Muita lapsiperheellisiä, jotka eivät juuri sairasta?

• Viestiketjun aloittaja "kuottarulla"
  • Ensimmäinen viesti
"kuottarulla"
Meillä lapsi ollut nyt puolitoista vuotta päiväkodissä, eikä oo sairastanut kertaakaan. Itse tein ennen lapsen syntymää neljä vuotta tehostettua perhetyötä lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä lapsiperheissä päivittäin, enkä saanut mitään tautia koko aikana, vaikka asiakasperheet sairastivat kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit. Ja perheissä työskenneltiin tietysti myös silloin, kun tauti oli päällä. En mitenkään yritä tässä leuhkia tai kehua tällä asialla, ihmettelen vain?

Meillä sairastetaan ilmeisesti aika vähän. Lapset on olleet lievässä flunssassa ehkä 2 kertaa vuodessa ja itse kerran-kaksi. Vanhin lapsi on syönyt yhden antibioottikuurin pienenä korvatulehdukseen (siis 8 vuotta sitten), pienemmistä toinen (5-v) yhden ja toinen (3-v) ei yhtään. Vatsataudissa on oltu kerran koko porukka ja lapsi kerran kun vain esikoinen oli olemassa.
Kuumetta on ollut yhdellä lapsista muistaakseni kahdesti, muilla ja minulla ei ikinä (siis on mulla joskus lapsena ollut varmaan, mutta ei aikuisena).

Toisiin ei vaan pöpöt niin herkästi iske, toiset taas tuntuu olevan aina kipeinä :/ Tasan ei käy onnen lahjat.

"Kukka"
Meillä myös sairastetaan hyvin vähän. Ainakin uskoisin niin, sillä meillä on viisi lasta eikä ensimmäistäkään antibioottikuuria tai muuta lääkekuuria ole kenenkään tarvinnut syödä. Flunssat ovat "helppoja" ja kuumetta jos tulee, niin se on ohi päivässä.

Lapset ovat tosin olleet kotihoidossa, mutta tilanne ei ole muuttunut toiseksi kouluunmenon jälkeen. Kolme on nyt koulussa/eskarissa.

Meillä on vain muutaman kerran oksennettu eli jos jollekin tulee vatsatauti (mitä tapahtuu hyvin harvoin), lapsi oksentaa kerran ja tauti on ohi.

En tiedä, mistä tämä johtuu. Olen todella kiitollinen vähistä sairasteluista!

Noooo
Meillä on kaksi ekaluokkalainen ja eskariin menijä. Eipä nuo kauheasti sairasta. Tietysti joskus. Neuvolantäti nauroi kun sanoin että poika ollut terve yleensä että kuule kyllä nyt kun koulun aloittaa rupeaa sairastaan, ja ei tuo vielä ole kun kerran pienessä nuhassa ollut.

"kuottarulla"
Kiva kuulla, että olette olleet terveinä. Me miehen kans ollaan ennen lastakin oltu vuosikausia terveenä ilman mitään flunssia yms. Jotkut lapsettomat kaverit sairastelee jatkuvasti aika rankkojankin tauteja, mut meillä ei mitään, eikä lapsen pk:n aloittamisen jälkeenkään. Toivottavasti hyvä onni säilyy, meillä kaikilla!

"..."
Meillä sairastetaan myös hyvin vähän vaikka lapset päiväkodissa 1.5v lähtien, kaksi edelleen päiväkodissa ja yksi päiväkodissa. Minä uskon vähän sairastamisen liittyvän siihen, että olen hyvin tarkka käsihygieniasta, kädet pestään aina kun tullaan kotiin eikä kauppareissuilla pistettä mitään suuhun ennen käsipesua. Lisäksi syödään säännöllisesti d-vitaminia.

Sehän on kuin kaivais verta nenästä kun tähän kommentoi, mutta kattotaan.

Meilläkin on sairastettu tosi vähän. Lapset meni hoitoon jo vähän reilu vuosikkaana. Kuumetta oli joskus, silloin tällöin, ei varmasti edes joka vuosi. Pienempinä kyllä nuhaa, mutta ei muuta. Vatsatautia ehkä kolmesti kummallakin (ja nuorempikin jo 15 v), eikä koskaan molemmilla yhtäaikaa eikä peräkkäinkään. Olen pahasti oksennuskammoinen ja tämä on ilahduttanut minua kovin, tosin tuntuu että silti olen jatkuvasta pelannyt ko tautia.
Nuoremmalla ehkä pari lääkekuuria korviin, ei muuta, olisiko vanhemmalla sitäkään.

Ja ajatella, että olen koko ajan maksanut tätä lapsivakuutusta, josta saisi sairaskulut takaisin. Kankkulan kaivoon... Mutta jos irtisanon sen, kumpikin sairastuu heti vakavasti ja joutuu suureen leikkaukseen ja tulee hirrrrvittävät sairaalakulut ja....

Lapsi vuoden ja yhden kerran ollut nuhassa. Ei ollut edes kuumetta. Noroa enkä vesirokkoa ole itse koskaan sairastanut. Mies ja minä ollaan flunssassa n. kerran vuodessa eikä sillonkaan samaan aikaan :D Ei, ei olla kipeitä koskaan.

[QUOTE="...";28133969]Meillä sairastetaan myös hyvin vähän vaikka lapset päiväkodissa 1.5v lähtien, kaksi edelleen päiväkodissa ja yksi päiväkodissa. Minä uskon vähän sairastamisen liittyvän siihen, että olen hyvin tarkka käsihygieniasta, kädet pestään aina kun tullaan kotiin eikä kauppareissuilla pistettä mitään suuhun ennen käsipesua. Lisäksi syödään säännöllisesti d-vitaminia.[/QUOTE]

Minä taas en ole yhtään tarkka, ipanat nuoleksii ostoskärryjäkin (joo joo kiellän kyllä), ja pienin kun näkee maassa jotain kivaa niin suuhunhan ne menee että hujaus käy.

Minä..
Meilläkin sairastellaan suht vähän. Lapset saa flunssan syksyisin, itse en yleensä sitäkään. Kävin juuri työnantajan terveystarkastuksessa ja hoitaja naureskeli kun hänen tietojärjestelmässä oli minun kohdallani yksi sairaslomamerkintä, norovirus vuodelta 2002.

Just muuten luin että vilkas seksielämä tekee hyvää myös vastustuskyvylle. Ehkäpä siis hyvä seksi on meidän salaisuutemme?

"vieras"
Ei sairastella, kotihoidossa on.

Mutta auta armias kun menen taas päiväkotiin töihin, sairastan keskimäärin sen 3 krt vuodessa. Ja ei oo kyllä käsihygienian puutetta, päinvastoin. Toiset vaan sairastuu helpommin pöpön kohdatessaan :p Mun mies sit taas ei oo koskaan sairaana. Se ei kyllä työskentelekkään pienten lasten kanssa.

"vieras"
Meillä on lapset sekä päiväkodissa että kerhossa, mutta melko harvoin ovat sairaana. Ehkä jotain pikkunuhaa silloin tällöin tai pientä lämpöilyä, mutta ei sen isompaa. Itse olin viimeksi sairaana tasan vuosi sitten ja silloin sairastin rajun influenssan. Sen jälkeen ei olekaan edes pienen pientä nuhaa ollut.

Yhteistyössä