muita ketkä reagoi stressiin ja suruihin psykosomaattisesti? (vatsakivut, migreenit ym ym)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipua ja tuskaa jatkuvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipua ja tuskaa jatkuvaa

Vieras
mulla on todella pitkittynyt stressitila.. lähinnä omien lasten sairastelujen takia tämä on lauennut mutta paljon muutakin murhetta viime vuosiin mahtunut, läheisen kuolemaa, vakavia sairauksia... olen joutunut olemaan monelle tukena ja apuna. oma kroppa rupesi prakaamaan jo monta vuotta sitten, mutta pakko vaan jaksaa ja jatkaa. tutkittu on kaikki mahdolliset fyysiset sairaudet, koska olen kipujen takia ollut paljon sairaalassakin, mutta mitään ei löydy.. diagnoosina ihan vaan stressi ja psykosomaattiset oireet... nykyään ne kiputilat ei enää rajoitu edes vaikka vatsaan tai päähän, viimesen pari kuukautta se kipu on ollut koko kehossa ja ikäänkuin iholla.. ihan voimaton ja loppuunpalanut olo... oireileeko kenenkään muun kroppa näin voimakkaasti stressiin?

Mulla menee unet kokonaan tai jos vähän aikaa saan joskus nukutuksi, näen painajaisia, ja vatsaan ja päähän alkaa sattua, vatsa ei toimi normaalisti jne. En tiedä johtuuko fyysiset oireet suoraan stressistä vai unettomuudesta, veikkaan jälkimmäistä. Meillä oli pitkään tosi vaikea tilanne, oli kaikenlaista huolta ja jouduttiin asumaan olosuhteiden pakosta miehen vanhempien luona ja se oli mulle älyttömän stressaavaa, ja olin aina jostakin kipeä, nukuin milloin sattuu pieniä pätkiä ja heräsin aina säpsähtäen ihan paniikissa ja sydän hakkasi ihan täysillä ja muutenkin oli sellainen olo, että sekoan tai kuolen milloin vain...

Itselläni ei reagoi noin voimakkaasti, mutta reagoin stressitilanteisiin migreenillä. Tuli vaan huolestunut olo sinun puolestasi. Pitkäkestoinen stressitila ei ole elimistölle hyväksi. Et tietenkään voi mitään niille ikäville asioille, joita olet joutunut kohtaamaan. Pystytkö itse löytämään vertaistukea tai saamaan tukea keneltäkään?

no käyn tavallisessa terapiassa joka tietty auttaa vähän.. sen lisäksi mulla toimii hyvin lähes kaikki kosketusterapia, rosenhoito, hieronta, rentoutushoidot, mielikuva ja meditointi jutut... en tiedä uskonko niihin mutta ne toimii mulla, niinkun nyt varmaan kaikilla rentoutuminen ja kosketus toimii... mutta mikään semmonen ei vaan riitä jos ne ongelmat on tarpeeksi pahoja, niinkun mulla :( omat lapset sairastaa, ei mitään tukiverkkoja ja sitten lähipiirissä niin paljon murheita (kuolemantapaus, vaikea sairaus jne), että joudun olemaan sitten suvullekin tukiverkkona vaikka tartteisin apua ite... tällä hetkellä jos joku koskettaa mua vaikka vahingossa niin koko kehon läpi menee kipuaalto... joka aamu herään kovaan kipuun eikä mikään auta enää... :/ lääkärit ei pysty tekemään enää, on otettu kuvia, kaikki verikokeet, ollut sairaalajaksoa.... käytännössä vaan se terapia pitää siinä kunnossa että jaksan elää...

ainut mitä en oo kokeillu on hypnoosi, mut oon ruvennu harkitsee...

Yhteistyössä