Kiinnostaisi tietää, miten te muut kotiäidit jaksatte päivittäistä arkea? Itsellä on tänään(kin) päivä, että tuntuu kaikki kaatuvan päälle, siis lähinnä tuntuu pää hajoavan huushollin pyörittämiseen. Päivästä toiseen saa siivota perheenjäsenten jälkiä + omiaan. Kaikki mitä just on tehnyt, on taas samat hommat kohta edessä. Tuntuu että olisi helpompaa kun olisi töissä! Parin kuukauden päästä työt kutsuukin ja suoraan sanoen odotan ihan innolla. Tiedä sitten kuka silloin tekee kotihommat?? Mies kyllä auttelee välillä esim. pyykinpesussa (lähinnä vain viikonloppuisin), mutta joskus saa kuullla sitäkin kommenttia, että "kyllähän sä olisit voinut tehdä, kun oot päivät kotona". Pojallakin tuntuu olevan joku 1-vuotisuhma kun kaikesta kiukutellaan ja menee hermot ja sekös parantaa tätä omaa olotilaa lisää. Mulla tuntuu olevan välillä jo ylivoimaista jaksaa olla yhden lapsen kanssa kotona, niin mitenkähän koskaan jaksan olla useamman. Toiveissa kuitenkin olisi joskus toinen lapsi...mies olisi jo heti valmis, mutta mulla ei kyllä ole havaittavissa minkäännäköistä vauvakuumetta.
Nostan kyllä hattua äideille, jotka hoitavat useampaa lasta kotona ja kotia! Ymmärrän kyllä jos tämä mun valitukseni kuulostaa turhalta tms., mutta tänään on vaan olo, että pää hajoo. Tiedän, että oloni on varmastikin viim. illalla taas parempi, kun saa miehellekin avautua ja varsinkin jos saisin itsestäni kiinni ja laittaisin pojan hoitoon ja lähtisin ulos syömään tms. Monesti vaan tuntuu, että ei jaksa edes sitä, tai on jotenkin saamaton ja sitten tulee jo etukäteen huono omatunto, jos suunittelen jotain omaa tekemistä, siis muuta kuin ulkoilua tai jumpalle menoa, pois pojan ja miehen luota.
Ehkä mua ei ole luotu kotiäidiksi...viime yönä näin jopa unta, että olin palannut töihin ja mulla oli siellä tosi kivaa. Vaikka tiedän, että samaan työpaikkaan palatessani ei mene varmaan viikkoakaan kun on jo työstressi päällä, eikä se niin kivaa taas olekaan...ties vaikka sitten iskisi taas vauvakuume .
No mutta eiköhän tämä ollut tässä tällä erää.
Nostan kyllä hattua äideille, jotka hoitavat useampaa lasta kotona ja kotia! Ymmärrän kyllä jos tämä mun valitukseni kuulostaa turhalta tms., mutta tänään on vaan olo, että pää hajoo. Tiedän, että oloni on varmastikin viim. illalla taas parempi, kun saa miehellekin avautua ja varsinkin jos saisin itsestäni kiinni ja laittaisin pojan hoitoon ja lähtisin ulos syömään tms. Monesti vaan tuntuu, että ei jaksa edes sitä, tai on jotenkin saamaton ja sitten tulee jo etukäteen huono omatunto, jos suunittelen jotain omaa tekemistä, siis muuta kuin ulkoilua tai jumpalle menoa, pois pojan ja miehen luota.
Ehkä mua ei ole luotu kotiäidiksi...viime yönä näin jopa unta, että olin palannut töihin ja mulla oli siellä tosi kivaa. Vaikka tiedän, että samaan työpaikkaan palatessani ei mene varmaan viikkoakaan kun on jo työstressi päällä, eikä se niin kivaa taas olekaan...ties vaikka sitten iskisi taas vauvakuume .
No mutta eiköhän tämä ollut tässä tällä erää.