Mulla ei ole selkärankaa!!! SAAT***!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saamaton paska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saamaton paska

Vieras
Haluan ja todella tahdon 10kg kropastani läskiä pois. Haluan myös kiinteytyä. Mun löllömaha ja löllöreidet on ällöttäny mua jo monta vuotta, mutta en saa niitä pois kun oon niin selkärangaton!!! Asun "jumalan selän takana" mistä on hankalaa lähteä esim.kuntosalille, sinne kun on 40min ajomatka. Ja pitäis lapsenkin kanssa aikaa viettää ja töissä käydä.

Olen aloittanut kotona pilateksen ja miljoonia jumppia, olen hankkinut ja lopulta myynyt crosstrainerin, jumppapallo lojunut kaksi vuotta varastossa kun ei enää tullut tehtyä mitään, talvella ei vois vähempää kiinnostaa lenkkeillä tai esim.hiihtää.

Oon lisänny radikaalisti veden juontiani, juon sen 2-3 litraa päivässä, mutta siihen se sitten jääkin. Olen kokeillut karppaamista, mutta kyllästyin hiilareiden laskemiseen, en jaksa laskea kaloreita, enkä halua maksaa esim.painonvartijoista kun ei ole senttiäkään ylimääräistä.

Mä oksetan itseäni, mä haluan mun mahan pienemmäksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oon ihan rapakunnossa ja voin henkisestikin huonosti.

Ateriakokojan olen pienentänyt, mutta nyt mietin pitäisikö kokonaan muuttaa aterioita ja vaihtaa alkuun kotiruoka vaikka nutriletteihin tai johonkin. En minä tiedä.

En syö mitään makeaa, mutta suolaista senkin edestä..

Auttakaa mua, millä helvetillä mä saan tän saamattoman paskaolon pois ja pääsen alkuun? Lauantaina pitäisi lähteä kylpylään eikä paljon kiinnosta tätä turvonnutta kroppaa siellä esitellä. Ei, en kuvittele laihtuvani muutamassa päivässä, mutta varmasti pömpötyksen saa vatsasta pois tossa ajassa..?

puolet ateriasta kasviksia. Jos ei aina jaksa salaatteja väsätä, niin pakastimeen pakastekasviksia. vettä kun juot kerta niin hyvin, niin juo ennen ateriaa ainakin yksi lasillinen. Ja jätä iltasyöminen pois. vaikka ilta kuuden jälkeen lupaat itsellesi jonkun pienen jutun ennen nukkumaan menoa, esim yksi omena tms. aluksi on varmasti illalla nälkä, mutta viikossa vatsa tottuu uuteen ateria rytmiin. :) tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt about kolmen viikon aikana lähteny 4,5kg (tavote tosin yhteensä -30kg...) mutta olen yksinkertaisesti pienentänyt annoksia kuten sinäkin, lisännyt HUIKEASTI kasvisten määrää ja riisi/peruna/pasta ihan minimini määrä jos ollenkaan. ELi lämpimän ruoan kans aina jotain lämpimiä kasviksia korvaamaan noi hiilaripommit ja sit puolet annoksesta jotai tuoreraastetta. Raejuusto on hyvä lisä lähes ruokaan kuin ruokaan.

Paljon rahkaa, marjoilla tai hedelmillä + kuitulisä (leseitä tai pellavansiemeniä tms.)
Porkkanoita popisn sellaisenaan. Ja leipä on ollut vaan näkkäriä, juuston määrän puolittanut ja leikkeleet ohuen ohuita. Leipää ei kyllä mene välttämättä päivittäin.
Kahvimaidon olen vaihtanut kevytmaidosta rasvattomaan hyla- maitoon.

Koitan juoda ison lasin vettä aina ennen ruokaa ja toisen samanlaisen ruoan kanssa.

Ehkä kerran päivässä/ joka toinen päivä korvaan yhden aterian noilla ateriankorvikkeilla (juoma tai patukka)

Ei ole mullakaan selkärankaa nykyisin jos yhtään lohduttaa. En vaan jaksa :( Olisin tyytyväinen 5 kilon pudotukseen ja erityisesti siihen kiinteytymiseen! Kuntosalit ei houkuta eikä mitkään ihmeelliset uutuuskikat. Mitään dieettiä en ole koittanut. Mulla ei oikein ole ruokahaluakaan mutta sitten kun syön, syön jotain tosi kaloripitoista kulutukseen nähden.
Hommasin spinningpyörän, kuntopyöräkin olis kelvannut mut oikeestaan tuo on kivempi. Alkuinnostuksen jälkeen jäi, ehkä siitä syytä kun mun kunto on niin huono etten jaksanut kuin hetken polkea.

Nyt olen aloittanut uudestaan, ihan sentakia kun jalkoja ja selkää särkee helposti tämä liikkumattomuus.

Mulla pitää olla helppo juttu millä aloittaa muuten en aloita. Pyörä on tuossa sellaisella kohdalla että on helppo hypätä siihen kun siltä tuntuu. En siis ota paineita että mun "pitäisi tänään polkea niin ja niin paljon". Mulle riittää nyt että poljen edes kerran päivässä vähän. Siitä lähden. Olen nyt polkenut suurpiirteisesti viikon verran todella vähän päivittäin mutta jo se tuntuu lihaksissa. Tuntuu että hei mullahan on lihakset vielä jossain tallella :) Eikä hengästykään niin nopeasti.

Sitten sain joululahjaksi Wii Zumbavideon. Se nyt vaan on sellainen että pitäs sit laittaa päälle ja viitsiä alkaa tekemään mutta hauska lisä kyllä kun sille päälle sattuu. Pitäisi sekin ottaa päivittäiseen käyttöön. Lisäksi Wiillä tulee pelattua mm. pöytäpingistä josta mun käsilihakset kipeytyi, hyvä merkki :) Ja muitakin urheilujuttuja että saa sitä tuntumaa eri lihaksiin kun ne kipeytyy ja huutaa "me ollaan olemassa, tee lisää" :D

Hapankorppu on ollut mun kaveri kun ei oikein mitään tee mieli syödä mutta jotain olis pakko. Sitä kun nakertaa, lähtee pahin nälkä ja himo syödä muuta. Tietty on hyvä jos sitten salaattia muuta saa monipuolisesti.

Tässä mun tarina, mut luulen että sä tartten jotain helppoa myös että pääset ainakin alkuun ja saat itsetuntoa paremmaksi. Ehkäpä jo keväällä sitten olis mullakin parempi kunto että jaksaisin ajella pyörällä, kävellä ja juosta ehkä.

Tsemppiä!

Tuo aterian pienentäminen on hyvä juttu mutta sekin pitää tietoisesti opetella jos on tottunut syömään isoja annoksia.
Mieti että sun mahas on laukku. Se kutistuu sitä mukaa kun laitat sinne laukkuun vähemmän tavaraa. Sitten muistat olla reväyttämättä sitä laukkua taas kerran jollain jättiannoksella! Ja veden juonti on hyvä!

Ruoka pienemmälle lautaselle.

Jumppapallo tv- tuoliksi.

Lapsen kanssa yhteistä jumppaa, välillä lapsi painona jalkojen päällä tms. Lapsi voi keksiä likkeitä ja montako niitä pitää tehdä.

Pystytkö jättämään auton esim kilometrin päähän työpaikasta?

Yhteistyössä