Muita kolmatta lasta odottavia??

Moi! Mäkin liityn joukkoon. Kolmatta odotetaan rv 12+2 nyt. laskettu aika 15.9. Mulla ei ole ollut mitään oireita, paitsi kamala väsy alussa, helpottunut jo, ja vähän outoa ihottumaa välillä tullut/kuivannu iho.. Mulla 2 poikaa, toinen täytti just 7v ja toinen täyttää 3kk:n pääst 5v. Pojista mulla oli kauheet oireet, oksentelin ja laihduinkin 5 kg toisesta lisäks oli verenpaineen nousua liikaa ja toisesta taas diabetes.. nyt tuntuu et olisin elämäni kunnossa.. voiskohan olla tyttö..hee! ;) en tiedä voiko noi oireet viitata siihen, itellä sellanen tuntu vain. Niin no yks oire oli kans alus tai eihän se oire tavallaan, et nippailua oli paljon masus ja vieläkin välillä, mut aika harvoin.. Onnea Kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiger83:
Moi! Mäkin liityn joukkoon. Kolmatta odotetaan rv 12+2 nyt. laskettu aika 15.9. Mulla ei ole ollut mitään oireita, paitsi kamala väsy alussa, helpottunut jo, ja vähän outoa ihottumaa välillä tullut/kuivannu iho.. Mulla 2 poikaa, toinen täytti just 7v ja toinen täyttää 3kk:n pääst 5v. Pojista mulla oli kauheet oireet, oksentelin ja laihduinkin 5 kg toisesta lisäks oli verenpaineen nousua liikaa ja toisesta taas diabetes.. nyt tuntuu et olisin elämäni kunnossa.. voiskohan olla tyttö..hee! ;) en tiedä voiko noi oireet viitata siihen, itellä sellanen tuntu vain. Niin no yks oire oli kans alus tai eihän se oire tavallaan, et nippailua oli paljon masus ja vieläkin välillä, mut aika harvoin.. Onnea Kaikille!
meillä on la:t sitten iha likikkäin kun mulla on 17.9.

joo ja kävin siel ultrasa viimo ke ja yksi oli vaan pyysin oikeen viel tarkistaan et ei oo toista missään piilossa nauro mutta katto kuitenkin vielä ;) eli täällä elellään tälleen nyt .
 
taidampas kertoa vähän itsestäni.. Odottelen kanssa kolmatta mutta laketusta ajasta ei ole tarkkaa havaintoa eivät ekassa ultrassa sitä antaneet ja peruivat vanhankin! Nyt sitten saan tietää LA:n kun menen 30 päivä päksiin ultraan! Onse kiva itekin saada tietää milloin tulee perheen lisäystä :LOL:
Minulla on ollut kauheen paha olo koko ajan ja väsymys aivan armoton!
Ostin sitten lauantaina meille auton mihkä mahtii sitten kaikki kolme turvaistuinta.. Nyt pitäs lähteä sitä rekisteröimään omiin nimiin!
Mutta myöhemmin lisempää paremmalla ajalla :wave:
 
Edelleen mukana! Taustalla on keskenmenoja, joten jokainen rajapyykki on eteenpäin! Tällä viikolla np-ultra ja nyt siis viikkoja 11+2, loistavaa!

Missäspäin muut kolmosen odottajat vaikuttaa? Oliko täällä muita mun lisäksi, joiden nuorimmille tulee ikäeroa n. 2 vuotta??
 
Tulimpahan roikkumaan taas kun otin pikku torkut ja lapset nukkuu viellä... olis kyllä viisasta jatkaa unia mutta kun ei aina saa unta :ashamed:
Meillä tulee nuorimmillee ikä eroa varmaan 2½vuotta riippuu nyt koska tämä syntyy.. Ja noilla likoilla jotka nukkuu nyt on ikä eroa 2.1kk
Joku kyselikin mistä päin muut on mä olen ainaskiin täältä lahden liepeiltä ;) Mutta nyt taas syömään jotakin kun rupee heikottaa ja kuvottaa..
 
meille tulee noitten ikäeroks melki kolme vuotta joten en kuulu tuohon ryhmään :ashamed:
Kummallista etteivät antaneet mittään päivää raputitirallaalle...*kummeksuu* mut vissiin joskus syksyllä sullakin? nii joo mie vaikutan järvenpäässä tai sitte järjenpäässä iha kui vaa :kieh: mut joo jaktkan töitä :wave:
 
