Muita perheitä, joiden lapset eivät ole koskaan nähneet vanhempiaan humalassa?

  • Viestiketjun aloittaja "miiuli"
  • Ensimmäinen viesti
"klik"
Voi olla että olen jotenkin poikkeus, mutta omaa lapsuuttani ajatellen,pidin vanhemmistani kun olivat pienessä hiprakassa. Kunnon kännissä en vanhempiani koskaan nähnyt. Isälläni oli aina tapana ottaa muutamat saunaoluet, ja joskus reissuissa n. kerran vuodessa oli enemmän hiprakassa. Lapsen silmin oli mukavaa kun isä oli niin hyvällä tuulella ja hassu. Ikinä en ole pelännyt tai kokenut turvattomuutta. Näihin kokemuksiin perustuen, en pidä omien lapsienikaan kanssa niin tiukkaa linjaa ettei voisi muutamaa saunaolutta ottaa.
 
"vieras"
Minä taas en nähnyt äitiäni juurikaan selvänä : / Ja inhosin, ei vaan VIHASIN sitä ihmistä humalassa. Toista yhtä ilkeää ja inhottavaa ihmistä saa hakea, jos edes löytyykään :( Tosin se on yhtä v*ttumainen selvänäkin.. senpä takia en sen kanssa enää missään tekemisissä olekaan. Unissa se perkele silti vainoaa joka ikinen yö.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ölli;23818367:
No monien lapset on näköjään pumpulissa tämänkin aisan suhteen. Jonkinlainen käsitys siitä alkoholista olisi ihan järkevääkin sille lapselle luoda.
Toki, mutta tarvitaanko siihen oma äiti tai isä örveltämään???
 
vieraana vaan
Täällä kans yks perhe lisää, joka ei örvellä/kännää lasten (7 ja 11 v.) nähden, eikä kyllä muutenkaan!
Ruokajuomana juodaan olutta, siideriä ja viinejä, mutta kännissä ei olla kumpikaan!

Lapsuudenkodissani isäni ja äitini eivät kumpikaan käyttäneet alkoholia ollenkaan!!
Mieheni lapsuudenkodissa molemmat vanhemmat ottivat alkoa ja myös kännivieraita kävi. Miehellä on ikäviä muistoja siitä, kun oma isä oli sammunut ja kännikaverit raahasivat sitä kotiin nukkumaan :(
 
"jep"
en juo edes yhtä lasten kanssa ollessani.illalla saatan miehen kanssa juoda lasilliset viinia tms. mutta lasten ollessa hereillä en juo.

yhden kerran kun lapset oli äitini kanssa ja meidän oli miehen kanssa tarkoitus viettää yö kahdestaan niin jouduinkin yllättävän tilanteen takia menemään miehen kanssa takasin kotiin illalla kun lapset oli vielä hereillä,ja sen kerran jouduin nukuttamaan lapset pienessä hiprakassa.

mun mielestä lapset ei vaan sovi yhteen alkoholin kanssa..me grillatessa juodaan limsaa..ja saunassa myös..
 
Tarkoitus on ettei lapseni tule minua humalassa näkemään. Vauva on vasta 2kk ja en ole juonut. Muistan lapsuudesta miten ikävää oli kun vanhemmat muuttuivat juotuaan alkoholia. Vaikka tulivatkin "mukavaan" hiprakkaan niin silti se oli outoa ja pelottavaa. Kun omat tutut vanhemmat ovat yhtäkkiä erilaisia.

Munkin tuttavapiirissä monet juovat itsensä änkyräkänniin vaikka seassa juoksentelee ihan pieniäkin lapsia, ja musta se on ikävää. Kyllä paikalla on aina joku selvä aikuinen kumminkin, mutta ei se ole sama asia.

En pidä olutpullon näkemistä pahana, tai sitä että vanhempi juo sitä, mutta ei saisi tulla humalaan tai hiprakkaan. Itse en parista (eli kaksi) oluesta tule miksikään. Tai no nyt voisin tulla kun en ole lähes vuoteen juonut mut ennen sai juoda kuusi ennen kuin tunsin mitään vaikutusta.
 
"tuuli"
Ei ole nähneet, mutta nähneet kyllä kun juodaan se muutama. Itseasiassa join itsekin eilen 5 kaljaa. Meillä oli sahuu talkoot (sahattiin tukeita lautaa meidän tulevaan autotalliin) niin 12 aikaan otin ensimmäisen ja viimeisen aukaiin saunan jälkeen 22.30 =) Kamala äiti minä.

Mutta joo, hiprakaa eivät näe.
 
Meillä eivt ole vanhempia humalassa nähneet. Itse voin kyllä lasten seurassa ottaa sen yhden siiderin/oluen/viinilasin noin hitaasti nautiskellen enkä tule siitä humalaan. Enkä vielä siitäkään jos sitten myöhemmin illasta (usein lasten jo nukkuessa) ottaisin toisen. Toisinaan korvaan tuonkin alkoholittomalla oluella. Mies taas on absolutisti.
 

Yhteistyössä