V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mähän vastailin jo tuolla et turha takertua siihen imetyspaitaan. tärkeimmät ostokset ovat edelleen rintapumppu, imetysliivit ja muut jutut. imetyspaita tulee siellä listalla viimeisenä. en ole missään sanonut että imetys ei onnistuisi tavispaidalla. imetyspaita vaan tuo mukavuutta ja helppoutta siihen imetykseen.. hyödyllinen mutta ei pakollinen. nuo muut jutut on taas oikeasti pakollisia mulle..
Ap, et ole vastannut että MIKSI sitä väkeä pitää käydä teillä noin julmetusti, jos se kerran hankaloittaa imetystä? Haluaisin todella tietää ne syyt, jotka ajaa vauvan edun edelle. Että pitää käydä koko ajan kylässä ja ilmeisesti 24/7 teillä on vieraitakin vielä? Muuten satunnaiset pullosta annot ei edes häiritsisi imetystä, mutta sulla se vissiin olisi jokapäiväistä. Siksihän se maitokin loppuu nuin aikaseen...
milloin mä olen tehnyt tuollaisen päätöksen? minusta imettäminen on ihan ok, jos mä saan tehdä sen kotona, omassa rauhassa, ilman vieraiden katseita/neuvoja ja niitten apuvälineiden kanssa joita siihen tarvitsen.
tuntuu että muille on ongelma se et joku ei halua imettää vieraiden ihmisten nähden.
mä tossa laskin et jos jätän imetyksen väliin ja annan vauvalle pelkkää korviketta niin se tulee maksamaan minulle noin 120e ylimääräistä ekan 4kk:n aikana. ( ja huom! vauvalle ostetaan joka tapauksessa korviketta eli tuo summa on se, mikä minun pitää laittaa lisää vauvan maitoihin jos en itse imetä häntä.)
mä en usko et saan tuolla n 120e summalla kaikkea sitä mitä tarvitsen imettämisen onnistumiseen.
eli halvemmaksi tulisi vaan ostaa korvikkeet ja unohtaa imetys.
ja mitä tulee siihen et en voi imettää kotona jos meillä on vieraita: ehkä ne meidän vieraat on sellaista sorttia että mä en saa imetysrauhaa?? edes siellä makuuhuoneessa?
teidän kiusaksi jatkan edelleen mietintää et imetänkö vai en. onhan se vähäinenkin äidinmaito hyödyksi lapselle. pitää vaan miettiä että onko ne hyödyt niin suuret et se kannattaa. kuten jo aiemmin laitoin: sille mun maidolle tulee kallis litrahinta (kun vertaa korvikkeen litrahintaan.)
Mun mielestä ei, anteeksi vaan, tunnu ihan normaalilta, ettei kotonakaan omien läheisten kesken voi imettää ilman imetyspaidan antamaa suojaa tai ettei kotonaan voi mennä vessaan käyttämään rintapumppua vaan täytyy mennä autotalliin. Tai sekään, ettei voi mennä makuuhuoneeseen imettämään ja sanoa, että nyt tänne ei voi tulla. Olisihan se varmaan halvempaa laittaa makuuhuoneen oveen salpa kuin ostella kaikkia noita tavaroita, joita tarvitset siihen, että pumppaat maitoa autotallissa vieraiden katseilta ja kuulolta piilossa. Koko tämä ketju on mielestäni puoleltasi sen puolustelua, ettet mitenkään voi imettää lasta ilman että siihen kuluu liikaa rahaa.
nyt sä alat päästä hieman jyvälle siitä mitä tarkoitan. kun rahat on tiukilla niin pitää miettiä se edullisin vaihtoehto. jos mä en tarviis noita apujuttuja imetykseen niin se imetys olisi se halvin tapa ruokkia vauva. mutta koska mä tarvitsen ne, niin mä joudun myös ne hankkimaan, ja se maksaa. ja nyt mietinkin et kannattaako mun maksaa siitä et voin osittain imettää lastani 2-3kk kun halvemmaksi tulisi vaan antaa korviketta ja unohtaa imetys. mutta kun toisaalta haluisin imettää edes sen vähän, niin joudun nyt miettimään tätä asiaa. mä kuitenkin osaan tehdä itsenäisiä ratkaisuja ja jos en haluaisi imettää lainkaan niin silloin tätä ongelmaa ei olisi.
