mulla ei taida olla varaa imettää vauvaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amoraalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amoraalinen

Jäsen
01.01.2010
348
0
16
mietin tässä mitä kaikkea mun pitäisi ostaa imetystä varten ja huomasin että kalliiksi tulee. olen imettänyt kaikkia lapsia ainoastaan 2-3 kuukautta, joten on aika varmaa että en imetä tätä seuraavaakaan sen pidempään. mun pitäisi ostaa imettämistä varten rintapumppu, väh. 2 imetysliivit ja ainakin pari imetyspaitaa, maidonkerääjät ja liivinsuojia. näihin hankintoihin menee rahaa noin 200e ja koska sitä rahaa ei nytkään ole tarpeeksi niin tuntuu turhalle "maksaa" parin kuukauden imettämisestä tuollainen summa.
vauva tulee kuitenkin saamaan koko ajan imettämisen rinnalla korviketta joten tuttipullot ja korvikkeet pitää ostaa joka tapauksessa.

Täh? Mitä ihmettä sekoilet? Miksi tarvitset rintapumpun ja mistä tiedät, että pitää korvikettakin antaa? Mitäs jos vain tuuppaisit sen tissin vauvan suuhun ja antaisit sitä ilmaista ravintoa. Liivejä käytät varmaan muutenkin ja jos liviinsuojista on kiinni niin oisko kannattanut miettiä, että siitä lapsesta tosiaan tulee kuluja muitakin kuin liivinsuojat.

Miksi sä tarvit rintapumppua ja maidonkerääjää? mä olen imettäny kuus lasta ja en ole koskaan moisia tarvinu. Saatikka mitään imetyspaitoja.
ja jos et niitä liivejä halua hommata niin vanhoillakin pärjää. Mut mä ostin kapHallista ja ne makso 17€ ja ovat hyvät.
Kyllä minulle tulee huomattavasti kalliimmaksi jos ostaisin korvikkeet ja pullot.
Vai oliko tämä provo?

Tän on pakko olla provo. Laskepa paljonko se korvike maksaa päivässä.
Ja ei tosiaan kaikki tarvi mitään pumppuja ja kerääjiä saati imetyspaitoja. Liivinsuojat tarvitset joka tapauksessa ainakin aluksi, kun maito alkaa nousta.

Ikinä en oo imetyspaitoja tarvinnu, ei se imetys niistä kiinni ole. Liivinsuojiksi hommaa kestoja ( tai ompele itse), ei tarvi niitä kertakäyttöisiä käyttää jotka tarttuu inhasti kiinni. Liivit ei nyt paljoa maksa, huutiksessa on monesti hyviä. Maidonkerääjiäkään en oo ikinä tarvinnu mut riippuu paljonko sitä maitoo tulee.
Rintapumpun voi lainata tuttavalta, ystävältä ym.

Jaa, eipä noista mikään ole pakollinen hankinta imetystä varten. Itse olen ostanut 4 imetysliivit ja 8 paria liivinsuojia tuli tehtyä ( kestoja). Rintapumppua enkä maidonkerääjää en ole tarvinnut ja ilman imetyspaitoja olen hyvin pärjännyt. Eipä ollut hankinnat kovin suuret, ja imetin reilun vuoden.

Neljä lasta täysimettänyt puolivuotiaiksi ja kokonaisuudessaan 1-1½ v enkä kyllä ikinä ole mitään pumppua käyttänyt... maidonkerääjää ei tarvi, liivinsuojat nyt paljoa maksa, ite olen usein ilman liivejäkin...

Mihin sä tarvitse rintapumpun? Mä olen imettänyt 3 lasta, enkä koskaan pumppua käyttänyt. Imetyspaitojakaan mulla ei ole koskaan ollut. No imetysrintsikat on kyllä kätevät, mutta ei ne paljoo HM:ssä maksa. Midonkerääjätkin on ihan turhia, jos yli suihkuaa, niin laita jotain rättiä alle. Liivinsuojat ei paljoo maksa, ompele kestosellaiset. Ja jos sä imetät, niin miksi rinnalla pitää korviketta antaa? No jos pitää, niin 1 tuttipullo riittää hyvin.

No onpa mietityttävä näkemys imettämisestä.

Mikä velvoittaa hankkimaan tuon kaiken tavaran? Miksi vaikkapa jokin IMETYSpaita on pakollinen?

Olen imettänyt elämässäni yhteensä yli neljä ja puoli vuotta, enkä ikinä ole ajatellut, että siihen olisi tarvittu kovin paljon.

Korvikekin kai maksaa jotakin?

