Muita kohtalotovereita? Raskauden aikainen Diabetes insipidus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Mulla menossa toinen raskaus ja viimeisillä viikoilla. Olen molemmissa raskauksissa valitellut että juon aivan kohtuuttomasti koska jano on VALTAVA ja käyn pissillä jopa neljä kertaa yössä... Yleensä mun täytyy juoda myös yöllä, kun on niin hirveä jano!

Muita oireita on sydämen nopea lyöntisyys, alhainen verenpaine, päänsärky jne. Kukaan ei kuitenkaan siis neuvolassa ole tästä mitenkään kommentoinut eli vastaukset on lähinnä että joo, katsos lapsi painaa sinne virtsarakkoon ja tulee tunne että on pakko käydä pissalla.... ahaa, se siitä. Ja toinen vakio: kaikki raskaana olevat juovat enemmän, kun lapsi tarvitsee uutta vettä sinne uimalaansa... ahaa... ok. Ovat myös todella tyytyväisiä mun "hienoon" verenpaineeseen: viimeksi 105/65, "voi kun kaikilla ois näin hyvin asiat".

No nyt ajattelin että mitataampa vähän että miten paljon mä juon ja pissaan. Päivisin menee n. 4-5 litraa vettä plus muuta virvoketta mutta eniten vettä.... Käyn vessassa usein, nyt yiime yönä siis sen 4 krt ja virtsa määrä oli n. 2 litran luokkaa...

Onko muita kohtalo tovereita? Kuinka paljon te muut raskaana olijat juotte / pissaatte päivässä?

Kaikista tylsintä tässä on tää väsymys, kun yö unet on katkonaiset joka yö--- muistan niin hyvin viime raskaudesta että nukuin monta päivää putkeen synnytyksen jälkeen, ja isä sai pitää huolta lapsesta kun mä vaan nukahtelin joka paikkaan...

Yhteistyössä