täällä poika 7kk,sellaset 3-10x/pv on kakat housussa
Olisko mitään vinkkiä miten sais tuota tahtia himmaamaan hiukan?
Olisko mitään vinkkiä miten sais tuota tahtia himmaamaan hiukan?
joo kasvaa kyllä,oli 6kk neuvolassa 11000g/70cm(synt 3940g/51cm),ei se kakka oikein löysääkään ole mutta sitä tulee vaan NIIN tiuhaan...Poika oli täysimetyksellä 5kk,silloin oli koko ajan löysä vatsa,ja käytännössä ihan koko ajan se kakka housussa.5kk iässä aloin antaa soseita,ja kyllä se tahti hieman laantui...hieman...banaani ja mustikka eivät tuo mitään muutosta,olisko muita sellasia mitkä vois vähän hiljentää tahtia?Alkuperäinen kirjoittaja maarit2004:Hyvähän se on että vatta toimii Mutta tuli mieleen että onkos mustikka ja banaani ainakin semmosia jotka vähän kovettavat vattaa eli jos kakka on oikein löysää niin noita vois ainakin tiuhaan antaa (ja tietysti välttää luumua ja päärynää jotka pehmentävät). Kasvaako poika ihan normaalisti eli että saa kuitenkin ravinnostaan tarpeeksi irti?
Olen,mutten keksi mitään mikä vois aiheuttaa tätä.kaikki (paitsi sitrushed.)tuntuu sopivan ja maistuu.Alkuperäinen kirjoittaja emmasofia:Oletko miettinyt allergian mahdollisuutta??
Samoin ajattelen. Meillä nyt seurataan tilannetta, mutta kyllä lapsen yleiskunto ja paino/pituuskehitys on hyvä mittari johon voi hyvin pitkälti luottaa.Alkuperäinen kirjoittaja maarit2004:Minä pikkusen vierastan tuota välttämistä ainakaan noin radikaalisti kuin mitä NallePuh82 on laittanut. Itse olen sitä mieltä, että jos lapsi kasvaa normaalisti eikä ole mitään iho- tai muita oireita joiden perusteella voisi allergiaa epäillä ja kakka ei haisekaan mitenkään erikoiselle (maitoallergia kait monesti oireilee niin että kakka haisee epänormaalille) niin älkää lähtekö millekään välttämiskuurille. Lapset vain ovat erilaisia ja toisilla suoli toimii tiheemmin kuin toisilla. Jos oikeasti alatte epäillä allergiaa niin menkää allergialääkärille ja aloittakaa välttämiskokeilut sitten hänen valvonnassaan. Meidän vanhemmalla lapsella on aina ollut hyvin toimiva vatsa ja kakkaa on tullut usein (en nyt muista montako kertaa päivässä vauvana mutta enemmän kuin kaksi jokatapauksessa). Vielä tänkin päivänä hänen vattansa toimii hyvin ja on harvoin kovalla. Nuoremmalla lapsella taas on paljon kovempi vatsa ja vaikka hänelläkin tulee kakka monta kertaa päivässä niin sitä tulee kerralla kuitenkin vähän ja on kovempaa kuin esikoisella.