Jos sulla on ientulehdus tai edes epäilet sitä niin hampaasta tulee ottaa röntgenkuvat. Älä pitkitä asiaa sille se saattaa olla kohta niin paha, ettei mikään juurihoito auta. Ientulehdus voi tulla myös ihmiselle joka ei polta ja hoitaa hampaitaan viimeisenpäälle, niin kuin minulle. Tulehdukseni johtuu todennäköisesti 13 vuotta sitten tapahtuneesta onnettomuudesta, jossa kaaduin ja hampaista murtui paloja. Tärähtänyt hammas on näkymättömissä kehittänyt tulehdusta näiden vuosien aikana ja syönyt ison osan leukaluutani. Tulehdus ylettää poskionteloihini ja se olikin selitys pitkä aikaiselle nuhalleni. Hammasta alettiin hoitaa vuonna 2006. Sen jälkeen olen käynyt ainakin kymmenellä eri lääkärille, jotka ovat aina vaan tehneet uuden juurihoidon toisen perään. Aina hammas kuitenkin kipeytyi uudestaan. Eilen kävin taas jälleen kerran lääkärillä samasta vaivasta ja ajattelin, että taas tehdään vaan juurihoito. Lääkäri katseli ja paineli ientä ja sit se sano, ettei tiedä mitä tekis. Hetken pohdinnan jälkeen se lähetti mut 3d kuviin ja antoi mulle täksipäiväksi ajan. Tänään kävin sitten kuulemassa tuomion: toinen etuhammas ja sen viereinen hammas joudutaan poistaan. Tulehdus on syönyt luuta niin paljon ettei ne kohta pysy enään kiinni. Lisäksi löytyi kysta joka on tulehtunut, eli sekin pitää poistaa. Kaiken huipuksi multa otetaan lonkasta luu siirre leukaan, että saadaan tulevat implantit istutettua luuhun. Tulee olemaan iso ja kallis leikkaus. Eli käy ihmeessä kuvauttamassa hampaasi, jos jotain epäilet. Vaadi kunnon kuvaukset jossa näkyy myös juurikanavien taakse.