Muita raskaana olevia joilla on leukosyytit veressä koholla??

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kyllä mä uskon.. Ja kiitoksia että jaksoitte vastata! En halua pilata loppuraskauttani miettimällä tätä, koska asialle ei voida nyt mitään.. raskauden jälkeen menen uusiin kokeisiin ja murehdin sitten jos murehdittavaa on! saa toki tänne pistää vielä omia kokemuksia, mutta mulla paljon parempi mieli, kun löytyi "kohtalontovereita" :)

leukosyytti=Valkosolu. Immuunijärjestelmän tärkein osa. Niitä tuotetaan luuytimessä ja kuljetetaan kateenkorvaan, pernaan ja ääreisiin imusolmukkeisiin. Valkosolut vartioivat verta ja muita ruumiin nesteitä tarkistaen jokaisen solun. Ne tunnistavat kehon omat solut niiden pinnan proteiineista, eivätkä tuhoa niitä. Viruksilla, bakteereilla ja siirtoelimillä nämä pintaproteiinit ovat erilaisia ja kun valkosolut havaitsevat nämä antigeenit (antigens) ne hyökkäävät niiden kimppuun.

Mietiskelijä
Alkuperäinen kirjoittaja +:
mulla oli. on ihan normaalia, että raskauden aikana leukkarit koholla!!! mulla alkoi viikolla 8 järkyttävä kipu umpparinkohdalla ja leukkarit koholla. kirurgi oli varma että mulla on umppäri tulehtunut, onneksi gyne korjasi tämän ja mua ei lähetty turhaan leikkaamaan. ja mulla oli leuk. kans toi 11.
Tulin juuri työterveydestä ja sama juttu, arvo yli sen normaalin rajan. Mulla näytti siis 8,8 ja sai kyllä mut säikähtämään, kun työterveyshoitaja ei maininnut sanallakaan, että arvo voisi olla koholla raskauden aikana. Ehkä tämä viestiketju helpotti mua jonkun verran.

"bobo"
Mulla on valkosolut nyt 12, ja CRP ollu koko raskaus hieman koholla (vähän päälle 10) mutta nyt tulehdusarvo pomppas 44 eikä syytä tiedetä, verikuvassa pitää käydä nyt kokoajan ja CRP mitata 2 kertaa viikossa. On tosi stressaantunut olo, onko jollakin toisella ollut vastaavaa?

Yhteistyössä