mulla ei taida olla varaa imettää vauvaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amoraalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikkein halvinta olisi VAIN imettää, mutta sehän ei ole sulla ollut vaihtoehtona missään vaiheessa. Ja syynä on sun päänsisäiset ongelmat joita ilmeisesti rakastat syvästi. Anteeksi, mutta musta noi sun juttua alkaa vaikuttaa lähes yksinomaan itsekkäiltä ja typeriltä.

mähän vastailin jo tuolla et turha takertua siihen imetyspaitaan. tärkeimmät ostokset ovat edelleen rintapumppu, imetysliivit ja muut jutut. imetyspaita tulee siellä listalla viimeisenä. en ole missään sanonut että imetys ei onnistuisi tavispaidalla. imetyspaita vaan tuo mukavuutta ja helppoutta siihen imetykseen.. hyödyllinen mutta ei pakollinen. nuo muut jutut on taas oikeasti pakollisia mulle..

Niin miksi ne on tärkeitä imetysken kannalta,ethän sä niillä imetä vana rinnoillas.
Vieraiden vuoski nuo on sulle pakollisia.
Siinä on vissi ero.

Ap, et ole vastannut että MIKSI sitä väkeä pitää käydä teillä noin julmetusti, jos se kerran hankaloittaa imetystä? Haluaisin todella tietää ne syyt, jotka ajaa vauvan edun edelle. Että pitää käydä koko ajan kylässä ja ilmeisesti 24/7 teillä on vieraitakin vielä? Muuten satunnaiset pullosta annot ei edes häiritsisi imetystä, mutta sulla se vissiin olisi jokapäiväistä. Siksihän se maitokin loppuu nuin aikaseen...

Lainaan itseäni kun edelleen kaipailen vastausta. Lisäksi kehoitan aloittajaa ehdottomasti laskemaan korvikehinnat myös 4kk:n jälkeen, sittenhän ne vasta kalliiksi tulee. Ymmärrätkö että ton sun säätämisen takia se maito loppuu? Sanot tarvitsevasi rintapumpun, 25€ Ainun käsikäyttöinen uutena, tulee vielä tuttipullokin pakkauksessa. Jos sulla ei 9kk:n aikana ole tuohon rahaa, niin suosittelen suorittamaan vähän itsetutkiskelua. Rahaa voi pistää jo raskauden alussa sivuun niitä liivejä ym varten...

Kummallista muuten, oletko sä omassa kotonasi vanki, ettet voi sanoa näille vieraille milloin haluat heidän lähtevän? Ihan oikeasti sä syytät nyt rahaa asioista jotka on sun pään sisällä, näin kauniisti ilmaistuna. Ei sun ole pakko imettää, kenenkää ei ole, mutta ei se korvikkeen anto halvemmaksi kyllä tule.

milloin mä olen tehnyt tuollaisen päätöksen? minusta imettäminen on ihan ok, jos mä saan tehdä sen kotona, omassa rauhassa, ilman vieraiden katseita/neuvoja ja niitten apuvälineiden kanssa joita siihen tarvitsen.
tuntuu että muille on ongelma se et joku ei halua imettää vieraiden ihmisten nähden.

Minusta tuo kanssa kuulostaa nimenomaan omalta päätökseltä tehdä siitä imetyksestä vaikeaa. Jos muuten koet imettämisen olevan ok, niin voisit myös tehdä jotain päätöksiä sen helpottamiseksi. Rauhoittamaan alkuviikot sillä ettet ota vieraita vastaan ja muutenkin kieltäydyt itse alkuun lähtemästä kylään, mies ja isommat lapset menkööt keskenään. Noin imetys alkaa varmasti sujua helpommin kun voit mennä vauvan mukaisesti.

Myöhemmin menet itse imettämään toiseen huoneeseen jonne kiellät vieraita seuraamasta perässä. Sanot vaan että haluat imetysrauhan, ei se sen vaikeampaa ole.

Tuskin tässä kukaan on nähnyt ongelmana sitä ettet halua imettää julkisesti, lähinnä ollaan ihmetelty kuinka olet pystynyt tekemään siitä itsellesi tuollaisen ongelman.

