MulattiVauva

• Viestiketjun aloittaja Monik
  • Ensimmäinen viesti
Monik
Onko täällä ketään jolla lapsi/a afrikkalaisen kanssa?
Itse olen somalialaiselle miehelle raskaana ja mietin että onko vauva syntyessään jo tumma/vaalea vai kuin paljon tuo väri sitten voimistuu/haalistuu synnytyksen jälkeen?

Tsuida duida
Ovat ainakin joskus tosi vaaleita. Kun mun vauva syntyi, oli samassa huoneessa afrikkalaista syntyperää oleva nainen jonka vauva oli iholtaa selvästi vaaleampi, kuin mun ihan "valkoinen" vauva :)

Mun sukulaislapsi on mulatti. Oli tosi vaalea iho vastasyntyneenä. Muistaakseni meni niin, että n. 6 kk:n mennessä iho tummuu sellaiseksi kuin se sitten tulee olemaan.

Todellinen kaunotar tämä tyttö :heart:

Muoks. Tällä neidillä on tummanharmaat silmät ja hiukset ovat ruskeat, eivät mustat - kunnon afrokihara sen sijaan on ja epäilemättä pysyy :D

Satuja
Mulla yhdellä tuttavalla on kaksi poikaa afrikkalaisen kanssa. Syntyessään olivat ihan vaaleita mutta leikki-iässä ei enää näkynyt mitkään muut kuin afrikkalaiset piirteet. Ihania afropörröpääpoikia ovat :)

MeeriAnna
Niin kuin on jo sanottu, vauva voi olla aika vaalea vastasyntyneenä, mutta iho tummuu kun lapsi kasvaa. Jotkut jää kyllä erittäin vaaleiksi ja toiset taas on lähes yhtä tummia kuin ''koko''afrikkalaisetkin. Mulla on yksi kaveri, josta ei uskoisi että äiti on suomalainen, ja sitten taas olen nähnyt monta ''sekoitusta'', jotka on yhtä vaaleita iholtaan kuin minäkin, etnisyys näkyy vain kasvonpiirteissä ja hiusten rakenteessa.

kauniita ovat
Mulattivauvat on kyllä lähes poikkeuksetta todella kauniita lapsia. Itellä ei siis ole eikä tulekaan, mutta kaupungilla ihastelen aina näitä söpöliinejä.

MeeriAnna
No tietty monikulttuurisuuden ja monimuotoisuuden säilyttämiseksi olisi kiva, jos tulevaisuudessakin olisi kaiken värisiä ihmisiä. Nykyäänkin suurin osa maapallon populaa on kyllä muita kuin valkoihoisia ja kaukaasialaisten osuus tulee pienentymään entisestään, mutta sellaista se on.

jadal
MUlle on eräs mulatti lasten mummo kertonut väittämän, että vauvan vastasyntyneen pepun väristä näkee kuinka tumma iho lapselle tulee. Eli mitä tummempi peppu, niin sitä tummempi iho tulee olemaan. tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

H
Se on kyllä kumma juttu tää että kun sanoo suoraan että ei pidä mistään somalilapsista yms. niin heti ollaan karvat pystyssä. Suomessa ei saa nykyään sanoa pahaa sanaa mistään mikä liittyy mamuihin!Minä nyt vaan satun olemaan sitä mieltä että Suomi suomalaisille ja laitettaisiin meidän asiat ensiksi kuntoon ennen kuin otetaan tänne lisää mamuja suomalaisten elätettäviksi! Nauroin ääneen uutista joka oli tossa pari viikkoa sitten että maahanmuuttajanuoret haluaisivat muuttaa pois suomesta kun ei oo töitä, suomalaiset on rasisteja yms. KUKA HITTO niitä estää täältä pois muuttamasta !?! Ai niin, täällä kun on kaikki ilmaista ja saa istua vaan kahvilla päivät pitkät...Kyllä kiukuttaa!!!!!!!!!!!!

X
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Se on kyllä kumma juttu tää että kun sanoo suoraan että ei pidä mistään somalilapsista yms. niin heti ollaan karvat pystyssä. Suomessa ei saa nykyään sanoa pahaa sanaa mistään mikä liittyy mamuihin!Minä nyt vaan satun olemaan sitä mieltä että Suomi suomalaisille ja laitettaisiin meidän asiat ensiksi kuntoon ennen kuin otetaan tänne lisää mamuja suomalaisten elätettäviksi! Nauroin ääneen uutista joka oli tossa pari viikkoa sitten että maahanmuuttajanuoret haluaisivat muuttaa pois suomesta kun ei oo töitä, suomalaiset on rasisteja yms. KUKA HITTO niitä estää täältä pois muuttamasta !?! Ai niin, täällä kun on kaikki ilmaista ja saa istua vaan kahvilla päivät pitkät...Kyllä kiukuttaa!!!!!!!!!!!!
Niin niin, mutta suuri osa mamuista ei ole täällä sinun tai muidenkaan elätettävinä. Jos tosiaan "Suomi suomalaisille" olisi kovinkin vahva ajatus ja hanke, lähtisin täältä pois ja pian. Suomalaisena olen siinä onnekas, että pois lähteminen olisi helppoa!

hmm
Minusta on sairasta tuolla tavalla kuin jotkut täällä reagoineet niin reagoida vauvaan! Eri asia, jos arvostelee sitä, että joku tekee vauvan somalin kanssa, mutta että kirjoitettaan hyi tms. niin se on ala-arvoista.

