Mukavaa kun sossu maksaa naapurin yh äidille kaikenlaista veronmaksajien rahoilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu ei tässä maassa pärjää kukaan muu kun yksinhuoltaja tai juoppo.

Meillä 5 henkinen perhe, mies töissä, mä kotihoidontuella ja joka kuukausi ollaan just ja just siinä sossun rajalla. Vituttaa, mitään tukia ei saa mistään, miehen tulot syö mun tuet kaikki työmarkkinatuesta lähtien. Eipä kukaan maksele elareita, ei asumistukia, ei päivähoitomaksuja, jne jne.

On se helvetti kumma että yh mamman ei tartte edes päivähoitomaksua maksaa. Vaikka vetää äijältä elarit ja varmaan saa käteen paremmin ku moni muu työssäkäyvä/kotihoidontuki perhe.
Ei tarvi, vaikka lapsilla isä, jolla kunnon tulot.

Eli meitä rankaistaan siitä että meillä on toimiva parisuhde.:kieh:

Mä olen yh eikä se asia ole avittanut yhtään sen paremmin kuin muitakaan.

Lapsen isän maksaman elarin summa riippuu tuloista. Jos ukolla on pienet tulot niin ei se summa kovin iso ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja sit nämä yyhoot pääsee tuetuille lomille, saavat joka lahjakortin ja avustuksen jne jne. Ei ihme että on vara juhlia. Ton lisäks lapsistakin saa lomaa ainaki joka toinen viikonloppu. Sehän ois luksusta.

Kohtapa minä myös laitan miehen asumaan eri osoitteeseen, halvemmaks se meille tulee maksaa kahta asuntoa ja nauttia tukiaisista kuin asua tässä yhdessä.

Hauskinta on nää facebookin kämmit joita yh.t laittelee ilmeisestikkin ajattelematta. Ei se että joka viikonloppu baareillaan jne, mut huvittavaa oli katsoa kun kaveri ulisi kun piti lähteä oikeuteen tappelemaan elareista. Tunti ton päivityksen jälkeen tilapäivitys "ihanaa, ostin uudet sohvat" :laugh:

Eli ilmeisen hyvin oli oikeudessa käynyt.:D

Ja sit nämä yyhoot pääsee tuetuille lomille, saavat joka lahjakortin ja avustuksen jne jne. Ei ihme että on vara juhlia. Ton lisäks lapsistakin saa lomaa ainaki joka toinen viikonloppu. Sehän ois luksusta.

Kohtapa minä myös laitan miehen asumaan eri osoitteeseen, halvemmaks se meille tulee maksaa kahta asuntoa ja nauttia tukiaisista kuin asua tässä yhdessä.

No eroa. Sitten näet, että ei tämä mitään herkkua ole.

Mä todellakin taidan elää jossakin muualla kuin Suomessa kun en saa mitään lomia yms.

[QUOTE="Anne";23375970]Tuo on kyllä todella paljon. Itse olen tällä hetkellä kotona alle 3-vuotiaan lapsen kanssa. Saan kuukaudessa noin 1100€, asumistuki, kotihoidontuki, hoitolisä, lapsilisä ja vähän korkempi elatusmaksu.
Jos haen sossusta rahaa, saisin sitä noin 50-80€/kk riippuen sähkölaskuista jne.
Missä mun 1700€/kk?[/QUOTE]

Nainen taisi saada työttömyyskorvausta ja sehän on isompi kuin kotihoidontuet. Päälle tietysti asumistuki, elarit ja lapsilisä.

En oo kyllä ikinä sossusta mitään kovin huimia summia saanut. Silloin kun raskaana olin saatiin sossusta 150 euroa vauvan tarvikkeisiin. Oltiin sillon ls.n asiakkaita ja sillon sain esim uimahallilipun. Nyt kun ei olla enää ls.n asiakkaana niin ei kyllä saada mitään muuta kuin toimeentulotuen perusosa. Harkinnanvaraisia ei koskaan. Ei puhettakaan mistään polkupyöristä ja vaatteista. Kotivakuutustakaan ei ole koskaan sossu maksanut, eikä esim vesilaskuja.

Miehen opintolainaoikeuden vuoksi ei saatu joku aika sitten mitään, ennenkuin mies muutti pakon edessä toiseen osoitteeseen. Ei yksinkertaisesti tultu toimeen ilman sitä toimeentulotukea. Se parisataa euroa on meille iso raha.
Olen opiskelija ja kun tänä keväänä valmistun loppuu tämä kymmenen vuotta kestänyt sossun asiakkuus viimein.

Sen voin kyllä kokemuksesta sanoa, että mitä huonommin sossun asiakkaalla menee niin sitä paremmin rahaa hän saa. Tämä on hiukan nurinkurista.

Mä olen yh eikä se asia ole avittanut yhtään sen paremmin kuin muitakaan.

Lapsen isän maksaman elarin summa riippuu tuloista. Jos ukolla on pienet tulot niin ei se summa kovin iso ole.

