Mukavaa kun sossu maksaa naapurin yh äidille kaikenlaista veronmaksajien rahoilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja joo, vuosia tota vierestä seuranneena sanon suoraan olevani katkera. Miksi en? Ei kukaan mun lapsia hoida joka toinen vkonloppu, enkä saa mistään mitään tukia. En lastenhoitoapua, tms.
Työssäkäymisestä rangaistaan vanhemman taloudessa oikein rankalla kädellä joten joo, vituttaa se.:headwall:

Mua ei kyllä vituta. Vaikkakin joskus hieman hymyilyttää, kun yh, arjen sankari, valittaa miten rankkaa on viikonloppuna kun lapset ovat kotona. Vaikka ne oli viime viikonloppuna muualla, ja ovat ensi viikonloppuna taas :). Sellaistahan se on joillain.

Sille, että kotiin jääminen on joskus taloudellisesti kannattavampaa kuin työssäkäynti, pitäisi kyllä jotain tehdä. Ja ehkä miettiä sitä, onko toimeentulotukiasiakkaan lapsen pakko harrastaa jääkiekkoa, vai kävisikö joku edullisempikin harrastus, kun ei kaikilla työssäkäyvilläkään ole varaa lapsilleen hieman arvokkaampia harrastuksia kustantaa - ymmärrän, että silloin vituttaa jos naapurin toimeentulotukiasiakkaan lapsi käy sossun kustantamana jääkiekkotreeneissä ja ajaa sinne sossun maksamalla pyörällä ettei syrjäytyisi, mutta ketään ei kiinnosta pienituloisten työssäkäyvien perheiden lasten mahdollinen syrjäytymisvaara tai se, saavatko he fillarinsa vaiko ei.

Mä olen ollut yyhoona, joten tiedän mistä puhun. Mene sä naimisiin ja kokeile elää kahden huoltajan taloudessa hetki. Ja ukise sitten:xmas:

Hetkonen, et kai sinä nyt meinaa että kahden aikuisen taloudessa olis jotenkin vaikeampi elää kuin yh:na? Jos on esim keskiverto suomalainen perhe jossa kahdella aikuiselle jää kuukaudessa se 2000e/hlö käteen, asumiseen menee paikasta ja asumismuodosta riippuen sähköineen ja vesimaksuineen noin 1200e, niin jäljelle jää 2800e. Siitä laskut ja menot pois tietenkin, ihan niinkuin yh:ltakin.
Jos siis sama olisi yh:n perheessä eli käteen jäisi 2000e, siitä vähennättäisiin asuminen (yh:na se hyvä puoli että ehkä asunto olisi pienempi ja halvempi) sähköineen ja vesineen 900e, jäljelle jäisi 1100e ja siitä ne menot pois. Tuossa oli esimerkkejä jos kyse siis keskituloisesta, mieti nyt sitten jos kadehdit jotain sossun asiakasta joka ei todellakaan saa samoja summia! Voithan sinä kokeilla, ei kukaan estä, eroa ja jättäydy sossun asiakkaaksi. Kerro sitten vuoden päästä kuulumisia! :)

On varmaankin. Samat ongelmat on kuitenkin perheessä jossa mies tekee reissuhommia. Tai siis eikös tämä perhe ole sitten vieläkin huonommassa asemassa? Vaimo tekee kaiken yksin, eikä silti saa samoja tukia kuin yh.

Ja joo, vuosia tota vierestä seuranneena sanon suoraan olevani katkera. Miksi en? Ei kukaan mun lapsia hoida joka toinen vkonloppu, enkä saa mistään mitään tukia. En lastenhoitoapua, tms.
Työssäkäymisestä rangaistaan vanhemman taloudessa oikein rankalla kädellä joten joo, vituttaa se.:headwall:
'

Sä voit tehdä miehes kanssa sopimuksen, että oot muuten aina lapsies kanssa, mutta mies sitten joka toinen vkl, jolloin sä et nää lapsias ollenkaan ja vietät aikaa yksin, jos ystäviä ei löydy, monesti kun käy niin, ettei viikkosin yh:lla ole niin hirveesti aikaa olla ystävien kanssa tekemisissä niin ei sitte vapaina vkl löydy seuraa. Niin ja luovu autosta kun ei ookaan varaa pitää sitä, asut vuokralla, et voi lyhentää omaa kämppää ku et saa siihen tukia jne. Sit sä voit sen jälkee oikeesti yrittää elää sillä kh-tuella+hoitolisällä ja elareilla sen kuukauden. Oikeesti myöskin aumistukeen, toimeentulotukeen jne. on kaikilla pienituloisilla oikeus, ei pelkästään yh:lla. Monella ihmisellä se kynnys mennä sinne sossuun on helvetin iso, tietysti on niitäkin, jotka siellä ramppaa huvikseen kun ei kiinnosta.

