1
123
Vieras
Olen nyt 17-vuotias. N. 10-vuotiaasta lähtien olen ollut melko ujo, en tiedä miksi mutta en vaan keksi vieraiden ihmisten seurassa puhuttavaa (olen tosi huono small talkissa ja edes säästä en vaan keksi sanottavaa), mulla ei ole juurikaan kavereita (vaikka ihan normaalisti pukeudun ym...) ja puhun tosi hiljaisella äänellä (tuntuu oudolle puhua kovempaa, kuulostaa omiin korviin huutamiselle
). Nyt olen kuitenkin muuttanut omilleni + saanut työpaikan asiakaspalvelusta, ja pikkuhiljaa on alkanut tuntua, että tervehtiminen (esim. puolitutuille, naapureille, jne) on helpompaa ja vieraille juttelu myös. Kavereideni seurassa olen aina ollut ihan rempseä ja heillä onkin minusta ihan erilainen kuva kuin muilla ihmisillä yleensä...
Voiko ujoudesta päästä ihan vaan "harjoittelemalla"? Löytyykö teistä sellaisia, jotka olette joskus olleet hyvinkin ujoja mutta nykyään ihan sosiaalisia ihmisiä? Olisipa hienoa olla joskus sellainen että voi puolituttujenkin seurassa jutella normaalisti, ilman että tulee hermostunut ja pälyilevä olo ja että tuntuu että kaikki puhuu vaan päälle...
Voiko ujoudesta päästä ihan vaan "harjoittelemalla"? Löytyykö teistä sellaisia, jotka olette joskus olleet hyvinkin ujoja mutta nykyään ihan sosiaalisia ihmisiä? Olisipa hienoa olla joskus sellainen että voi puolituttujenkin seurassa jutella normaalisti, ilman että tulee hermostunut ja pälyilevä olo ja että tuntuu että kaikki puhuu vaan päälle...