Moikka
mula lapset 5v ja 2v ja nyt 2vk kul on la.
Kakasi ekaa raskautta meni suht samaa rataa: hillitön oksentelu ja muutamien kilojen painonlasku n rv25 saakka ja sit sen jälkeen teräskunnossa loppuun saakka. Tokalta uin 3km lenkkejä ja 10km reippaat kävelylenkit päälle vielä ihan vimeiselle päivälle saakka.
Eka synty rv 40+1 ja toka käynnistyksellä rv 42.
Tässä pahoinvointi ollut lähinnä kuvotusta ja helpottanut syömisellä. Ihan muutaman kerran vaan oksentanut. Maha pullahti näkyviin kuten edellisiltäkin vasta rv28 seudussa. Loppuraskaudesta on alkanut tulla väsymystä. En jaksa raahautua edes ulos saatikka lenkille. Mahakipuja on jkv ja supistelee selkeesti aikaisempia enemmän. Joten vähän erinlainen ollut tämä kolmas.

Arjen alku vauvan synnyttyä pelottaa. katsotaan miten siitä taas selvitään.
Onnea odotukseen.
 
aikaista huomenta ;)

Ajatelimpa ajan kuluksi kirjoittaa ja samalla nostaa tätä ylemmäksi..
Meille ei kuulu mitään uutta. Nuorin heräilee siinnä 5aikaa aamulla ja tuottaa melkoista väsymytä väsyneelle odottajalle. Kovasti odottelen kuun viimest maanantaita että pääsee sinne ultraan että saa tarkemmintietää millä viikolla mennään ja milloin on LA
 
Kolmatta täälläkin, lapset jo 13 ja 14v joten vähän kuin alusta aloittelis :D

Nykyisen miehen kanssa ensimmäinen vaikka ollaan kyllä jo 7v oltu yhdessä mutta ensin oltiin sitä mieltä ettei yhteisiä edes hankita ja sitten menikin kolme vuotta niin että vaan tuulimunaraskauksia...Nyt olis viikkoja 7+1 itse laskettuna mutta varmaan selviää ens keskiviikon neuvolakäynnillä paremmin...toivottavasti!

Outoa olla nyt raskaana näin "vanhana" vaikka ei ole ikää vielä kuin 31, tuntuu vain olo itsestä ikälopulta kun nuo lapsukaiset jo noinkin isoja.

Nyt vaan täytyy odotella päivä kerrallaan jos vaan kaikki menis hyvin, tuulimunat menneet kyllä aiemmin kesken paljon aikaisemmin, noin kaksi viikkoa menkkojen alkamispäivästä alkanut vuoto joten toivossa eletään.
 
Isompien hoitogallup: Meillä esikoinen aloittaa elokuussa koulun. Nuorempi täyttää heinäkuussa 4 ja ajattelin, että hän jatkaisi tutussa päiväkodissa 3-4 päivänä viikossa muutaman tunnin päivässä.

Eli käytännössä ajattelin niin, että kun saatan esikoista kouluun, niin samalla vien keskimmäisen päiväkotiin (koulu ja päiväkoti ovat saman rakennuksen eri päissä). Ja kun esikoinen pääsee koulusta niin samalla reissulla haen keskimmäisen päiväkodista.

Toinen vaihtoehto olisi seurakunnan kerho (jossa esikoinen kävi silloin, kun tuo toinen oli vauva) mutta se on vähän eri suunnassa kun koulu, joten helppoussyistä taitaa keskimmäinen jatkaa päiväkodissa.

Hoitopaikkaan en ole vielä ilmoittanut mitään.
 
pitkästä aikaa..täällä rv17+2."Oireettomana" odotellaan,välillä repäisee alavatsasta kun nousee tai kääntää kylkeä.Meillä esikoinen lähtee myös kouluun ja poika täyttää heinäkuussa4v :D ja todennäköisesti jatkaa seurakunnan kerhossa kaksi kertaa viikossa.Se riittää.Hoitopaikoista kun on tajuton pula niin en ota keneltäkään paikkaa :heart: Olettekos hankkineet kuinka paljon vauvajuttuja..?? :D Itse hieman jarruttelen vaikka puuttuu paljon.Pinnasänky löytyy,ei oikein muuta.Odotan sitä rakenneultraa ja sitten...shoppailemaan! :ashamed: Nyt ruoanlaittoa.Mukavaa päivän jatkoa ja uusille :hug: ja tervetuloa!Voikaa paksusti..
 