Entäs jos laittaisit ihan oikeasti sen vauvan tarpeet vieraidesi tarpeiden ja ajatusten edelle? Joko vieraat uskovat että imetät rauhassa tai sitten vieraita ei tule. Pikkuvauva aika menee kuitenkin niin nopeasti, että eikös sen ajan voisi rauhoittaa vierailta, jotka eivät siis anna äidille minkäänlaista imetysrauhaa? Eikö olisi vauvalle ja sinulle mukavampaa ja parempaa kun saisit ihan vain keskittyä vauvaan ja suoda vauvalle rauhallisia kiirettömiä imetyshetkiä sen sijaan että stressaat imetysvälineistä, pumpaat autotallissa vauvalle maitoa ja vieraat määräävät teillä sen tahdin kuinka vauva saa imetystä.

mä tossa laskin et jos jätän imetyksen väliin ja annan vauvalle pelkkää korviketta niin se tulee maksamaan minulle noin 120e ylimääräistä ekan 4kk:n aikana. ( ja huom! vauvalle ostetaan joka tapauksessa korviketta eli tuo summa on se, mikä minun pitää laittaa lisää vauvan maitoihin jos en itse imetä häntä.)
mä en usko et saan tuolla n 120e summalla kaikkea sitä mitä tarvitsen imettämisen onnistumiseen.
eli halvemmaksi tulisi vaan ostaa korvikkeet ja unohtaa imetys.

ja mitä tulee siihen et en voi imettää kotona jos meillä on vieraita: ehkä ne meidän vieraat on sellaista sorttia että mä en saa imetysrauhaa?? edes siellä makuuhuoneessa?
teidän kiusaksi jatkan edelleen mietintää et imetänkö vai en. onhan se vähäinenkin äidinmaito hyödyksi lapselle. pitää vaan miettiä että onko ne hyödyt niin suuret et se kannattaa. kuten jo aiemmin laitoin: sille mun maidolle tulee kallis litrahinta (kun vertaa korvikkeen litrahintaan.)

Huomaatko ollenkaan, että TÄSSÄ KETJUSSA sinulle on jo pariinkin otteeseen linkitetty erittäin halpoja keinoja hankkia tarvitsemasi välineet.

Mun mielestä ei, anteeksi vaan, tunnu ihan normaalilta, ettei kotonakaan omien läheisten kesken voi imettää ilman imetyspaidan antamaa suojaa tai ettei kotonaan voi mennä vessaan käyttämään rintapumppua vaan täytyy mennä autotalliin. Tai sekään, ettei voi mennä makuuhuoneeseen imettämään ja sanoa, että nyt tänne ei voi tulla. Olisihan se varmaan halvempaa laittaa makuuhuoneen oveen salpa kuin ostella kaikkia noita tavaroita, joita tarvitset siihen, että pumppaat maitoa autotallissa vieraiden katseilta ja kuulolta piilossa. Koko tämä ketju on mielestäni puoleltasi sen puolustelua, ettet mitenkään voi imettää lasta ilman että siihen kuluu liikaa rahaa.

nyt sä alat päästä hieman jyvälle siitä mitä tarkoitan. kun rahat on tiukilla niin pitää miettiä se edullisin vaihtoehto. jos mä en tarviis noita apujuttuja imetykseen niin se imetys olisi se halvin tapa ruokkia vauva. mutta koska mä tarvitsen ne, niin mä joudun myös ne hankkimaan, ja se maksaa. ja nyt mietinkin et kannattaako mun maksaa siitä et voin osittain imettää lastani 2-3kk kun halvemmaksi tulisi vaan antaa korviketta ja unohtaa imetys. mutta kun toisaalta haluisin imettää edes sen vähän, niin joudun nyt miettimään tätä asiaa. mä kuitenkin osaan tehdä itsenäisiä ratkaisuja ja jos en haluaisi imettää lainkaan niin silloin tätä ongelmaa ei olisi.

jos tehdään sellainen pieni ajatusleikki ja kuvitellaan hetki että mä en oikeasti haluaisi imettää vauvaani. tekisinkö mä silloin tällaisen aloituksen? tahallaan tulisin tänne pahoittamaan oman mieleni noista kymmenistä ei-niin-mukavista viesteistä? enkö mä siinä tilanteessa olisi vaan hiljaa ja antaisin vauvalle korvikkeet ja välttäisin osallistumasta mihinkään imetyskeskusteluihin??
miksi ihmeessä mä tulisin tänne puollustelemaan ventovieraille ihmisille ratkaisuani?

