Muksun riisipuuro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myy-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myy-80

Aktiivinen jäsen
07.11.2006
4 850
0
36
Mua ihmetyttää toi Muksun riisipuurohiutale, josta pitäs vauvalle pöperöö tehdä. Ohjeessa lukee, että desiin nestettä 3-4rkl hiutaleita ja sopivaa pitäs tulla. Joo, tulee aluks jos sekottaa viis tai enemmänki niitä ruokalusikallisia. Mutta mutta... Hetken päästä, kun puuro hieman jäähtyy, siitä tulee ihan lillua. Mitä tapahtuu ja miksi? Teenkö mä jotain väärin, jäikö jotain ymmärtämättä? Siinähän pitäs vaan sekottaa ne hiutaleet lämmitettyyn nesteeseen ja sit vaan syöttöpuuhiin... Ei toimi ei. Ei ihme, ettei pojalle uppoo, kun on tollasta omituista.

Voisko joku ystävällisesti valaista mistä on kyse ja kuin mä saan sen puuron pysymään puurona?

mihin sä sekoitat sen puuron?? mä keitän vedenkeittimessä vettä ja sit sekotan desiin kuumaa vettä 3 aika isoa ruokalusikallista niitä riisihiutaleita. aina on hyvää tullu ja ihan puuromaista. ei se kyllä miltään maistu ja yleensä sekoitan siihen joukkoon hieman esim. paratiisisosetta.
en osaa sanoa miten sit käyttäytyy jos sekoitat maitoon tai haaleaan veteen, kun sen veden täytyy olla just kiehunu.

Ja mun mielestä toi vähempi määrä ritttää jo hiutalleita muuten tulee liian paksua. Ehkä jonkin verran löystyy syödessä kun laosen suusta tulee lusikan mukana sylkeä. Mutta ei ihmeemmin ja mä teen sen korvikkeeseen.
Hani eihän sen pidä olla keihuvaa, minäkin lämmitän tarvittavan määrän maitoa mikrossa hieman normaalia maitoa lämpöisemmäksi.
Mutta meillä siis toiminut ihan hyvin.

Veteen teen ja lämmitän sen vedenkeittimellä. En ihan kiehuvana laita, mut aika pian. Toi poika on sen verran nirso ettei oikein suostu syömään, jos ei o maitoo seassa, joten vähän laitan sitä sitte sekaan. Vadelmasosetta keittelin makua antamaan, kun mautontahan se on muuten eli tökkii pahasti. Nyt saan vähän uppoomaan, mut en tarpeeks. Täytynee aamulla taas testailla... Nyt illalla annan suosiolla sosetta, jos vaikka nukkuis paremmin.

Mul on sellanen ruokalusikallisen kokonen mitta siinä jauhepurkissa ja oon mitannu melkolailla tasapäitä... Pitääpä kokeilla kukkurallisia tai jotai. :)

Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Ja mun mielestä toi vähempi määrä ritttää jo hiutalleita muuten tulee liian paksua. Ehkä jonkin verran löystyy syödessä kun laosen suusta tulee lusikan mukana sylkeä. Mutta ei ihmeemmin ja mä teen sen korvikkeeseen.
Hani eihän sen pidä olla keihuvaa, minäkin lämmitän tarvittavan määrän maitoa mikrossa hieman normaalia maitoa lämpöisemmäksi.
Mutta meillä siis toiminut ihan hyvin.

samoin tehdään täälläkin :wave:

No niin... Aamupuuro syöty ja upposhan se aikasempaa paremmin. Jätkä söi ekaa kertaa koko annoksen. Aika reilusti sitä jauhetta tosiaan sai laittaa ja edelleen loppu oli aika lillua, mut ehkä mä vielä opin. :)

Kerroit laittavasi puuron sekaan vähän maitoa. Laitatko äidinmaitoa? Meillä käy nimittäin aina niin, että jos laitan soseen sekaan rintamaitoa, se on kohta tosi vetelää. Johtuu kuulemma siitä, että rintamaito alkaa pilkkoa ruokaa jo siinä lautasella. On kai niin tehokasta tavaraa ja sisältää paljon entsyymejä. Mutta mitään haittaa siitä ominaisuudesta ei siis ole (paitsi hankala syöttäminen), pikemminkin hellempää vauvan massulle, kun ruoka sulaa helpommin.

Joo omaa tissimaitoa laitan, kun ei kiinteet pojalle muuten kelpaa. Onpa hassua... En osannu yhtään ajatella, että siitä johtuu se lilluuntuminen. Meidän tapauksessa se tosin haittaa, kun ei poika suostu sitä lillua syömään... Pitäs siis totuttaa syömään pelkkään veteen tehtyä tai sit alkaa tekemään korvikkeeseen, joka apteekissa odottaa.

Kiitos Parnasso! :flower: Kiitosta myös muille kommentoineille! =)

Yhteistyössä