täälläkin kolmatta odotellaan. esikoinen menee syksyllä kouluun ja poika täyttää elokuun alussa 4v. nyt sitten vielä kerta kiellon pälle ;) isäntä sai vielä innostettua tähän. meillä kolmonen syntyisi sitten toukokuun puolivälissä suurin piirtein. vielä pitäis töissä jaksaa 3 vk eikä kiinnostais yhtään, illalla olen niin väsynyt että sohva kutsuu heti kun tulen kotiin. isi on onneksi reippaasti ollut kodin hengettärenä :saint: itse suunnitteli että lapset jatkaa kesäkuuhun osapäiväisenä ja tytöllä siis se eskari toukokuulle asti. heinäkuu pidetään sitte vapaata ja tyttö jää odottelemaan koulua. me asutaan maalla joten haluan pojalle pitää osaviikkoisen hoidon kun ei lähellä ole leikkikaveria. lisäksi suunnitelmissa on vielä vauva-ajan vuoron vaihto eli elokuussa mies jää vanhempainvapaalle koska itse työskentelen nyt yrittäjänä niin ei voi laittaa puljua kiinni pitkäksi aikaa. saapahan kokeilla isäkin imetyslomaa ja itse aloittelen työt hiljalleen että voin käydä päivällä kotona. saa nähdä miten käytännössä onnistuu :eek:
 
Täälläkin olis yksi just tietonsa saanut kolmosen onnellinen odottaja. :heart:
Odotettu kolmosen tuloa jo syksystä asti ja nyt ollaan niin kovin onnellisia. LA on joskus 26. tai 27.11. Rv on ehkä sen 5 just kasassa. :)
 
Hei

Täällä myös kolmatta odotellaan. LA on 9.5.2009 eli nyt menossa rv 33+3. :) Esikoispoika on syntynyt 12/05 ja tyttö täytti juuri 2v eli on syntynyt 03/07. Itse olen -83 ja mies on -81 eli 26v ja 28v tulevana kesänä täytetään.

Olen alusta asti ollut lasten kanssa kotona ja lapset tulevat jatkossakin olemaan kotihoidossa. :) Varmasti tulee rankkaa olemaan kolmen kanssa, mutta on mun mielestä niin antoisaa seurata lasten kehitystä itse kotona. Mitään synnytyksenjälkeisiä masennuksia mulla ei ole kummastakaan aikasemmasta ollut ja toivon ettei niitä tule jatkossakaan. Miehellä kun on vielä reissutyö niin välillä olen sitten todella yksin täällä lasten kanssa.
 
Vähä tällai myöhässä kirjoittelen,mutta tälläkin kolmatta odotellaan ja huomenna tulis 37vkoa täyteen..
Alkaa jo jännittää synnytys..
Raskaus on ollut ihan erilainen kuin kahdesta edellisestä jotka ollut poikia.. Nytkin olis kaks veikkausta pojasta ja yksi "en sano etteikö tää vois tyttö olla" arvaus..
Itsellä ollut alusta asti tyttö olo..Poikien vaatteita kuitenkin olen ostellut..
Meillä esikoinen täyttää syyskuussa 5v ja kuopus kesäkuussa3v. Itse täytän toukokuussa 25v..Mies täytti just 26v.
Edelliset raskaudet on menny tosi helposti ja ollut vain pientä etovaa oloa alussa ja loppuun asti olen pystynyt touhuamaan ihan normaalisti ja ainoat vaivat lopussa ollut nivuset jotka kipuili yöllä ainakin tooosi pahasti.. Nyt taas pahaa oloa oli jo ennenkuin tein r testin..siitä ajattelinkin testin ostaa..Oksentanut en ole koska olen sellainenetten oksenna kuin sitten kun on ihan pakko..Joten nieleskellen olen eteenpäin mennyt..Sitten on ollut koko raskauden ajan pyörrytystä jota neuvolassa veikaksivat johtuvan matalista paineista mitä en itse usko koska paineet ollu joka raskaudessa matalat..
Hmm..Mitähän muuta..niin.. esikko syntyi 37+6 ja kuopus 37+5 joten tässä odottelenkin jo että joko viikon sisään pääsis jakautuun..