Juu ei tässä maassa pärjää kukaan muu kun yksinhuoltaja tai juoppo.

Meillä 5 henkinen perhe, mies töissä, mä kotihoidontuella ja joka kuukausi ollaan just ja just siinä sossun rajalla. Vituttaa, mitään tukia ei saa mistään, miehen tulot syö mun tuet kaikki työmarkkinatuesta lähtien. Eipä kukaan maksele elareita, ei asumistukia, ei päivähoitomaksuja, jne jne.

On se helvetti kumma että yh mamman ei tartte edes päivähoitomaksua maksaa. Vaikka vetää äijältä elarit ja varmaan saa käteen paremmin ku moni muu työssäkäyvä/kotihoidontuki perhe.
Ei tarvi, vaikka lapsilla isä, jolla kunnon tulot.

Eli meitä rankaistaan siitä että meillä on toimiva parisuhde.:kieh:

Niin ja kuka pakotti hankkimaan kolme lasta ja olemaan niiden kanssa 3 x 3 vuotta kotona, pitäisikö siitä saada jotain bonuksia, että on saanut elämän rikkaudeksi monta lasta ja saa olla monta vuotta pois töistä? Mene töihin jos haluat lisää rahaa.

Sossussa työskennelleen näkökulmasta on kyllä pakko sanoa, että ihminen voi kyllä aika lailla OMILLA VALINNOILLAAN JA TEOILLAAN vaikuttaa siihen päätyykö sossun luukulle ja toimeentulotuen saajaksi. Ei ole pakko esim. asua vuokra-asunnossa, jota ei pysty tuloillaan kustantamaan tai olla kotona kotihoidontuella jos ei siihen oikeasti ole varaa. Eri asia on, jos on esim, sairas tai elämässä tapahtuu jotain yllättävää, joka sekoittaa talouden täysin tai johtaa siihen, että tulot pienentyvät merkittävästi. Ärsyttää suunnattomasti kaikenlaiset sossussa luuhaavat elämäntapaintiaanit, jotka eivät viitsi edes yrittää muuttaa tilannettaan eivätkä sitoudu mihinkään tukitoimenpiteisiin. Edes työnhakua ei suurin piirtein viitsitä pitää työkkärissä voimassa...Toimeentulotuen ei pitäisi olla mikään kansalaispalkka, joka rapsahtaa kerran kuussa tilille, vaan VIIMESIJAINEN TOIMEENTULON MUOTO JOTA VOIDAAN TILAPÄISESTI MYÖNTÄÄ JOS EDELLYTYKSET TÄYTTYVÄT.
Halveksin kaikkia tuen väärinkäyttäjiä, koska heidän toisten pankkitiliotteiden metsästäminen, todellisen oleskelukunnan jne. selvittäminen vie aivan turhaan aikaan niiltä sossun asiakkailta, jotka IHAN OIKEASTI hyötyvät sosiaalityöntekijän tapaamisesta ja leimaa myös muut toimeentulotuen tarpeessa aidosti olevat asiakkaat.

Niin mistäköhän johtuu täällä vallalla oleva ajatus, että KAIKKI yht ovat työttömiä ja saavat toimeentulotukea? entäpä tämä ajatus, että töissä käyvä yh ei maksaisi päivähoitomaksuja+ on ihan kuulkaa tapauskohtaista... itse olen kolmen yh, yksi koulussa ja kaksi hoidossa. Ihan itse maksan päivähoitomaksut kahdesta, asumistukea/toimeentulotukea en saa, olen siis onnekas ja töissä, eikä kyseiset tuet kyllä m inulle kuulukkaan.

Ei se kuitenkaan yhtä paljoa saa kuin minä työssä käymällä, joten ei hätää. Onko tuolla edes autoa? Jos ei niin toimeentulotuesta saa helposti säästettyä.

Joo, siis mun mielestä on hyvä jos autetaan ahdingossa olevia ja OIKEASTI rahaa tarvitsevia.
Mua vaan ärsyttää kun tää mun tuntema yh-mamma haluaa vaan olla himassa,sanoi että miksi menisi töihin kun saa sossusta melkein yhtä paljon mitä palkkaa! Tosi upea asenne!

kyllä minäkin yh:na ajattelin että en mene töihin vaan mielummin vaikka opiskelen, koska palkkani olisi ollut käteen ehkä n 1200e -vuokra eli 500e käteen. joo kannattavaa työntekoa.

ja miten ootte saanu selville oikein summat mitä kukakin saa.
Onpa elämä teillä,kun mietitään toisten saamisia ja muita asioita. huh huh.
milloin elätte omaa elämäänne????

Yhteistyössä