Ilman muuta riippuu. Mut onhan siinäkin minimi. Minkäköhän takia sitä päivähoitomaksua ei sitten heidän tarvi maksaa? Samallalaillahan se lapsi on sen isänkin, ja jos se isä maksaa elatuksen eikö olisi kohtuullista että molempien vanhempien tulot huomioitaisiin maksua määritettäessä kuten muillakin?

eikä vaan ajatella, joo, se on yksinhuoltaja--->ei maksua.

Varmaan kannattaa hakea niitä itse :xmas:

Luuleks ihan tosissaan, että sossusta maksetaan vaikka mitä?

Herää todellisuuteen ja lue meidän juttuja jotka tietää mitä on elää toimeentulotuella äläkä tee mitään typeriä ja naurettavia oletuksia. Voin sanoa, että kyllä mä paljon mielummin tekisin kokopäiväästä työtä kuin elääsin toimeentulotuella. Ja onhan se aivan eri asia jakaa kulut puolison kanssa kuin maksaa yksin kaikki pienistä tuloosta.

Niin, kyllähän tuo kuulostaa aika erikoiselta elämältä mut toisaalta laivamatkoja saa hintaan 9e/hlö joten siihen ei välttämättä uppoa kovin suuria summia ja kampaajalle pääsee jo hintaan 20e jos ottaa vaan leikkauksen.
Ja sitten voihan olla että nainen on semmoinen joka törsää heti rahan saatuaan ja elää sitten loppukuusta kaurapuurolla. Harmi vaan lasten kannalta jos elämisen malli on tuollainen esimerkki. Kannattaisi jättää naisen jutut omaan arvoonsa, ei kauhean järkevältä ihmiseltä kuulosta jos pitää ihan "leuhkia" sossun rahoilla naapureille. Minä ainakin olisin tuossa tilanteessa aika suu soikealla. Saathan sinä olla katkera mutta mietipä oikeasti miten sulla on asiat paremmin kuitenkin elämässä kun ilmeisesti elätät ihan itse perhettäsi etkä odota että sossu kustantaa kaiken?

Mikähän se minimi maksu on? Eksä maksoi mulle 150€/kk. Minusta ei kannata huomioida eksän tuloja päivähoitomaksuissa. Eihän se kuitenkaan ole saman katon alla jakamassa menoja elämiseen. Ja jos naisella on pieni palkka niin kuin mulla on.

Eräs tuttu on työtön yh. Tai siis nyt on työkyvytön. Mutta sillä on samat "tulot" kuin mulla ja mä käyn töissä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Luuleks ihan tosissaan, että sossusta maksetaan vaikka mitä?

Herää todellisuuteen ja lue meidän juttuja jotka tietää mitä on elää toimeentulotuella äläkä tee mitään typeriä ja naurettavia oletuksia. Voin sanoa, että kyllä mä paljon mielummin tekisin kokopäiväästä työtä kuin elääsin toimeentulotuella. Ja onhan se aivan eri asia jakaa kulut puolison kanssa kuin maksaa yksin kaikki pienistä tuloosta.

Ei niitä tuettuja lomia sossusta haeta, vaan ihan muualta. Yyhoot on niissä aina etusijalla.

Ja TIEDÄN että sieltä saa avustuksen 2krt vuosi lapsen harrastusmaksuihin, harkinnanvaraista vaatteisiin, huonekaluihin. Isompiin laskuihin jne jne.

Viimeksi muokattu:
Ryysyrannan rinsessa, oletpa todella katkera. Jää sinäkin yksinhuoltajaksi, tulet huomaamaan todella nopeasti, että niitä sinun kadehtimia valtavia perusteettomia tukia ei sullekaan tule. Ja päivähoitomaksua määriteltäessä elatustuki/elatusapu otetaan huomioon tulona. Tuloistahan se päivähoitomaksu riippuu, ei siitä onko henkilö yksinhuoltaja vai ei.

[QUOTE="vieras";23377251]Ryysyrannan rinsessa, oletpa todella katkera. Jää sinäkin yksinhuoltajaksi, tulet huomaamaan todella nopeasti, että niitä sinun kadehtimia valtavia perusteettomia tukia ei sullekaan tule. Ja päivähoitomaksua määriteltäessä elatustuki/elatusapu otetaan huomioon tulona. Tuloistahan se päivähoitomaksu riippuu, ei siitä onko henkilö yksinhuoltaja vai ei.[/QUOTE]

Mä olen ollut yyhoona, joten tiedän mistä puhun. Mene sä naimisiin ja kokeile elää kahden huoltajan taloudessa hetki. Ja ukise sitten:xmas:

[QUOTE="vieras";23377251]Ryysyrannan rinsessa, oletpa todella katkera. Jää sinäkin yksinhuoltajaksi, tulet huomaamaan todella nopeasti, että niitä sinun kadehtimia valtavia perusteettomia tukia ei sullekaan tule. Ja päivähoitomaksua määriteltäessä elatustuki/elatusapu otetaan huomioon tulona. Tuloistahan se päivähoitomaksu riippuu, ei siitä onko henkilö yksinhuoltaja vai ei.[/QUOTE]

:flower:

Jos olisin yh, ja lopettaisin opiskelun jättäytyen työttömäksi & toimeentulotuen varaan, niin mulla olisi korkeampi elintaso kuin opiskelevana yh:na. Uskomatonta mutta totta. Mitään tekemättömänä yh:na ei olisi myöskään mitään lainannostovelvoitetta.