Ja minä olen kyllä sitä mieltä, ettei suomeen pitäisi kaukaisia pakolaisia ottaa vaan pitäisi auttaa ihmisiä kotimaansa lähellä. Mutta asioista pitäisi pystyä keskustelemaan asiallisesti ja itse ollaan suomeen nämä nykyiset pakolaiset otettu joten onhan heillä oikeus täällä olla (kun eivät tee rikoksia) ja elää normaalia elämää. Mutta kannattaisi palstahaukkumisen sijaan kirjoittaa vaikka adressi, että asiat muuttuu tai kirjoittaa kansanedustajille tai lähteä itse politiikkaan. Ei lietsoa muukalaisvihaa.

Ap
Kiitos asiallisista vastauksista.

Tarkoitus ei ollu aloittaa mitään rasisti keskustelua..
Vaikka osaksi samaa mieltä olen, mutta niinkun meitä suomalaisiakin niin myös ulkomaalaisia on monenlaisia.

Kyllä paljon suomalaisiakin sossun rahoilla elelee yms. Ja taas moni ulkomaalainen käy ihan töissä jne.
Esim lapsen isä on käynyt suomessa koulut, hankkinut ammatin, käynyt armeijan ja on vakituisesti hyvässä työpaikassa.
Meidän suhdetta en kuitenkaan täällä sen enempää ala kommentoimaan. Se kun menisi siihen että "kun on ulkomaalainen mies" tms ihan kun suomalaisilla pareilla/vanhemmilla ei koskaan ongelmia olisi joten jätän sen keskustelun suosiolla väliin.

Pitääkin sitten vauvan pyllyä synnärillä katsoa :D

A
Ei voi kuin ihmetellä tätä keskustelua. Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseen. H on toista mieltä ja X toista.....ja kumpikin on omasta mielestään oikeassa...

wolt
ehkä tosiaankin sun kannattais muuttaa johonkin jos noin kyrbii..
kato ku monet suomalaiset loiset ja sossupummit saa kanssa rahaa.
ja kato aattele ihan MAMUtkin on maksamassa näitten loisten sossunrahoja et mites tässätapauksessa?
Jos kaikki mamut lähtis pois niin kuinkakohan monelta jäis krapula grilliruoat saamatta ku ei ois pitserioita?
Kuin monella jäis työmatkat kulkematta pk-seudulla...
Ja esim ne kaikki itiksessä istuvat tummat eivät ole työttömiä.Monet käyvät kahvitauolla siellä,monet voivat olla kurssilla,vapaa päivällä jne..ihan niinkuin suomalaisetkin.
Vai oisko se parempi et ne mamut istuis kaljalla ja tekis rötöksiä?
sun kaltasille mussuttaja on suomi24sella varmasti paljon enemmän vertaistukea.

x vierailija
Ööo nii on kyllä kumma juttu ku ihmiset tällä lailla yleistää. Vanhemmat on kokonaan afrikkalaisia isä hammaslääke tieteen professori ja äiti sairaanhoitaja/kätilö. Joten taitaa olla tässä tapauksessa vähän toisin päin vai mitä oot mieltä??

Kyllä melkei kaikki vauvat on söpöi :D
Alkuperäinen kirjoittaja kauniita ovat:
Mulattivauvat on kyllä lähes poikkeuksetta todella kauniita lapsia. Itellä ei siis ole eikä tulekaan, mutta kaupungilla ihastelen aina näitä söpöliinejä.
Melkeimpä kaikki vauvat on todella söpöjä, väristä viis! :)

x
Tuskin lapsi näyttää paljoa sinulta, mutta tämäkin on tapauskohtausta. Ruskeat silmät ja isältä suurinosa kasvonpiirteistä on taattu. Väriltään lapsi voi olla tumma tai vaaleanruskea..

biologiankirjansa huolellisesti lukenut
Jos sinä olet täysin vaalea suomalainen ja lasten isä täysin tummaihoinen, niin lapsi on melko varmasti jotain siitä väliltä. Hän kun saa tummia ja vaaleita geenejä molempia silloin yhtä paljon.

Jos sitten joskus saisit lapsenlapsia ja miniäsi tai vävysi olisi myös suomalaisen ja somalin jälkeläinen, niin vasta siinä sukupolvessa näkyisi suunnaton määrä variaatioita eli lapsenlapsesi voisi olla täysin somalin näköinen, täysin vaalea suomalainen tai jotain siltä väliltä.

Mun pojan pk:ssa on suomalais-somalialainen lapsi, ja hän on yksi kauneimmista näkemistäni lapsista :). Lisäksi vielä ihanan tomera justiina. Valloittava typy.

Mutta hänen äitinsäkin on kaunis kuin mikä, eikä isäkään pahan näköinen, joten ei niillä geeneillä olisi voinut mitään muuta tullakaan kuin todella kaunis lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
MUlle on eräs mulatti lasten mummo kertonut väittämän, että vauvan vastasyntyneen pepun väristä näkee kuinka tumma iho lapselle tulee. Eli mitä tummempi peppu, niin sitä tummempi iho tulee olemaan. tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Minä kuulin tämän saman kun olin kuopuksen kanssa laitoksella. Samassa huoneessa oli vauva jolla on suomalainen äiti ja jamaikalainen isä.

Lilli
Tuleeko tällaisista lapsista aina saman värisiä sisarusten kanssa? Vai voiko olla niin, että osa lapsista on tosi vaaleita ja osa tosi tummia, vaikka olisivat samoista vanhemmista?

Yhteistyössä