Jos rahasta on tiukkaa imetys on ehdottomasti halvin vaihtoehto! En huomannut vastasitkos siihen miksi tarvitset joka tapauksessa korviketta, kun maitoa kuitenkin tulee ilmeisesti ihan hyvin. Kun rauhoittaisit edes ensimmäiset viikot ihan vain vauvalle ja jättäisit vieraat ja vierailut myöhempiin aikoihin, saisit imetyksen sujumaan mukavammin ja luonnollisemmin. Kun et turhaan käyttäisi korvikkeita, maitoakin tulisi oikea määrä eikä maidontuotantö häiriintyisi niistä kerroista kun turhaan annat korviketta, kun et kehtaa imettää.

Ap, nyt kun olen tätä ketjua lukenut ja olet kertonut ongelmistasi (imettäminen kotona silloin kun on vieraita), niin mene ihmeessä juttelemaan peloistasi / estoistasi jonkun kanssa... neuvolan kautta pääset varmasti psykologin juttusille.

nyt sä alat päästä hieman jyvälle siitä mitä tarkoitan. kun rahat on tiukilla niin pitää miettiä se edullisin vaihtoehto. jos mä en tarviis noita apujuttuja imetykseen niin se imetys olisi se halvin tapa ruokkia vauva. mutta koska mä tarvitsen ne, niin mä joudun myös ne hankkimaan, ja se maksaa. ja nyt mietinkin et kannattaako mun maksaa siitä et voin osittain imettää lastani 2-3kk kun halvemmaksi tulisi vaan antaa korviketta ja unohtaa imetys. mutta kun toisaalta haluisin imettää edes sen vähän, niin joudun nyt miettimään tätä asiaa. mä kuitenkin osaan tehdä itsenäisiä ratkaisuja ja jos en haluaisi imettää lainkaan niin silloin tätä ongelmaa ei olisi.

jos tehdään sellainen pieni ajatusleikki ja kuvitellaan hetki että mä en oikeasti haluaisi imettää vauvaani. tekisinkö mä silloin tällaisen aloituksen? tahallaan tulisin tänne pahoittamaan oman mieleni noista kymmenistä ei-niin-mukavista viesteistä? enkö mä siinä tilanteessa olisi vaan hiljaa ja antaisin vauvalle korvikkeet ja välttäisin osallistumasta mihinkään imetyskeskusteluihin??
miksi ihmeessä mä tulisin tänne puollustelemaan ventovieraille ihmisille ratkaisuani?

Voi luoja!

Sähän voit jopa täysimettää,ja jättää nuo vermeet ostamatta,JOS sulle ei ois ne vieraat niin hemmetin tärkeitä!Edullisin tapa on siis aukaista se oma suu!
Vauva ei tarvis korvikkeita,sä et tarvis pumppua..ja tosiaan sen pumpun saa SUN onnekseks lainaan!

mähän vastailin jo tuolla et turha takertua siihen imetyspaitaan. tärkeimmät ostokset ovat edelleen rintapumppu, imetysliivit ja muut jutut. imetyspaita tulee siellä listalla viimeisenä. en ole missään sanonut että imetys ei onnistuisi tavispaidalla. imetyspaita vaan tuo mukavuutta ja helppoutta siihen imetykseen.. hyödyllinen mutta ei pakollinen. nuo muut jutut on taas oikeasti pakollisia mulle..

Mukavuutta ja helppoutta... Oletko oikeasti sitä mieltä että tuollainen vieraiden ehdoilla imettäminen ja salaa pumppaaminen on sinusta mukavaa ja helppoa?

Kuulostaa siltä että se imytyspaidan tuoma mukavuus ja helppous on pientä verrattuna siihen mukavuuteen ja helppouteen mitä noiden vieraiden kuriin laittaminen toisi. voisit hyvin onnistua 6kk täysimetyksessä ja muuten vuoden imetyksessä ilman mitään julki-imettämistä ja se olisi varmasti korvikkeita taloudellisempi (ja vauvalle parempi) vaihtoehto.

Mikä on maidonkerääjä? Mä olen kahta lasta imettänyt enkä tiedä; kuopusta imetin 1v1kk ja söi sillä välin yhden kokonaisen nan-purkin lisäksi eli siirryin suoraan tavalliseen maitoon eli pääsin aikalailla halvalla! Jos nyt lapsen hyvinvointia voi ees rahassa mitata.
Mä voin myydä sulle kerran käytetyn ja sen jälkeen keitetyn rintapumpun 5eurolla ja paketillisen liivinsuojia voin antaa kaupan päälle jos oikeesti tekee noin tiukkaa. Esikoista en pystynyt imettämään kuin 4kk ja sen jälkeen kauhistelin korvikkeen hintaa eli kyllä se luomutuote tässä tapauksessa tulee paljon halvemmaksi, terveellisyydestä puhumattakaan!
Henkkamaukalla on muuten halpoja ja nättejäkin imetyspaitoja/liivejä, eli ei mee niihinkään omaisuutta rahaa.

