Muksu- messut ja Hop Lopin käsidesi " pakko "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja messuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

messuilija

Vieras
No , jäin suu auki tänään kun sinne mentiin ja ovella nainen sanoi että käsidesiä käsiin lapsille jos tulevat leikkii.

Pöpöthän tarttuu pisaratartuntana etenkin jos pieni aivastaa tai yskii toista päin.

No, tulipahan tämäkin " tyyli " koettua.
:)

Onhan se moneen kertaan todettu että käsien pesu esim. päiväkodissa vähentää merkittävästi infektioiden määrää. Ja juuri uutisoitiin, että Suomessakin olisi vaikuttanut tähän sikaflunssan leviämiseen tehokkaasti että käsien pesua tehostettiin heti.

Alkuperäinen kirjoittaja messuilija:
No , jäin suu auki tänään kun sinne mentiin ja ovella nainen sanoi että käsidesiä käsiin lapsille jos tulevat leikkii.

Pöpöthän tarttuu pisaratartuntana etenkin jos pieni aivastaa tai yskii toista päin.

Onko tuossa nyt jotain pahaa? Haittasiko sinua kovasti käsidesin käyttö?

Aivastelevaa tai yskivää lasta ei ehkä kannata ihan joka paikkaan viedä. Ja kyllä se käsidesi tappaa ne pöpöt, jotka on terve lapsi saanut käsiinsä esim. bussista.

Mä olen ymmärtäny, ettei käsidesi hirveästi auta jos kädet eivät ole puhtaat muutenkin. Eli vasta vesi- & saippuapesun jälkeen käsidesiä. Pelkkä käsidesi ei oikein auta.

tarttuu pisaratartuntana, mutta jos on kaivellut nenäänsä niin ei ainakaan heti tartuta toisia sitä kautta. Eli ei kokonaan ehkäise, mutta auttaa ehkä muutamia tartuntoja ehkäisemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Ai, mäkun luulin että tämä on mielipidepalsta :)
Sanoinko tuossa että siinä on jotain pahaa ? EN , joten tuohon mun ei tarvi vastata edes :)

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
oliko ap:n mielestä siinä käsidesissä jotain pahaa??

Vissiin, kun ap ei ole kuullut, että taudit tarttuvat käsien kautta myös esim. pinnoista. Jos haluaa olla näppärä ja osoittaa muiden tyhmyyden, niin mikäs siinä ; )

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Ai, mäkun luulin että tämä on mielipidepalsta :)
Sanoinko tuossa että siinä on jotain pahaa ? EN , joten tuohon mun ei tarvi vastata edes :)

:o no miksi ihmeessä sulla sitten jäi suu ammolleen?
Älä hyvä ihminen vie aivastelevia lapsiasi sinne muista tartuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä olen ymmärtäny, ettei käsidesi hirveästi auta jos kädet eivät ole puhtaat muutenkin. Eli vasta vesi- & saippuapesun jälkeen käsidesiä. Pelkkä käsidesi ei oikein auta.

Tottakai se auttaa! Mutta saippuapesu on liki yhtä tehokas. Ja käsidesiäkin pitää osata käyttää oikein.

Täällä ainakii tarhassakin aamulla kun lapsi tulee hoitoon, käsien pesun jälkeen otetaan "tehotippa". Ja vain aamuisin, ei kokoaja kuitekaa ja joka välissä.
Ja tarhassa on paljon lapsia ja aina joku yskii ja pärskii. Miten on eriasia hop lopin suhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Täällä ainakii tarhassakin aamulla kun lapsi tulee hoitoon, käsien pesun jälkeen otetaan "tehotippa". Ja vain aamuisin, ei kokoaja kuitekaa ja joka välissä.
Ja tarhassa on paljon lapsia ja aina joku yskii ja pärskii. Miten on eriasia hop lopin suhteen?

No jospa ne ovat tehneet sellaisen päätöksen että yrittävät pitää infektiot minimissä, ja katsos kun ei kaikki lapset ole päiväkodissa.