Muita raskaana olevia joilla on leukosyytit veressä koholla??

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Mua häiritsee kamalasti ja pelottaa et on joku vakava sairaus.. nyt leukosyyttien arvo oli 11 ja hemoglobiini huono, mutta niin se oli viime raskaudessakin.. onko muita kellä leukosyytit kohonneet? eikä ollut mitään vakavaa.. :(

+
mulla oli. on ihan normaalia, että raskauden aikana leukkarit koholla!!! mulla alkoi viikolla 8 järkyttävä kipu umpparinkohdalla ja leukkarit koholla. kirurgi oli varma että mulla on umppäri tulehtunut, onneksi gyne korjasi tämän ja mua ei lähetty turhaan leikkaamaan. ja mulla oli leuk. kans toi 11.

ap
kiitos paljon vastauksestasi! oon vaan liikaa nähny syöpiä lähipiirissäni enkä saa tätä asiaa pois mielestäni.. Nyt pitäisi nauttia raskauden viimeisistä viikoista ja mä vaan murehdin tätä.. Näin sanoi lääkärikin että pelkkä raskaus voi kohottaa, mutta kuitenkin... :/

+
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin taannoin jostain ihan vahingossa, että raskaana ollessa ne on herkästi koholla.

Itse en ole edes tiennyt, että moisia katsotaan ja mulla on kolme lasta.
ei niitä katsotakaan. mutta pvk:ssa näkyy jos esim hemoglobiini katsotaan ja yleensä lääkärit ei leukkareita kommentoi, jos ne ei ole ihan tajuttomasti koholla siis yli 20.

kysmys
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Mua häiritsee kamalasti ja pelottaa et on joku vakava sairaus.. nyt leukosyyttien arvo oli 11 ja hemoglobiini huono, mutta niin se oli viime raskaudessakin.. onko muita kellä leukosyytit kohonneet? eikä ollut mitään vakavaa.. :(
oletko käyttänyt Obsidania?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
missä ne noita leukosyyttejä näkee?? siis missä näytteessä??
verikokeessa. pvk:ssa =pieniverenkuva. missä näkyy myös hemoglobiini.
mut eikai sellaista oteta raskauden aikana jos ei ole mitään ongelmia?? vai otetaanko se automaattisesti kaikilta??
Ei oteta automaattisesti. Sit jos ilmenee jotain ongelmia..

ap
Multa otettiin myös pieniverenkuva. Tulehdusarvot oli 3, eli alle sen 8, mikä viittais ettei oo mitää bakteeritulehdusta.. Oon vaan murehtinu siitä lähtien, mutta kiva että täältä löytyy muitakin.. nyt täytyis vaan rauhottua.. mutta kolme suht läheistä ihmistä menehty parin vuoden sisällä, niin jotenkin oon heti kauhuissani ja pelkään pahinta.. ja nyt vielä kun lapsi tulossa, mikä ihana juttu!

+
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
missä ne noita leukosyyttejä näkee?? siis missä näytteessä??
verikokeessa. pvk:ssa =pieniverenkuva. missä näkyy myös hemoglobiini.
mut eikai sellaista oteta raskauden aikana jos ei ole mitään ongelmia?? vai otetaanko se automaattisesti kaikilta??
kaikissa neuvoloissa ei mitata niillä pikka hb mittareilla joten joutuu labrassa käymään ja silloin otetaan toi pvk, koska se on labranäytteenä halvempi kuin pelkkä hb:n ottaminen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kysmys:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
oletko käyttänyt Obsidania?

Olen! Joka päivä! Voiko siinä olla syy?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Multa otettiin myös pieniverenkuva. Tulehdusarvot oli 3, eli alle sen 8, mikä viittais ettei oo mitää bakteeritulehdusta.. Oon vaan murehtinu siitä lähtien, mutta kiva että täältä löytyy muitakin.. nyt täytyis vaan rauhottua.. mutta kolme suht läheistä ihmistä menehty parin vuoden sisällä, niin jotenkin oon heti kauhuissani ja pelkään pahinta.. ja nyt vielä kun lapsi tulossa, mikä ihana juttu!
Mulla oli tulehdusarvo 8 ja sanottiin että normaali.. ?

+
noi on ihan normaalia. siis ajatukset. olen kuullut että monilla iskee raskaus aikana kuolemanpelko, en tiedä mistä johtuu. ja se on ihan tervettä äidin vaistoa ja menettämisen pelkoa. ja vastuu lapsesta. koitapa vaikka järjestellä vauvan tavaroita ja näe ystäviä, jotta et kokoaikaan miettisi.

+
Alkuperäinen kirjoittaja :
alle 10 on normaali crp eli tulehdusarvo! ja mikäli on bakteeri tulehdus niin helposti ne nousee lähemmäs 100 jopa ylikin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulle sanoi että kun tulehdusarvo on alle 8, niin on normaali.. Mutta kai sulla niin hilkulla ettei oo kommentoinu..

mulla oli tota ja sitä vaa tutkitii ja käskettii syömää rautaa hemoon.. ja ei ne tehny mittää, ainut että kun oli lasketttu aika päivä nii ne pistivät mut ton takia ultraa mut ultras selvis et lapsivesi kadonnut.. huiiiiiiiii sit ne ohjas mut käynnistämää synnytys:D.. ei tota selvinny minul et miks mul noi leukosyytit oli kohollaa välil taas ne ei ollut..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:
mulla oli tota ja sitä vaa tutkitii ja käskettii syömää rautaa hemoon.. ja ei ne tehny mittää, ainut että kun oli lasketttu aika päivä nii ne pistivät mut ton takia ultraa mut ultras selvis et lapsivesi kadonnut.. huiiiiiiiii sit ne ohjas mut käynnistämää synnytys:D.. ei tota selvinny minul et miks mul noi leukosyytit oli kohollaa välil taas ne ei ollut..
Muistatko oliko sulla paljon koholla? Aika mielenkiintosta vaan, ku mulla otettiin neuvolan kautta noi arvot ja sitte "paniikissa" kyselin että mitä tarkottaa, ne vaan sano ettei tarvi olla huolissaan, ei maininnu että raskaus voi niitä kohottaa.. Sitte kävin työterveydessä, kun on tän selän kanssa ongelmia ja olin viikon miettiny noita arvoja niin se sano siellä että ihan pelkkä raskaus voi kohottaa arvoja tuon verran.. Mutta ärsyttää kun vieläkin mietin tätä..

+
Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:
Muistatko oliko sulla paljon koholla? Aika mielenkiintosta vaan, ku mulla otettiin neuvolan kautta noi arvot ja sitte "paniikissa" kyselin että mitä tarkottaa, ne vaan sano ettei tarvi olla huolissaan, ei maininnu että raskaus voi niitä kohottaa.. Sitte kävin työterveydessä, kun on tän selän kanssa ongelmia ja olin viikon miettiny noita arvoja niin se sano siellä että ihan pelkkä raskaus voi kohottaa arvoja tuon verran.. Mutta ärsyttää kun vieläkin mietin tätä..
et usko meitä, et usko lääkäreitä. argh...

Yhteistyössä