Muita uusperheellisiä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
Meillä uusperhe..kauan ei olla vielä yhdessä asuttu. Minulla siis kaksi lasta edellisestä liitosta. Poika on 4v ja hänen kanssaan tullut nyt ongelmia.. En tiedä liittyykö tähän uuteen tilanteeseen..epäilen näin. Vaikka kovasti tykkää isäpuolesta. On nykyään joka asiassa vastaan..ja on todella vaikea. Viime yönä jopa pissasi sänkyyn!! Ja sitä ei ole tapahtunut kuin pari kertaa joskus kauan sitten kun vaipat jäi pois. Olisiko syytä ottaa neuvolaan yhteyttä vai mitä teen???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaali reaktio kyllä lapseltasi. Tunteeko itsensä ulkopuoliseksi?
Kuinka pian erosta muutit uuden miehen luokse? Luulen että poikasi kaipaa huomiota.

Keväällä erottiin exän kanssa. Eli aika pian... Huomiota kyllä saa. Päivällä touhuan muksujen kanssa kun kotona olen ja illalla ollaan ulkona ja touhutaan..leikkii illat pitkät isäpuolen kanssa. :) Mutta kyllä tuo käytös jotain tietysti kertoo..tunteeko sitten silti saavansa liian vähän huomiota..

Lapsesi ei varmaan vielä ole tottunut eroonne ja nyt sitten pitäisi jo tottua uuteen mieheen,voi olla vaikeaa tuon ikäiselle.Kannattaa käydä perheneuvolassa ettei tilanne pahene.

Hei! Lapset reagoivat uuteen tilanteeseen erilailla ja välillä saattaa olla elämä tasaisempaa ja välillä kovinkin kivistä. Kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi jos olet huolissasi lapsen käytöksestä. Kestää useampia vuosia sopetua uuteen tilanteeseen. Toisilla on helpompi hyväksyä uusi tilanne toisille taas vaikeampaa. Jos olet aikaisemmin ollut lasten kanssa yksin niin he ovat saaneet täyden huomion ja nyt heillä on "kilpailija" äidin uusi rakastettu. Lisäksi normaalit uhmat saavat uutta pontta hieman uudestä tilanteesta joka on normaalia mutta asia kannattaa tiedostaa ja puuttua siihen ajoissa.
Meillä on uusperhettä takana reilut 3v ja vasta nyt alkaa elämä tasaantumaan. Välillä on ollut uhmailua ja rajojen kokeilua kovastikkin. Välillä äidille/äitipuolelle, isälle/isäpuolelle ja lasten välistä kahnailua. Osalle lapsista tilanne ollut helpompi hyväksyä kuin toisille. Mutta noiltahan ei vältytä ydinperheessäkään.

Yhteistyössä