärillä.

Suosittelen piipahtamaan kirjastossa tai suomalaisessa kirjakaupassa hakemassa kirjan nimeltä "koiraongelmia ja ongelmakoiria" kirjoittanut anders hallgren.
Teillä ei siis oikeesti ole hajuakaan koiran kasvattamisesta aikuiseksi.

Yhteistyössä