Muita yli 30v. ensisynnyttäjiä tälle vuodelle?

Olen hieman alle 35v. ja nyt ekaa kertaa raskaana. Lapsen la on loppuvuodesta ja jännittää todella paljon!
Olen lukenut paljon näitä keskusteluja, ja nyt toivoisin vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. Onko meitä muita hieman vanhempia odottajia joille tulossa ensimmäinen lapsi? Mitä tuntemuksia? Kuinka pitkällä raskaus on ja miten lähipiiri ottanut uutisen vastaan?

vierailija
Mä oon -85, ja ajattelin vuosia, etten lasta tee. Pikkuhiljaa muutin mieleni ja nyt vatsassa joku kasvaa. Ehkä, kun eihän sitä vielä tunne. Ikä pelottaa, vaikka tunnen itseni nuoreksi. Biologia on kuitenkin eri juttu. Ja itse asiassa pelottaa kaikki muukin eikä tässä reilun kuukauden aikana testin jälkeen ole vieläkään ajatukseen tottunut. Yhdelle ystävälle olen vasta kertonut.

vierailija
Täytän kesällä 35 ja ensimmäinen (varmaan ainoakin, vaikka tällaisista ei voi satavarma olla) tulossa. Lapsen isä on mua vielä yli kymmenen vuotta vanhempi, hänelläkään ei ennestään lapsia ole. Mulla on laskettu aika huhtikuussa, eli loppumetreillä ollaan. Olen myös oikeastaan elämäni ensimmäisessä parisuhteessa. Olin nuorempana tosi yksinäinen ja oli vaikeaa saada muihin oikein kunnolla yhteyttä, vaikea selittää miksi, mutta elämä alkoi tuosta selvästi muuttumaan vasta päälle kaksivitosena ja sittenkin tuntui, että tuskinpa mulla perhettä koskaan on, vaikka olenkin sitä oikeastaan aina halunnut. Mulla oli pari vuotta sitten keskenmeno, josta en kertonut juuri kellekään ihan lähipiiriä lukuun ottamatta. Nyt odotin vikalle kolmannekselle ennen kuin tästä avauduin tuttavapiirille. Eivät olleet arvanneet ollenkaan :) Mutta tosi kannustavasti suhtautuneet. Sukulaiset (vähän mummoudesta kyllä kiinnostunutta äitiäni kaukaisemmat) ei ole oikein kommentoineet, paitsi korrektisti onnittelemalla. Luulen, että tämä tullut yllätyksenä, ehkä osa miettii, kuinkakohan tuo pärjää.

Mä täytin 35 vuotta viime joulukuussa ja odotan nyt esikoistani. Laskettu aika on 1.9.. Kyllä ikä hieman mietityttää, mutta aiemmin ei lapsen saaminen olisi ollut mahdollista. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Yhteistyössä