Muita lapsiperheitä, joille ei ole tulossa joulupukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa

Vieras
Että mua vituttaa toi mies just nyt.

Yli kuukausi sitten otin puheeksi joulupukin hommaamisen. Mies sanoi että varmasti järjestyy, sillä pari hänen työkaveriaan tekee keikkaa joulupukkina ja lisäksi vaihtoehtona on miehen setä tai miehen serkun mies.

Viikosta toiseen kyselin tilannetta ja mies vaan hokee "joo joo". Nyt sitten loppumetreillä kävi ensin selväksi se, että mies ei aio kysyä keltään työkaveriltaan eikä myöskään em. sukulaisilta. Rauhoitteli sitten että hänen oma isänsä voisi olla joulupukki. Tätä sitten ollaan pyöritelty pari päivää. Mies kävi vanhemmillaan sekä eilen että tänään ja just selvisi ettei mies aio kysyä myöskään isäänsä. Just.

Tämän kun olisin tiennyt niin olisin sitten hankkinut joulupukin muuta kautta. eniten vituttaa tuo vedätys; minä idiootti olen tässä luottavaisena luullut että mies sen joulupukin järjestää, mutta nyt selvisi ettei aikonut sitä alunperinkään tehdä. Mies ei halua että meille tulee joulupukki. Olisi nyt saatana voinut sen sanoa suoraan silloin kuukausi sitten tai viimeistään pari viikkoa sitten. Minä ehdin jo lapselle hehkuttaa miten joulupukki tuo lahjat aattona.

Kiesus että kiehuu!

eipä tuu meillekää, lapsi aina ihmeissään kun joku kysyy onko kirjoittanut jo pukille, kun ei olla opetettu sitä lapselle, toki lahjat saa ja hauskan joulun muuten

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;27726141:
Meille ei tuu, kun ei oo siihen varaa. Tuo vaan lahjasäkin portaille

Tuo on ihan hyvä käytäntö tuossa tilanteessa.

Minua siis pännii raskaasti se, että mies ei voinut sanoa suoraan heti alunperin että hän ei halua meille joulupukkia. Lupaa ja kiertää ja kaartaa ja ostaa aikaa.

Juu, saanhan minä varmaan sen joulupukin jostain kaupan ilmoitustaululta mutta varmasti tulee kalliimaksi kuin tuttu/sukulainen ja onhan se vähän "orpoa" järjestää pukin vierailu jos mies sitä vastustaa.

eipä tuu meillekää, lapsi aina ihmeissään kun joku kysyy onko kirjoittanut jo pukille, kun ei olla opetettu sitä lapselle, toki lahjat saa ja hauskan joulun muuten

Meillä lapsi on vielä niin pieni, ettei tuota pukille kirjoittamista kysellä. Mutta on siis kirjoista ja piirretyistä oppinut että joulupukki tuo lahjat -ja minä siis olen tässä ehtinyt lapselle sitä hehkuttaakin.

Meillä aina pienempänä kun oltiin saunassa isän tai äidin kanssa pukki oli sattunut tulemaan juuri silloin ja pukilla oli ollut kauhea kiire jatkaa matkaa, että kerkee kaikille lapsille lahjat jakaa.. Siellä ne odotti saunan jälkeen sitten kuusenalla :)

Yhteistyössä