Mulla hajoo pää, duunissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihan oikeesti. En enää jaksa tätä paskaa duunia! Tai siis duunissa ei sinällään oo mitään vikaa, voisin duunia tehdä ihan hyvin itekseni.
Mutta siis, työkaverit. Inhoan sitä, että tietty porukka saa etuoikeuksia, vaikka suureen ääneen kehutaan, kuinka "me kaikki ollaan ihan samanarvoisia." Toisille ollaan tiukempia ja toiset saa tehdä ihan mitä lystää. Etuoikeutettu ryhmä saa palkkansa niin paljon helpommalla.

Huh. Kiitos, että sain purkautua. Tänään vain meni kuppi nurin.

Taidan minäkin olla samassa paikassa... ;) Meilläkin on ne muutamat tietyt paremmat työntekijät ja me muut ollaankin sitten ihan paskoja. Parhaat saa palkankorotuksia, kun osaavat nuolla tarpeeks pomon persettä, mutta muut kun ei siihen suostu, melkein koitetaan saada savustettua pilale.

Mua ottaa kupoliin luottamuksen puute lähiesimiehen taholta. Sanotaan kyllä että luotetaan, mutta totuus on toista. Ja se ilmenee pieninä asioina siellä täällä: "hoiditko sä sen?" tai "no soititko sä sille?". Me ollaan asiantuntijaorganisaatio. Ei nyt hitto jokaista asiaa pidä esimiehen toimesta tarkistaa. Kyllä ne asiat tulevat hoidetuiksi ja jos eivät tulisi, niin tieto kyllä tavoittaisi esimiehen.

Jos meillä pitää etäpäivän, niin aina esimiehellä on muka jotain paskantärkeää asiaa miksi hän soittaa vähintään kerran päivässä. Puhelu alkaa "oletko sä koneella, voisitko tsekkaa tän...". Eli tarkoitus on todellisuudessa tarkistaa, että onko työntekijä tekemässä töitä tai esimerkiksi kaupassa asioilla. Pahimmillaan tämä kyttäys on mennyt niinkin pitkälle, että esimies on soittanut asiakkaalle ja kysynyt, että miten tapaaminen minun kanssani on sujunut ja menikö kaikki hyvin. Tuosta kyseisestä tapauksesta sain kyllä sellaiset raivarit, että en usko hänen tekevän sitä toiste. Mutta jos hän haluaa tietää miten tapaaminen on mennyt, niin kyllä sitä pitää kysyä minulta.

Tiimin sisäisiä palavereja se tykkää laittaa perjantai-iltapäiviksi. Että eihän kukaan vain yritä lähteä tuntiakaan aikaisemmin viikonlopun viettoon, vaikkei meillä periaatteessa edes ole työaikoja. Kululaskut se syynaa läpi, että onhan joka ikinen työreissu mennyt varmasti halvimman matkatavan mukaan ja jos onnibussilla olisi säästänyt yhden euron johonkin toiseen verrattuna, niin se kyllä huomauttaa, vaikka aikataulut onnibussilla olisivat olleet huonommat.

Muuten itse työ on kivaa ja siitä maksetaan kohtuullinen kompensaatiokin. Lomaa on kuusi viikkoa vuodessa ja työkaverit mahtavia. Ainoa mikä tökkii on esimies.

Yhteistyössä