Rntapumppuja saa käytettyinä...käsipelillä toimivan Avensiksen pumpun saa 30 eurolla. Ilman imetysliivejäkin pystyy imettämään, eikä nuo muutkaan härpäkkeet ole liivinsuojuksia lukuunottamatta pakollisia. Osta kestoliivinsuojuksia, tai ompele vanhoista kankaista itse...ei maksa mitään.

Mä olen ostanut rintapumpun, liivinsuojat yms. jo kahdesti, jotta saan antaa omaa maitoani edes muutaman päivän ajan. Keskimmäinen sai maitoani ehkä reilun viikon ja kuopus varmaankin noin 5 päivää.

Rintapumpun ostin 18 eurolla ja myin pois 25 eurolla, liivinsuojuksista taisin maksaa 1€...suurimman osan tein itse kierrätysmatskusta.

Siis mitä ihmettä! Mulle ei imettäminen kyllä maksanut mitään. Yhden yhtä imetyspaitaa en oo ostanut. Rintapumpun, käsikäyttöisen hommasin ja pari maidonkerääjää ja sit tietty niitä rintaliivin suojia ostin. Mutta itse ainakin koin että imettäminen oli paljon helpompaa ja kätevämpää jos jonnekin esim. lähtikin. Tissit kun on vaikea unohtaa kotiin.

No tokihan se maksaa jos ostaa niitä paitoja joita ei ikinä tarvinnu ja kalliita liivejä vaikka edullisempiakin ja hyviä löytyy. Kerääjälläkään en tehny ikinä mitään ja suojat ei paljoa maksa/laatikko. Pumppu oli lainassa. Maksohan se imetys sellaset 80e(kahet liivit). Melkein vuoden imetin.

Tämä oli hauska :D
Itsellänihän puolestaan ei olisi ollut varaa olla imettämättä.

Munkin mielestä tämä oli hauska ja ihan varmasti pilke silmäkulmassa kirjoitettu! Vastaukset ihan loistavia!

(Minä muuten imetin 6kk mutta tarvitsin ihan pakosti maidonkerääjiä, rintakumeja ja liivinsuojia. Imetystoppeja nyt en, enkä edes liivejä mutta ne helpotti minun, menevän äidin, imetystä kovasti kun oltiin ihmisten ilmoilla. Alussa tarvitsin myös rintapumppua koska vauva ei jaksanut olla rinnalla, mutta ostin käsikäyttöisen joka ei ollut niin kallis).

:D No, itsellä taas tämä on varsin edullinen vaihtoehto. Imetyspaitoja oli jo isompien lasten jäljiltä olemassa, pari ostin kyllä mutta toisaalta jos en olisi imettänyt niin näine kiloineni ja muotoineni olisi tarvinut varmasti satsata enemmänkin tuohon vaatepuoleen. Imetysliivejäkin oli valmiina, yhdet uudet taisin ostaa tällä kertaa.

Rintapumppu oli jo valmiina, tosin sitä olen tähän mennessä (vauva 5vko:a) käyttänyt vain kerran. Maidonkerääjät oli kyllä alkuun hyvät kun maitoa tuli yli oman tarpeen, säästivät sitten liivinsuojuksia samalla. Niitä liivinsuojuksia kyllä kuluu jonkin verran, mutta toisaalta kun laskee pois tuttipulloihin ja ennen kaikkea korvikkeeseen menevät rahat niin pidemmällä imetyksellä varmasti säästää jo ihan kivasti. Lisäksi tietty helpottaa elämää kun maito kulkee kätevästi mukana eikä tarvi yölläkään vauvan syöttämisen takia nousta ylös.

Minä muuten en saanut MISTÄÄN ilmaiseksi lainaan yhtään MITÄÄN koska kellään tutulla ei ollut lasta. Mistään en saanut vauvanvaatteita enkä äitiysvaatteita enkä imetyspaitoja ellen itse niitä ostanut.

Kyllä se voi tulla kalliiksi kun on ensimmäinen suvusta ja ensimmäinen kaveripiiristä kuka lapsen saa ;)

Mä sain rintapumpun JA maidonkerääjän viidellä eurolla :D
Tasan yhden imetyspaidan ostin ja totesin että ne on helvetin epäkäytännöllisiä.
Tissiliivinsuojuksia ostin kestoina nettituttavalta joka teki niitä huomattavasti halvemmalla kun kaupasta ostetut (ja käytin niitä sitten kaikenkaikkiaan liki 3 vuotta).

Noh, myönnän kyllä että imetysliiveihin satsasin ihan kunnolla, ne on kuitenkin tärkeät. Mutta kuopuksen imetysaikana löysin kahdet mahtavat liivit yhteishintaan 40e!

Yhteistyössä