Mulla alkoi tänään kesäloma, mutta muksut oli silti päiväkodissa...

  • Viestiketjun aloittaja ahkera lomalainen
  • Ensimmäinen viesti
ahkera lomalainen
...ja vien vielä huomennakin.

En kuitenkaan ole istunut koko päivää asennossa X kaljaa lipittäen, vaan olen tänään:

-siivonnut ja järjestellyt kaikki keittiön kaapit, heittänyt vanhaa tavaraa menemään ja kerännyt astioita, joita ei käytetä, kirppispinoon
-sulattanut pakkasen ja jääkaapin
-raivannut eteisen: jätesäkki uffiin, muovikassillinen roskiin, jätesäkki kirpalle
-tyhjentänyt koko kirjahyllyn (25 hyllymetriä!) ja pyyhkinyt pölyt, järjestellyt kirjat, lehdet ja levyt ja laittanut sieltäkin roimalla kädellä romua kirppikselle

Huomenna raivaan muksujen huoneen ja vaatekaapit sekä mun ja miehen vaatehuoneen. Mun ja miehen huoneessa ei kauheasti ole raivaamista, meillä on tuo 2m x 3,1m huone jossa ei ole muuta kuin 120cm leveä sänky ja kaksi yöpöytää. Sitten kun kaikki romut on paikoillaan, vien matot ulos ja imuroin sekä luuttuan lattiat ja jynssään kylppärin kattoa myöten.

Keskiviikkona saavat lapsetkin aloittaa lomansa puhtaassa kodissa :)
 
Aika kätevää. Mä huomasin eilen, että vaikka mies oli muksun kanssa poissa vain puoli tuntia, ehdin tehdä hurjan paljon kotihommia. Kokonainen päivä olisi vallan luksusta! Monen monituisen viikon rästit saisi käden käänteessä pois pyörimästä, kun eivät ne isoja hommia ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Aika kätevää. Mä huomasin eilen, että vaikka mies oli muksun kanssa poissa vain puoli tuntia, ehdin tehdä hurjan paljon kotihommia. Kokonainen päivä olisi vallan luksusta! Monen monituisen viikon rästit saisi käden käänteessä pois pyörimästä, kun eivät ne isoja hommia ole.
Mä en sais ikinä tehtyä tätä ellei muksut (3v ja 4,5v) olis pois jaloista pyörimässä. Ja mies on kans ihan toivoton tapaus, jonkun sen isoisistä on pakko olla ollut hamsteri koska mies on ihan älytön hilloamaan tavaraa, MITÄÄN ei saisi heittää pois/myydä kirpalla. Paree tehdä yksin, mulla soi stereoissa hyvä diskomusa ja jääteetä meni yli kaks litraa ku huhkein niin kovasti :)
 
ap
Nyt olis muksujen huone raivattu, sieltä lähti iso kasa vaatetta ja lelua kirppispinoon. Vaatehuoneen siivoamisenkin aloitin.

Onneksi ei ole kauhea hellepäivä, tälläinen viileä ja pilvinen sää on omiaan suursiivouksen tekemiseen :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Sä oot siis niitä ihmisä, jotka laittaa lapset hoitoon, kun siitä kerran maksetaankin. Viis lapsista.
Kyllä niillä lapsilla on varmasti mukavampaa päikyssä, jossa on kavereita ja tekemistä kuin kököttää sisällä ja leikkiä keskenään kun äiti siivoaa kaappeja. Mä kun en pysty samaan aikaan raivaamaan vaatehuonetta, ulkoiluttamaan lapsia ja tekemään heille ruokaa. Tällainen perusteellinen raivaaminen kun on vähän eri asia kuin perussiivous, johon meillä lapsetkin osallistuvat omien taitojensa mukaisesti.

Huomenna alkaa heilläkin kesäloma (puhtaassa kodissa!) ja sen kunniaksi ajattelin että sään salliessa tehdään piknik läheiseen puistoon :)
 
tiina
Minulla on viimeinen työpäivä ennen lomaa ensi tiistaina, mutta aion viedä pojan vielä keskiviikkona päiväkotiin koska aion itsekin siivota ja pakata sen päivän mökille lähtöä varten.
Lomaillaankin sitten kuusi viikkoa, ja poika palaa taas päiväkotiin päivää ennen kuin minä menen takaisin töihin.

