muita vähäunisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

titti

Vieras
Meillä tyttö 3v2kk. Iltatoimet aloitellaan noin klo 19.30-19.45 ja nukahtaa klo 20.30 (21 viimeistään). Aamulla pomppaa pystyyn klo 5.30. Ei auta vaikka vie sänkyyn ja sanoo että on vielä yö nyt nukutaan, vaan nousee aina ylös. Vaikka itse koittaisi esittää nukkuvaa niin ei auta, jollei saa muuten huomiota niin alkaa kolistelemaan.
Päiväunia nukkuu (jos nukkuu) maksimissaan puoli tuntia.

Onkohan tämä vain luontainen ominaisuus, vai voisikos jollain keinolla saada nukkumaan pitempään (alkuiltaisin pulkkamäessä ym aktiviteetteja ollaan jo tuloksetta testailu, samoin pimentäviä verhoja)?

Kiitos vinkeistä

Hei!

Meillä esikoinen samaa plaatua - nyt jo 7-vuotias ja lohduksesi voin kertoa että se unen määrä ei ole ainakaan vähentynyt iän myötä. :-)

Jos vaan mahdollista niin jättäisin teiläl neidiltä päiväunet pois? Ovat ehkä jo yöunista pois sitten. Tietenkin jos illat menee ihan hurjiksi niin kannattaa säilyttää ne. Sitten tietty se että koittaa pitää päivät hyvin rutinoituina saattaa auttaa, mutta ei tähän varmaan viisasten kiveä ole.

Onko näin vähän unen kautta jatkunut pitkään? Musta tuntuu että aina välillä lapset saattaa nukkua tosi vähän, ja sitten taas jossain vaiheessa huomaa että ne nukkuukin enemmän. Tuo herääminen ennen kuutta on kyllä niin syvältä, oon koittanut sanoa että silloin ei vielä saa herätä mutta eihän se aina auta...Jaksamista vaan, koita malttaa itsekin mennä ajoissa nukkumaan niin jaksat paremmin!

Poikani ollessa 2v. hän jätti päikkärit pois ja nukkui yönsä paremmin. Kolmevuotiaana aloitti tarhassa ja nukkui siellä noin tunnin päikkareitä. Hän on nyt yli 4-vuotias eikä nuku viikonloppuina päikkäreitä, mutta tarhassa enintään tunnin unet. Yöunille käydään 21.30-22.30 välillä ja herätys arkisin 6.30-8.30 välillä. Viikonloppuaamuina herää itse noin klo 8. Toisinaan huomaan hänen tarvitsevan pitemmät yöunet, jos hän kiukuttelee illalla klo 20 aikoihin, niin laitan hänet unille. Ulkoileminen väsyttää aivan eri tavalla kuin sisällä touhuaminen tai riehuminen. Myös vieraiden käynti meillä illalla väsyttää kummasti pientä vesseliä.

Yhteistyössä