Äh, ap on päätöksensä tehnyt eikä halua imettää kun haluaa kestitä vieraita ja ravata kaupungilla. Turha sitä asiaa tässä on muuksi muuttaa, mutta sitä en kyllä ymmärrä miksei asioista voi puhua niiden omilla nimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22826724:
Mä taas laskin, että tuli melkosen paljon halvemmaksi meidän maitomäärillä ostaa 49 e rintapumppu (joka sisältää yhden pullon tuttiosineen) ja pärjätä sillä summalla loput 7 kk, kuin sitten ostaa korviketta.

Ja sitten jos jo tässä vaiheessa pitää alkaa laskeskelee mikä tulee halvimmaksi eikä ajatella sitä mikä on lapselle parasta, ollaan jo aika metsässä. Ei näitä imetysasioita voi etukäteen tietää, joskus onnistuu ja joskus ei. Mutta yritystä pitää kuitenkin olla koska se on niin tärkeä juttu vauvalle! Ja saahan äitikin siitä läheisyydestä mielihyvähormoneja.

Joskus vaan sitä törmää ihmisiin joilla on joku ihme tarve tehdä asioista hankalampia mitä ne oikeasti ovat. Syy tähän ei ole minulle koskaan oikein selvinnyt, mutta kieltäättä ketjusta saa tällainen kuvan.

Onhan tässä vaihtoehtoja, voit haluta imettää ja onnistua siinä. Se edellyttää kyllä vauvalle ja tämän tarpeille antautumista niin että vieraat laitetaan kuriin tai heitä ei kutsuta kylään voipi olla että sillon rintapumppu jääkin turhaksi ja maidon määrän tasaantuessa imetyskin helpottuu ja muiden välineiden tarve vähenee. Jos noin imettää sinne vuodenikään voi hyvin välttyä korvikkeidenkäytöltä kokonaan ja vaikka silloin ostaisi minkälaisen arsenaalin noita apuvälineitä niin varmasti tulee halvemmaksi kuin korvikkeet.

Tai voit todeta että se vieraiden passaaminen ja kylässä juokseminen on tärkeämpää kuin imetys ja ihan hyvällä omalla tunnolla lähteä suoraan korvikkeelle. Ei se imetys mikään pakko ole, jos korvikkeella sntyy leppoisampi vauva-arki niin ei sekään ole huono vaihtoehto.

Tai sitten voit tosissaan tehdä elämästä mahdollisimman hankalan ja hankkia nuo kaikki tarvikkeesi uusina kalliilla hinnalla ja sitten imettää pari kuukautta kotona piilossa, juosta vieraiden aikana salaa autotalliin pumppaamaan, tuskailla kylässä kipeiden rintojen kanssa samalla harmitellen kuinka kalliksi tämä lyhyt imetys tulee.

Mikä noita sitten sinusta tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, sinähän sen päätät.

Tai sitten voit tosissaan tehdä elämästä mahdollisimman hankalan ja hankkia nuo kaikki tarvikkeesi uusina kalliilla hinnalla ja sitten imettää pari kuukautta kotona piilossa, juosta vieraiden aikana salaa autotalliin pumppaamaan, tuskailla kylässä kipeiden rintojen kanssa samalla harmitellen kuinka kalliksi tämä lyhyt imetys tulee.

Mikä noita sitten sinusta tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, sinähän sen päätät.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22826724:
Mä taas laskin, että tuli melkosen paljon halvemmaksi meidän maitomäärillä ostaa 49 e rintapumppu (joka sisältää yhden pullon tuttiosineen) ja pärjätä sillä summalla loput 7 kk, kuin sitten ostaa korviketta.

ja jos sitä maitoa tulee myytäväksi asti, niin maidonluovutuksesta saatavat eurot on verotonta tuloa, joilla voi ostaa vaikka maitoauton ;)

Uskon, että korvikkeet ei sen halvemmaksi tule kuin imettäminen. Voihan nuo vermeet ostaa käytettyinä ja myydä sitten eteen päin kun ei enää tarvitse. Tai lainata kavereilta tai tutuilta. Jos sen sijaan et halua imettää ja koet sen hankalaksi, niin älä imetä. Kukaan ei voi pakottaa, eikä se kuulu kenellekään muulle.

Yhteistyössä