Eli on se systeemi sinänsä aika lailla ihmistä passivoiva. Kun siitä, että yrittää jotain, ikäänkuin rankaistaan.

Jää sitten sossupummiksi jos noin paljon vituttaa.

Hhaha. Nauran ääneen kun kaikki on niin katkeria.

Jos naapurisi käy laivalla kolme krt/kk...ja samalla käy Virossa kampaajalla, missä se on puolet halvempaa, ja ostaa sieltä sitten kaikki shampoot, yms..

Ja yh:na on muitakin vaikeuksia kuin raha asiat. Se että kotona tekee kaikki itse. Ei ole toista henkilöä jakamassa kotitöitä yms. asioita. Lapsen isä asuu ulkomailla. Joten hän ei ota koskaan lasta kotiinsa.

[QUOTE="huoh";23374576]Nuorena tehnyt penskoja eri miehille ja nyt on pulassa kasvattamisen kanssa. Sossusta käy lastenhoitoapua. Sossu maksaa isot summat toimeentulotukea, ainakin näin hän kertoilee. Nainen polttaa tupakkaa kaksi askia päivässä, laivalla käy kolme kertaa kuussa, kampaajaan on varaa jatkuvasti.Sähkölaskut, respetilääkkeet, kotivakuutuksen, lasten harrastukset ja pyörät maksaa sossu. Lisäksi pääsee joka toinen vuosi tuetulle lomalle jonkun yhdistyksen kautta.
Kyllä, olen katkera ja ihmettelen miten paljon hyysätään ihmisiä, joilla ei mitään halua mennä töihin tai opiskelemaan.[/QUOTE]

Mukavaa kun sun pitää juoruta täällä toisten asioista, joista et voi varmasti tietää mikä loppujen lopuksi on totta ja mikä vaan sun kuvitelmaa ja luulottelua ja asioiden paisuttelua.
Kaikilla on mahdollisuus päästä tuetuille lomille kun liittyy yhdistyksiin, myös sinun ja lastesi! Toiset käyttävät rahansa viinaan, lehtiin tms. Valinnat on henkilökohtaisia eli mihin haluaa rahansa käyttää, sinä etkä kukaan muukaan voi vaatia toista elämään samalla tavalla kuin sinä itse...
Hieman suvaitsevaisuutta peliin. Tutuille ei kerrota kaikkea, varsinkaan asioiden kurjia puolia, joten et tiedä totuutta ja näin ollen tuo tekstisi perustuu vain olettamuksiisi ja tuttusi pinnalliseen kuulumisen vaihtoon. Tuskin kukaan oikeasti kehuu omaa riippuvaisuuttaan joutua olemaan lastensuojelun asiakkaana ja tpoimeentulotuen varassa.

Ja yh:na on muitakin vaikeuksia kuin raha asiat. Se että kotona tekee kaikki itse. Ei ole toista henkilöä jakamassa kotitöitä yms. asioita. Lapsen isä asuu ulkomailla. Joten hän ei ota koskaan lasta kotiinsa.

On varmaankin. Samat ongelmat on kuitenkin perheessä jossa mies tekee reissuhommia. Tai siis eikös tämä perhe ole sitten vieläkin huonommassa asemassa? Vaimo tekee kaiken yksin, eikä silti saa samoja tukia kuin yh.

Ja joo, vuosia tota vierestä seuranneena sanon suoraan olevani katkera. Miksi en? Ei kukaan mun lapsia hoida joka toinen vkonloppu, enkä saa mistään mitään tukia. En lastenhoitoapua, tms.
Työssäkäymisestä rangaistaan vanhemman taloudessa oikein rankalla kädellä joten joo, vituttaa se.:headwall:

On varmaankin. Samat ongelmat on kuitenkin perheessä jossa mies tekee reissuhommia. Tai siis eikös tämä perhe ole sitten vieläkin huonommassa asemassa? Vaimo tekee kaiken yksin, eikä silti saa samoja tukia kuin yh.

Ja joo, vuosia tota vierestä seuranneena sanon suoraan olevani katkera. Miksi en? Ei kukaan mun lapsia hoida joka toinen vkonloppu, enkä saa mistään mitään tukia. En lastenhoitoapua, tms.
Työssäkäymisestä rangaistaan vanhemman taloudessa oikein rankalla kädellä joten joo, vituttaa se.:headwall:

Eikö olisi parempi keskittyä omaan elämään ja sen parantamiseen kuin kuluttaa energiansa katkeruuteen.

Yhteistyössä