jos tehdään sellainen pieni ajatusleikki ja kuvitellaan hetki että mä en oikeasti haluaisi imettää vauvaani. tekisinkö mä silloin tällaisen aloituksen? tahallaan tulisin tänne pahoittamaan oman mieleni noista kymmenistä ei-niin-mukavista viesteistä? enkö mä siinä tilanteessa olisi vaan hiljaa ja antaisin vauvalle korvikkeet ja välttäisin osallistumasta mihinkään imetyskeskusteluihin??
miksi ihmeessä mä tulisin tänne puollustelemaan ventovieraille ihmisille ratkaisuani?
mähän vastailin jo tuolla et turha takertua siihen imetyspaitaan. tärkeimmät ostokset ovat edelleen rintapumppu, imetysliivit ja muut jutut. imetyspaita tulee siellä listalla viimeisenä. en ole missään sanonut että imetys ei onnistuisi tavispaidalla. imetyspaita vaan tuo mukavuutta ja helppoutta siihen imetykseen.. hyödyllinen mutta ei pakollinen. nuo muut jutut on taas oikeasti pakollisia mulle..
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22826724:Mä taas laskin, että tuli melkosen paljon halvemmaksi meidän maitomäärillä ostaa 49 e rintapumppu (joka sisältää yhden pullon tuttiosineen) ja pärjätä sillä summalla loput 7 kk, kuin sitten ostaa korviketta.
nyt sä alat päästä hieman jyvälle siitä mitä tarkoitan. kun rahat on tiukilla niin pitää miettiä se edullisin vaihtoehto. jos mä en tarviis noita apujuttuja imetykseen niin se imetys olisi se halvin tapa ruokkia vauva. mutta koska mä tarvitsen ne, niin mä joudun myös ne hankkimaan, ja se maksaa. ja nyt mietinkin et kannattaako mun maksaa siitä et voin osittain imettää lastani 2-3kk kun halvemmaksi tulisi vaan antaa korviketta ja unohtaa imetys. mutta kun toisaalta haluisin imettää edes sen vähän, niin joudun nyt miettimään tätä asiaa. mä kuitenkin osaan tehdä itsenäisiä ratkaisuja ja jos en haluaisi imettää lainkaan niin silloin tätä ongelmaa ei olisi.
jos tehdään sellainen pieni ajatusleikki ja kuvitellaan hetki että mä en oikeasti haluaisi imettää vauvaani. tekisinkö mä silloin tällaisen aloituksen? tahallaan tulisin tänne pahoittamaan oman mieleni noista kymmenistä ei-niin-mukavista viesteistä? enkö mä siinä tilanteessa olisi vaan hiljaa ja antaisin vauvalle korvikkeet ja välttäisin osallistumasta mihinkään imetyskeskusteluihin??
miksi ihmeessä mä tulisin tänne puollustelemaan ventovieraille ihmisille ratkaisuani?
Tämä oli hauska
Itsellänihän puolestaan ei olisi ollut varaa olla imettämättä.
Tai sitten voit tosissaan tehdä elämästä mahdollisimman hankalan ja hankkia nuo kaikki tarvikkeesi uusina kalliilla hinnalla ja sitten imettää pari kuukautta kotona piilossa, juosta vieraiden aikana salaa autotalliin pumppaamaan, tuskailla kylässä kipeiden rintojen kanssa samalla harmitellen kuinka kalliksi tämä lyhyt imetys tulee.
Mikä noita sitten sinusta tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, sinähän sen päätät.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22826724:Mä taas laskin, että tuli melkosen paljon halvemmaksi meidän maitomäärillä ostaa 49 e rintapumppu (joka sisältää yhden pullon tuttiosineen) ja pärjätä sillä summalla loput 7 kk, kuin sitten ostaa korviketta.