Muita pitkällä saikulla masennuksen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulevaisuus mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tulevaisuus mietityttää

Vieras
Onko täällä ketään, joka olisi ollut tosi pitkällä sairaslomalla masennuksen takia? Miten töissä on suhtauduttu? Aiotko palata takaisin samaan paikkaan? Tietävätkö töissä, että masennuksen vuoksi saikulla? Tai jos et ole palannut entiseen työpaikkaan, miten seuraavassa työhaastattelussa olet selittänyt sairausloma-ajan kun ei ole työhistoriaa? Miten reagoitu?

Just sain tietää, että oma kuntoutus jatkuu ainakin vuoden loppuun ja mietityttää, mitä teen työni kanssa...

Anna mulle se työ niin mun masennus ainakin hellittäisi :) Mutta asiaan, siis sinähän olet koko ajan työsuhteessa; ei sairaslomaa tartte selittää koska se ei näy missään. Sama juttuhan on esim äippäloman kans eli sekään ei näy missään. Joten jos olet saanut työpaikan ja jäät äippälomalle 3 kk:n päästä ja palaat töihin kahden vuoden päästä niin sullahan on työkokemusta 2v 3kk. Koomista mutta totta....

itse en ole ollut kuin vajaa 3kk saikulla masennusdiagnoosilla. Palasin sitten samaan työpaikkaan vielä reiluksi vuodeksi kunnes irtisanouduin. Töissä ei pahemmin otettu kantaa diagnoosiin, vaikka oheisdiagnoosi oli työuupumus, työt jatkui samoin kuin ennen saikkua.

Mulla siis lääkäri totesi, että raskas työ ja epäsäännölliset työajat ylläpitivät masennusta, univajeella oli oma osuutensa myös. Olisin varmaan saanut pitemmänkin sairausloman, mutta katsoin viisaimmaksi irtisanoutua kun työnantaja ei halunnut eikä oikeastaan työn luonteesta johtuen voinutkaan helpottaa työtehtäviä. Masennusdiagnoosissa on se ikävä puoli, että se pomppaa esiin mitä yllättävimmissä yhteyksissä vaikka homma on hoidossa.

mies ollut pitkää pois työelämästä masennuksen takia,
en tiia saako mistään töitä
kai joskus jos työvoimapula alkaa
rasittaa tulevaisuus kun on mun harteilla

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
mies ollut pitkää pois työelämästä masennuksen takia,
en tiia saako mistään töitä
kai joskus jos työvoimapula alkaa
rasittaa tulevaisuus kun on mun harteilla

Mites muuten s-lomakorvaus? Ainakin oon kuullut, että on sellainen koodi, että työnantajan ei tarvii maksaa. Tuleeko kelasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsyttää:
Minkätyyppistä työtä teet ap?

Sori kun vähän kesti. Projektin hallintaa ja logistiikkaa. Kiireistä, stressaavaa ja yksinäistä, eikä yhtään sitä, mihin olen kouluttautunut ja mistä nautin, työt vaan pikkuhiljaa ajautuneet tuohon suuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
itse en ole ollut kuin vajaa 3kk saikulla masennusdiagnoosilla. Palasin sitten samaan työpaikkaan vielä reiluksi vuodeksi kunnes irtisanouduin. Töissä ei pahemmin otettu kantaa diagnoosiin, vaikka oheisdiagnoosi oli työuupumus, työt jatkui samoin kuin ennen saikkua.

Mulla siis lääkäri totesi, että raskas työ ja epäsäännölliset työajat ylläpitivät masennusta, univajeella oli oma osuutensa myös. Olisin varmaan saanut pitemmänkin sairausloman, mutta katsoin viisaimmaksi irtisanoutua kun työnantaja ei halunnut eikä oikeastaan työn luonteesta johtuen voinutkaan helpottaa työtehtäviä. Masennusdiagnoosissa on se ikävä puoli, että se pomppaa esiin mitä yllättävimmissä yhteyksissä vaikka homma on hoidossa.

no tuota minäkin nyt pelkään jo etukäteen, että olenko jo valmiiksi ikuinen luuseri, enkä enää töitä mistään saa tämän masennuksen takia ja tosiaan jos tulee ilmi sellaisessa yhteydessä missä se ei olis hyväksi :/

itse ollut masennuksen takia sairaslomalla/kuntoutustuella jo varmaan 3-4 vuotta....
yhä olen kirjoilla työpaikassani kun eivät ole irtisanoneet. smutta sinne en koskaan enää mene.

Yhteistyössä