Muita lyhyitä 4 v poikia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";25858395]Keksikääpä lyhyelle pojalleni sellainen harrastus, joka pönkittäisi hänen itsetuntoaan ja jossa lyhytkin pärjää. Sellaisia ei voi ajatellakaan, jossa pituudesta on etua, koska niissä pojan itsetunto murenisi varmasti.

Olisiko jalkapallo tai salibandy hyviä?[/QUOTE]

Kummalle tämä pituus on enemmän ongelma: lapselle vai vanhemmalle??
Kyselee lyhyen läntä, ja hyvän itse tunnon omaava....

Alkuperäinen kirjoittaja herää kysymys?;25858439:
Kummalle tämä pituus on enemmän ongelma: lapselle vai vanhemmalle??
Kyselee lyhyen läntä, ja hyvän itse tunnon omaava....

Minulle eli vanhemmalle. Lapsihan ei vielä edes tajua, että hän on lyhyt ikäisekseen. Silloinhan se ei voi olla hänelle myöskään ongelma. Pelkään kuitenkin sitä hetkeä, kun hän ymmärtää totuuden.

Muistan itse, kuinka noloa oli ala-asteella olla pituusjonossa siellä lyhyemmässä päässä. Yläasteella onneksi kasvoin keskimittaiseksi.

[QUOTE="aapee";25858472]Minulle eli vanhemmalle. Lapsihan ei vielä edes tajua, että hän on lyhyt ikäisekseen. Silloinhan se ei voi olla hänelle myöskään ongelma. Pelkään kuitenkin sitä hetkeä, kun hän ymmärtää totuuden.

Muistan itse, kuinka noloa oli ala-asteella olla pituusjonossa siellä lyhyemmässä päässä. Yläasteella onneksi kasvoin keskimittaiseksi.[/QUOTE]

No hitsi, ei kyllä kannate moista etukäteen ressata. Minä olen AINA ollut se luokan lyhin ja kaveripiirissäni olen edelleen se lyhin, enkä koe sitä mitenkään ongelmaksi.
Muista, että et itse tätä asiaa tee lapselle ongelmaksi. Ei lapsikaan sitä välttis niin koe!!

[QUOTE="aapee";25858523]Aivan varmasti muistan.

Mutta tiedän, että pojille pituus on paljon tärkeämpi asia kuin tytöille.[/QUOTE]

Mutta mistäpä sinä tiedät, vaikka poika ottais ja venähtäis pituutta paljon enemmän, mitä ennusteet sanoo! =)

Itse olen huolissani poikamme on 4,5 vuotias ja 104 cm pitkä . Itse olen 191 cm ja vaimo 161 cm. Ajattelen etupäässä että häntä kiusataan koulussa jos jää pieni kokoiseksi.