Muita kierukkaraskauksia..?

Minä uskon, että moni hormonkierukkaraskauksista sattuu niin, että kierukka on ollut jo useamman vuoden. Kun hormonimäärä on vähentenyt huomattavasti..Kierukat yleisesti ottaen on kyllä luotettavia, että näiden juttujen kannalta ei kannata jättää jotain ehkäisymenetelmää ottamatta.

Kuparikierukan ehkäsytehohan perustuu siihen, että hedelmöitynyt munasolu ei kiinnity, joten riski raskauteen onkin hieman suurempi, koska raskaus saa alkaa, mutta se ei saa jatkua, se on siis tämä ehkäisymenetelmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Minä uskon, että moni hormonkierukkaraskauksista sattuu niin, että kierukka on ollut jo useamman vuoden. Kun hormonimäärä on vähentenyt huomattavasti..Kierukat yleisesti ottaen on kyllä luotettavia, että näiden juttujen kannalta ei kannata jättää jotain ehkäisymenetelmää ottamatta.

Kuparikierukan ehkäsytehohan perustuu siihen, että hedelmöitynyt munasolu ei kiinnity, joten riski raskauteen onkin hieman suurempi, koska raskaus saa alkaa, mutta se ei saa jatkua, se on siis tämä ehkäisymenetelmä.
Mulla oli 4½-vuotta ollut, mutta lääkäri sanoi että olisi voinut olla vielä 1-2-v yli viiden vuoden eli hormooni ei lopu siihen 5 vuoteen?
 
Pellervo
Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Mä olen kuparikierukkalapsi. Äiti oli jo yli puolivälin raskaana kun sai tietää mua odottavansa. Kierukkaa ei poistettu ja sen oletettiin poistuneen synnytyksen yhteydessä, mutta 15 vuotta myöhemmin äitee kiidätettiin kovien vatsakipujen ja verenvuodon takia leikkaukseen, jossa koteloitunut kierukka vihdoin poistettiin. Oli siis ollut äidin kohdussa 17 vuotta.
??? Ihan oikeasti? Kuulostaa tosi hurjalta... hui kamala...
 
voi vitura
SIIS EI VOI OLLA TOTTA!!! näinkö luotettava ehkäisy toi kierukka sit onkin... minä en kyllä kolmatta halua missään nimessä... aborttiakaan en kyllä tahtoisi ikinä tehdä mutta jos kierukka kerran pettäisi niin pakko kai se sit olisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huldat:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Minä uskon, että moni hormonkierukkaraskauksista sattuu niin, että kierukka on ollut jo useamman vuoden. Kun hormonimäärä on vähentenyt huomattavasti..Kierukat yleisesti ottaen on kyllä luotettavia, että näiden juttujen kannalta ei kannata jättää jotain ehkäisymenetelmää ottamatta.

Kuparikierukan ehkäsytehohan perustuu siihen, että hedelmöitynyt munasolu ei kiinnity, joten riski raskauteen onkin hieman suurempi, koska raskaus saa alkaa, mutta se ei saa jatkua, se on siis tämä ehkäisymenetelmä.
Mulla oli 4½-vuotta ollut, mutta lääkäri sanoi että olisi voinut olla vielä 1-2-v yli viiden vuoden eli hormooni ei lopu siihen 5 vuoteen?
Kaikissa lääkkeissä ei ole tasan sama se pitoisuus. Tai kierukassa ei välttämättä vapauta tasan sitä 20mikrogrammaa/vrk. Eli mahdollisesti jollakin se voisi pitääkin sen yli 5v. toisilla saattaa loppua se jo 4v. ja sitten ainoa ehkäsynä toimii heikohko hormonivirtaus ja vierasesine kohdussa.
Eihän sitä muuten voisi tulla raskaaksi, jos se kierukka on asetettu oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja huldat:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Minä uskon, että moni hormonkierukkaraskauksista sattuu niin, että kierukka on ollut jo useamman vuoden. Kun hormonimäärä on vähentenyt huomattavasti..Kierukat yleisesti ottaen on kyllä luotettavia, että näiden juttujen kannalta ei kannata jättää jotain ehkäisymenetelmää ottamatta.

Kuparikierukan ehkäsytehohan perustuu siihen, että hedelmöitynyt munasolu ei kiinnity, joten riski raskauteen onkin hieman suurempi, koska raskaus saa alkaa, mutta se ei saa jatkua, se on siis tämä ehkäisymenetelmä.
Mulla oli 4½-vuotta ollut, mutta lääkäri sanoi että olisi voinut olla vielä 1-2-v yli viiden vuoden eli hormooni ei lopu siihen 5 vuoteen?
Kaikissa lääkkeissä ei ole tasan sama se pitoisuus. Tai kierukassa ei välttämättä vapauta tasan sitä 20mikrogrammaa/vrk. Eli mahdollisesti jollakin se voisi pitääkin sen yli 5v. toisilla saattaa loppua se jo 4v. ja sitten ainoa ehkäsynä toimii heikohko hormonivirtaus ja vierasesine kohdussa.
Eihän sitä muuten voisi tulla raskaaksi, jos se kierukka on asetettu oikein.

