muita lintuinfluenssaa pelkääviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija

Vieras
toi aihe pyörii koko ajan mielessä. turhaan,ei se auta vaikka kuinka suren jos tauti kerran on tänne tullakseen keväällä ja ehkä lapsemme kuolee tms...oon ihan sekoomisen partaalla,pelkään niin hirveesti etten tiedä pystynkö nauttimaan rakkaan lapsemme seurasta kun koko ajan on hirveä menettämisen pelko. taidan kuulostaa hoidon tarpeessa olevalta mutta oikeesti,onko muita jotka kokevat yhtä voimakkaasti asian? lohduttavia faktojakin saa toki esittää...

LOHDUTTAVIA FAKTOJA:

* who keräsi juuri huomattavan summan rahaa taudin estämiseksi,tätä rahasummaa ei varmaan turhan takia kerätty...
*kuolleisuus suomessa olisi noin 9000 luokkaa,eli ei kovin suuri ja tautihan ei ovista ja ikkunoista sisälle tule,aika helposti pystyy itsensä suojaamaan ku tietää taudin olevan
*netissä se birdlife järjestö sanoo sivuillaa ettei usko lintuinfluenssa tulevan suomeen muuttolintujen mukana,samoin uskovat kanatilalliset
*virus ei ole vielä muuntaitunut ihmisestä toiseen tarttuvaksi
*vuonna -68 oli viimeinen pandemia,joka ei ollut maailmanloppu,kukaan ei edes puhunut siitä ennen tätä hysteriaa.edes vanhempani eivät muistaneet sitä,vaikka ovat olleet parikymmppisiä silloin.
*eu.ssa ollaan varauduttu tautiin maailmassa parhaiden joukossa
siinäpä joitakin,itsekin olin paniikissa marraskuussa,nyt olen saanut pelolle oikeat mittasuhteet.pandemia ei vielä tarkoita että kaikki kuolevat..töitä asian hillitsemiseen tehdään koko ajan =)

Moi

Mäkin olen sitä mieltä ettei kannata hermoilla ennen kuin on asiasta faktat ja itsekin ottanut tietoa tilanteesta. Eli eihän maalata piruja vielä seinille!!!

kyllä kai sitä jollain tasolla pelkää mutta ei se mun elämään nyt vaikuta.yhtä lailla voisi sitten aloittaa miettimään mihin sitä lopulta kuolee.syöpä,sydäntauti,tapaturma ym...sitä voi aina pelätä jotain jos antaa sille vallan.
onneksi asumme täällä missä saa hoitoa jos sairastuu.tauteihin kuolee aina ihmisiä jopa tavalliseen influenssaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2006 klo 19:08 sirenetta harmaana kirjoitti:
LOHDUTTAVIA FAKTOJA:

* who keräsi juuri huomattavan summan rahaa taudin estämiseksi,tätä rahasummaa ei varmaan turhan takia kerätty...
*kuolleisuus suomessa olisi noin 9000 luokkaa,eli ei kovin suuri ja tautihan ei ovista ja ikkunoista sisälle tule,aika helposti pystyy itsensä suojaamaan ku tietää taudin olevan
*netissä se birdlife järjestö sanoo sivuillaa ettei usko lintuinfluenssa tulevan suomeen muuttolintujen mukana,samoin uskovat kanatilalliset
*virus ei ole vielä muuntaitunut ihmisestä toiseen tarttuvaksi
*vuonna -68 oli viimeinen pandemia,joka ei ollut maailmanloppu,kukaan ei edes puhunut siitä ennen tätä hysteriaa.edes vanhempani eivät muistaneet sitä,vaikka ovat olleet parikymmppisiä silloin.
*eu.ssa ollaan varauduttu tautiin maailmassa parhaiden joukossa
siinäpä joitakin,itsekin olin paniikissa marraskuussa,nyt olen saanut pelolle oikeat mittasuhteet.pandemia ei vielä tarkoita että kaikki kuolevat..töitä asian hillitsemiseen tehdään koko ajan =)

Asiaa!!

Kiinnostaisi tietää, että nyt kun lintutauti hyvin todennäköisesti Suomeenkin tulee, niin kuinka pitäisi lapset suojata siltä. Kuitenkin se asia tulee jokaisen ihmisen arkeen vaikuttamaan. Ja just noi pikkulapset, jotka pistää suuhunsa kaiken. Voidaanko edes ulkoilla lasten kanssa?