mulla kuoli kynsi varpaasta ja lähti pois. nyt näyttää kuolleelta toi uus kynsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:o Onko mun toinen persoonani käynyt täällä krijoittelemassa? Mulla kävi justiinsa samalla lailla! Mulla on monta viikkoa jo ollut yksi varvas ihan omituinen ja nimenomaan kynsi on tuntunut kummalliselta. Tänään aamulla yritin sitä leikata ja eikös mitä, koko kynsi lähti irti! :o ÄLLÖTTÄVÄÄ! :x Mutta siellä alla oli kyllä ihan sievä, joskin ohut kynsi alla. Mitä mun varpaalle on oikein tapahtunut!!?? |O

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mikä siinä kynnessä oli joka tippui? Jos esim. kynsisienen vauriottama, niin melkein aina uudessa kynnessä on myös sieni. Tarvii tablettihoidon.

No mistä sen tietää oliko siinä sieni? Mäkin kanssa kävelin kaameilla korkkareilla monta päivää, mitkä painoi sitä varvasta, ja niiden kenkien jälkeen sa varvas tuli kipeäksi.

Mulla meni liian pienissä lenkkareissa isovarpaiden kynnet mustiksi, eli tuli verenpurkautumat sinne alle ja kynsi irtosi osittain ihosta. On menny jo kuukausia enkä osaa sanoa tuleeko enää kynttä joka olisi ihossa kiinni.

kynsisieni vaatii kyllä vähän pitemmän ajan tullakseen. Kynsi kellastuu ensin ja tulee tosi hauraaksi. Leikatessa lähtee palasina pois. Selviää vain kun tehdään sieniviljelys :-) Tuskin tuossa on siitä kysymys. Mutta toisaalta kynsisieni iskee paljon helpommin vaurioituneeseen kynteen, kuin terveeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kynsisieni vaatii kyllä vähän pitemmän ajan tullakseen. Kynsi kellastuu ensin ja tulee tosi hauraaksi. Leikatessa lähtee palasina pois. Selviää vain kun tehdään sieniviljelys :-) Tuskin tuossa on siitä kysymys. Mutta toisaalta kynsisieni iskee paljon helpommin vaurioituneeseen kynteen, kuin terveeseen.

Höh. :p Oli se kyllä sellainen... paksu se kynsi. Ja jotenkin outo, erilainen kuin muut kynnet. Mistä mä nyt tiedän mistä oli kyse? Muut kynnet on kyllä ihan OK, mutta aina mulla on ollut karmean liuskoittuvat kynnet. Pitääkö se kynsilääke hakea lääkäriltä? Tuntuu aivan naurettavalta syyltä kyllä mennä lääkäriin. :p

Tuskin tarvii lääkäriin mennä. Mulla irtosi molemmista jaloista pottuvarpaan kynnet kun kävelin liian väljissä kengissä 20 km. Tuli ensin tosi kipeeks ne varpaan päät, sitten tippuivat useamman viikon jälkeen. Siis ne kynnet :D. Uusien kasvamisessa menikin sitten yli puoli vuotta....

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Tuskin tarvii lääkäriin mennä. Mulla irtosi molemmista jaloista pottuvarpaan kynnet kun kävelin liian väljissä kengissä 20 km. Tuli ensin tosi kipeeks ne varpaan päät, sitten tippuivat useamman viikon jälkeen. Siis ne kynnet :D. Uusien kasvamisessa menikin sitten yli puoli vuotta....

Okei, no nyt mä luotan että mä oon ihan terve. :D turhamainen vaan kun tallasin niissä korkkareissa. :whistle: Mulla oli ihan saman oireet kuin sulla, mutta mulla oli uusi kynsi kyllä alla.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
kasvaako siihen terve kynsi vielä. kyseessä vasemman puoleinen pikku varvas.

Uusi kynsi voi olla ensin epämuodostunut. Mullakin oli isovarpaan kynsi ihan kauhean näköinen ja siitä otettiin sieniviljelykin, muta ihan terve se oli. Hoitajan mielestä siinä oli kynsisieni, kun kynsi näytti niin rumalta, paksulta ja lohkeilevalta. Varmaan kaksi vuotta kesti ennen kuin kynsi oli normaalin näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vp:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
kasvaako siihen terve kynsi vielä. kyseessä vasemman puoleinen pikku varvas.

Uusi kynsi voi olla ensin epämuodostunut.

Niin se näyttää aika oudolta kasvaessaan. Mulla poistettiin isovarpaan kynsi vuosia sitten sisäänkasvamisen takia, ja näytti pitkään ihan kummalliselta mutta normaali kynsi siitä kasvoi.

Laitat vettaimemattoman sidoksen tarvittaessa, jos kynsi kokonaan irti ja katsot, ettei tule tulehduksen merkkeja. Pida jalat puhtaana. Jos jotakin erikoista niin mene laakariin. Yleensa onneksi kynsi irtoaa niin, etta kuollut osa sailyy ja menee mutkalle uuden kasvaessa alle.

Yhteistyössä