Vaavimasu ja napukka 36+6
 
Meillä esikoinen syntyi rv 37+1 ja kuopus rv 40+5, että yhtään ei voi tietää milloin kolmas syntyy. :)

Joka raskaudessa on ollut aikalailla samoja oireita. Oksentelua ja väsymystä. Tietysti jokaisessa vaikuttaa väsymykseen myös se, että toisen ja nyt kolmannen odottelussa on ollut sitten jo vanhemmat lapset mukana. Ekaa odottaessa sai levätä useammin koska ei ollut vielä lapsia. Ja meillä myös lapset ovat todella erilaisia. Tyttöä kun odotin niin poika oli vielä aika pieni itsekkin ja todella kiltti ja nukkui hyvin. Tyttö onkin sitten todellakin vastakohta. Hyvin temperamenttinen tuittupää ja todella vaativa tapaus. :)
 
Elriina Eihän kysyminen mitään haittaa. :)
Juu siis mä oon -82 ja mies on -76. Pojat on syntyneet 11/03 ja 11/05. Eli tuonne marraskuun puoleen väliin passais hyvin se kolmas. ;) Toinen pojista alkukuusta ja toinen loppu kuusta. :D
Esikoinen syntyi rv 37+4 ja toinen rv 38.
 
onmas täällä ollut vilskettä..
Meillä tytöt on 03/05 ja 04/07 ja tää tuleva olis sitten 10/09 EHKÄ??
Ja miehen kanssa ollaat minä 26v ja mies 31v
Molemmat on mennyt yliajalle jos niin voi sanoa mutta en yhtään muista paljon (on jonkun verran hatara tää pääkoppa nykyään) olisko ollu 41+ jotain EHKÄ??
Meillä on tytöt ollu koko ajan kotona ja tulee olemaankin ja ens kuusta eteen päin meille tulee myös mun veljen poika.. Että sähinää riittää kun ovat sitten 4v 3v ja 2v. Onneksi vanhin ja veljen poika lähtee syksyllä kerhoon!! Mutta se on vaan kerran viikossa :( Mutta on tyhjää parempi!!

Väsymys ja paha olo jatkuu edelleen! Ihan kuin koko fyysinen kunto olisi romahtanut! tai kadonnnut. Aikasemmista olen ollut pirteä ja nauttinut koko raskaus ajasta tässä ei ainakaan tämä alku ole ollut nautinnollinen. Odottelen jo kovasti maanantain ultra reissua..

Hankintoja en ole viellä tehnyt.. MIeli on ollut kyllä kova mutta olen hillinnyt itseni.. Vaunut pitaisi hommata ja sitteri! Muuta en näin äkkiä keksi.. Ne taitaa olla ne olleellisimmat!
 
Mä en ole myöskään hankintoja tehnyt. Molempien lasten tavarat ja vaatteet on säilytetty. Pinnasänky on sama mikä kahdella vanhemmallakin on ollut ja rattaatkin löytyy. Uutena esikoiselle ostettiin -05 Emmaljungan Duo Edget ja kuopusta odottaessa ostettiin Emmaljungan Twin Cerox 360 (jossa irrallinen pehmeä koppa). Sitten on vielä matkarattaat olemassa, tosin niiden käyttö on jäänyt aika vähäiseksi. Mitään en ole vielä hirveästi raaskinut myydä/antaa pois ja näköjään hyvä niin kun meille nyt sitten yhteisestä päätöksestä tämä kolmas lapsi sitten vielä tulikin vaikka kahteen piti aluksi lapsiluvun vain jäädä. B) Turvakaukalokin löytyy vielä joka esikoiselle ostettiin uutena aikoinaan.
 
Kerronpa minäkin noista aikaisemmista raskauksista. Esikoisesta tajusin tehdä testin vasta kun menkat oli myöhässä sen pari viikkoa. Noh, kuitenkin alkuun oli sitä pahoinvointia, kahvi maistui joltain ihan hirveeltä ja jauheliharuoat jäi väliin kokonaan. En pystynyt edes paistamaan, se haju oli vaan jotain niin hirveetä. :x Muutoin suht helppo raskaus, lukuunottamatta tota pahoinvointia ja loppu raskaudesta issias-kipua selässä.
Toisesta olikin sitten varmaan unelma raskaus. Toki oli pientä kuvotusta alkuun ja väsymystä yhtä lailla kun ekastakin. Meijän esikko on ainakin ollu aina sellanenkin duracell-pupu, ettei aina jaksanut perässä pysyä. Kuitenkin, kuopuksen raskaus meni hyvin, supisteluja oli useasti. Taivuin myös loppu raskaudesta laittamaan ihan hyvin kengän nauhat kiinni. Ei ollu mitenkään ankka-olo. :)

Nyt sitten jännätään, mitä tämä raskaus tuo tullessaan. :) Toivon ettei hirveen paha olo olis ainakaan, kun ei raaskis sitten töistä olla pois kovinkaan paljoo. :)
 

Yhteistyössä