Muita syitä menkkojen pois jäämiselle kuin raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omituista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omituista

Vieras
Eli siinä se kysymys palstatohtoreille.:)
Menkat on tullut aina joka kuukausi, tosin elokuussa oli niukemmat. Nyt ei vuotoa enää ole tullut lainkaan, mutta selkeät oireet oli. En VOI olla raskaana, sillä en ole ollut pariin-kolmeen kuukauteen yhdynnässä. En ole vaihtanut/lopettanut ehkäisyä.

Ikäni puolesta ei myöskään vaihdevuodet tule kysymykseen.:D

Onko sun paino noussut tai laskenut nopeaan, molemmat voivat aiheuttaa sen ettei menkkoja kuulu... Entä "odotatko jotain tulevaksi", esim. tiedossa lomamatka tms.? Jännitys voi jättää menkat myös pois, niin mulle käy usein... Pitäis varmaan jännittää useimmin;)

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Stressi , runsas lihominen/laihtuminen esim.

Voiko se oikeasti vaikuttaa? Ennenkin on kyllä stressiä ollut, mutta aina menkat on tulleet. Nyt tosin stressia on viimeaikoina ollut huisin paljon enemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja kuka lie:
Onko sun paino noussut tai laskenut nopeaan, molemmat voivat aiheuttaa sen ettei menkkoja kuulu... Entä "odotatko jotain tulevaksi", esim. tiedossa lomamatka tms.? Jännitys voi jättää menkat myös pois, niin mulle käy usein... Pitäis varmaan jännittää useimmin;)

Muutama jo kerkesinkin kysyä laihtumisesta ja siis juu, minä tosiaan laihdutan!=)

Mutta kuinkakohan on, onko se sitten "vaarallista" kun/jos kuukautisia ei tule laihiksen aikana?

noniin. Syy selvis. laihduttaminen saa aikaan tuon reaktion. Mitä nopeempi laihtuminen sen huonompi se on. Laihtua voit mutta hiljalleen. Nyt pidä taukoa laihtumisessa, että menkat palaavat. Kohta alkaa se parta kasvaan... no höh... :)

Minä veikkaisin yhteisvaikutusta...sanoit olevasi stressaantuneempi kuin ennen ja laihdutat vielä samaan aikaan...
Eli nyt taukoa laihiksesta, tai ainakin niin, että vauhti on tosi tasainen ja koeta saada stressiä purettua.

Mulla oli kerran monta kuukautta menkat kadoksissa. Kävin lääkärissä, joka ultrasi ja sanoi mun kohdun limakalvon olleen niin ohutta, ettei ollut mitä vuotaa. Se meni sitten ohitse; enkä muista mistä johtui.

Yhteistyössä