sitä ihmettelinkin kuinka lääkärit voivat uskaltaa suosia pitämään kierukkaa kauemmin kuin sen 5-v?
Mistäs itä sit tietää onko raskaana vai ei...pitäis joka kuukausi tehdä testejä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja huldat:
sitä ihmettelinkin kuinka lääkärit voivat uskaltaa suosia pitämään kierukkaa kauemmin kuin sen 5-v?
Mistäs itä sit tietää onko raskaana vai ei...pitäis joka kuukausi tehdä testejä? :D
Sehän on laitettu yhdeksi kierukan haittavaikutuksiksi. Jatkuva raskauden pelko :D

Varmaan kierukkaraskaudet (hormoni ainakin) huomataan keskimäärin pidemmälle edenneenä, koska luottamus on ehkäisyyn suuri ja kaikelle "oudolle" oireelle löytyy luonnollinen selitys, kun vain vähän aikaa pohtii.
Mutta jos kokoajan tuntuu, että on raskaana, niin joko tekee testejä tai sitten vaihtaa ehkäsyn :)
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Kierrukkaraskauksienhan pitäisi olla todella harvinaisia... mene ja tiedä sitten. Joka tapauksessa kyllä pilleriraskauksia lienee vähintään saman verran... :/

Turvallista ehkäisyähän ei olekaan...
no jos käyttää 2 erilaista ehkäisyy samaan aikaan niin luulen että riski on aika pieni. selibaatti on sitten toinen vaihtoehto. parempi ku abortti ainakin. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Kiva lukea teitin juttuja, kun itse ajattelin elokuussa laitatuttaa itselleni tuon mirenan... :whistle: :|
Sanoppa muuta. Gynekin sanoi, että kannattaa kondomit vaihtaa kierukkaan, jos haluaa luotettavamman ehkäisyn :whistle:

Hormoneja en halua kehooni. Mielialan vaihtelut, lihominen ja halujen menettäminen ei oikein innosta, joten tuo kuparikierukka olis haaveissa... tai ainakin oli haaveissa.
 
Rica
No niin käyty on.. Kohdussa näkyi kierukka sievästi omalla paikallaan ja ainakin yksi follikkeli.. Kyseessä oli kemiallinen raskaus. En siis ole raskaana. Nyt taas täytyy totutella ajatukseen että vielä ei saadakaan viidettä kullanmurua. Juuri totuin ajatukseen että saadaan..... Olo on hassu. Pettynyt, mutta toisaalta helpottunut. Kai. En tiedä. No jaah.. Ehkä tästä tapauksesta johtuen päätämme ottaa kierukan jo pois ja alkaa yrittämään. Mieskin kun oli vähintäänkin yhtä pettynyt kun minä. Kiitos myötäelämisestä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rica:
No niin käyty on.. Kohdussa näkyi kierukka sievästi omalla paikallaan ja ainakin yksi follikkeli.. Kyseessä oli kemiallinen raskaus. En siis ole raskaana. Nyt taas täytyy totutella ajatukseen että vielä ei saadakaan viidettä kullanmurua. Juuri totuin ajatukseen että saadaan..... Olo on hassu. Pettynyt, mutta toisaalta helpottunut. Kai. En tiedä. No jaah.. Ehkä tästä tapauksesta johtuen päätämme ottaa kierukan jo pois ja alkaa yrittämään. Mieskin kun oli vähintäänkin yhtä pettynyt kun minä. Kiitos myötäelämisestä :)
Tälläisestä en ole ennen kuullutkaan :eek:
Kaikkea sitä nainen joutuukin kestämään. Miten elimistöön voi tulla raskaushormoonia ilman raskautta? Tarkistivatko ettei ole kohdunulkoinen?
 
löytyikin kun vähän viitsii googlettaa :ashamed:

http://www.vau.fi/templates/Article____79096.aspx

muillekin linkkiä jos on yhtä tietämättömiä kuin minä :D

sinulle rica :hug: :hug: :hug: suunnilleen tiedän miltä sinusta tuntuu :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rica:
Kiitos Huldat :) Raskausoireet senkun voimistuu. Taitaa jo olla korvien välissä koko juttu.
mulla meni viimeksi kun oli kohdunulkoinen niin kaksi viikkoa ennen kuin löysivät raskauden. Raskaushormooni vain nousi veressä, kohdun kaavinnankin jälkeen.....leikattiin vaan raskautta ei löytynyt, lopulta sit löytyi....
Menetkö enää testeihin?
 
Rica
Sairaalan lääkäri vaan sanoi että jatka elämääs niinkun tähänkin asti. Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että katsotaan vaikka pari viikkoa jos vielä jatkuu niin tehdään testi. Tai jos muuta ongelmaa niin yhteys sinne,mikä nyt tietysti on päivänselvää :)
Hurja kokemus sulla! Huh!
 

Yhteistyössä