 
Well
Kyllä mäkin olen ahkera kotona ja kaikki 3 lasta kotona.. henkilökohtaisesti en olisi pilttejäni vienyt hoitoon jos itse olisin lomalla!
Mutta kiva sulle, että sait tehtyä noin paljon kotihommia pois! :)
 
Mihin kirppikselle aiot viedä? Mulla olisi jo koottuna kamaa, mutta arvon vielä missä olisi kuitenkin asiakkaita pk-seudulla. Tosin kun arvon vielä hetken, kerkeävät mennä kiinnikin tai heinäkuun tauolle, ja jää sitten syksyyn.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Mihin kirppikselle aiot viedä? Mulla olisi jo koottuna kamaa, mutta arvon vielä missä olisi kuitenkin asiakkaita pk-seudulla. Tosin kun arvon vielä hetken, kerkeävät mennä kiinnikin tai heinäkuun tauolle, ja jää sitten syksyyn.
En ole ihan varma vielä, voi olla että osan naputtelen huutonettiin. Ja kun FB:ssa mainitsin raivauksesta, ilmoittautui pari tuttua jo tulevansa mieluusti penkomaan kirppiskasat ennen kuin kiikutan niitä mihinkään =) Luulen, että ainakin nuo vauvatavarat menevät tutuille kaupaksi kun ovat hyväkuntoisia kaikki (vaunut, sitteri, kestot, vaatteet) ja kolmelle tuttavapariskunnalle on tulossa esikoinen. Esikoisen vaatteita ei kauheasti mennyt kierrätykseen vaan varastoon odottamaan että ovat sopivia pikkusiskolleen.
 
köh
KAKSI PÄIVÄÄ hyvät arvostelijat!
Tuohan on todella kätevä juttu, saa todellakin aivan rauhassa tehdä jotain, kun ei ole koko ajan joku kintuissa roikkumassa! Kivat sullekin, Well, kun olet niin helvetin täydellinen, mutta me kaikki muut emme ole ihan yhtä tehokkaita. Minäkään en pysty ulkoilemaan ja siivoamaan yhtä aikaa! Saati sitten samalla laittaisin ruokaa! Mutta Well aivan ilmiselvästi kykenee tekemään monta asiaa yhtä aikaa, kiva juttu!
Meillä pojat haluavat ulos liki heti herättyään, ja ovat siellä liki nukkumaan menoon asti. Ja saavat ollakin, kun on kesä, ulkona on niin paljon mukavia juttuja. Tähän asti olen joutunut ehkä huono sana, itsepähän olen lapseni halunnut, koko ajan vahtimaan poikia. Ruoan laiton ajaksi olen väkisin sisään raahannut. Sanoisinpa, että on hivenen vaikeaa kaappeja siivota ulkoa käsin, mutta Well pystyy siihenkin. Tai sitten on niitä äitejä, jotka ulkoiluttavat lapsiaan 2x1,5 tuntia päivässä. Kivat niillekin lapsille! ;) Kyllähän minäkin saan siivottua lasten ollessa kotona, mutta siihen menee väkisinkin varmasti tupla-aika verrattuna siihen että saisin tehtyä sen rauhassa. Ja kunpikohan on mukavampi tapa? Minä henkilökohtaisesti tykkään siitä, että saan tehtyä asiat kerralla alusta loppuun asti!

Ap, tuo on kyllä tosi fiksusti ajateltu, saat puunattua kodin kunnolla, hermot ei mene, kun lapset kinuavat koko ajan jotain, ja sitten sulla on hyvä mieli olla lasten kanssa lomalla, kun koti on siivottu!
Painukaa nyt jonnekin korpeen kaikki arvostelijat, lapset voivat hyvinkin olla KAKSI päivää hoidossa, vaikka äidillä loma olisikin!
 

Yhteistyössä