Muita kenen kohdalla clomifen ei toimi?

löytyiskö kohtalontovereita clomifenien toimimattomuuden suhteen??? yritystä ollut 1,5v, reilu puolisen vuotta sitten todettiin pco. clomeja olen syönyt 4kiertoo annoksella 1tbl/vrk, 2kiertoo annoksella 2tbl/vrk ja nyt viimeks 3tbl/vrk, eikä johtofolleja ole kasvanut ollenkaan! suurin folli ollu 12mm... lääkärikin vähän ihmetteli ku ei oo vastetta, kuulemman yleensä saatu hyviä tuloksia clomeilla pco:sille... nyt kesä pitäis pitää sit taukoo ja syksyllä ilmeisesti kokeillaan pistoshoitoja... yksi lapsi on ennestään, sai alkunsa yhdellä clomikuurilla.

Mulla ei myöskään toimineet ja pco on minulla kans. Kaikkineen popsin clomeja reilun vuoden verran hoitopaikkojen vaihdoksien takia. Minulla tosin suurin annos oli 2tbl/pvä, jolla saatiin aikaan kokonaista yksi 11 mm:n folli. Itse olisin ollut valmis kokeilemaan vielä sillä 3 tbl/pvä annoksella, mutta silloisessa hoitopaikassa (oulun vl) sitä ei jostain syystä suositeltu. (Mikä oli mielestäni outoa sillä esim jorvissa sanottiin, että joskus voidaan kokeilla jopa 4 tbl/pvä annoksella:/ ) Clomien jälkeen kokeilin pistoshoitona puregon+pregnyl yhden kierron verran joka sai aikaan yhden (en muista kokoa) johtofollin. Ei kuitenkaan tärpännyt siitä kierrosta. Sitten vaihdoimme taas hoitopaikkaa (pääsimme julkiselle, oysiin) jossa eivät mielellään antaneet minun käyttää puregonia ja pregnylia ilman inssiä. Itse olin jo valmis inssiin, mutta lääkäri sai minut suostuteltua kokeilemaan vielä Femaria koska se kuulemma toimii usein niillä joilla clomeilla ei ole mitään vastetta.(Vaihdevuosien jälkeisen rintasyövän uusiutumisen ehkäisyyn tarkoitettu oikeasti) Ei ollut mielstäni kovin kallis lääke, noin satasen pintaan satsi josta olisi riittänyt kolmeksi kuukaudeksi(Toki vähän tyyriimpi kuin clomit annoksesta riippuen, mutta halvempi kuin nuo pistoslääkkeet) . Mahdollisten haittavaikusten lista hirvitti, muttei loppujen lopuksi häirinneet elämää senkään vertaa kuin clomit. Ihmettelen kovasti että miksei Femar ole yleisemminkin käytetty lapsettomuuden hoidossa kun ei siitä minullekaan missään muualla kuin oys:issa oltu mainittukkaan+meitä jolle clomifen ei tepsi on loppujen lopuksi aika paljon. Meillä Femar auttoi ja plussa tuli ekasta kierrosta, nyt on pikku kaksoset kyydissä :heart:

Moikka,

Täälläkin yksi, jolla clomit eivät auttaneet. Meillä hoitohistoriasta muodostui melko pitkä, mutta siis clomeista ei ollut meillä mitään apua. Yhden ja kahden tabletin jälkeen siirryttiin kolmeksi kierroksi maksimiannokseen (clomeja 3/pv joka toinen kierto eli yksi välikierto piti olla välissä ), mutta ei silti huomattu minkään näköistä muutosta rakkuloissa. Meillä siis 4/pv ei ollut vaihtoehto. Siispä seurauksena oli ovulaatioinduktiohoito (puregon + pregnyl) ja niilläkään ei tullut johtofollikkelia. Tuntui tosi uskomattomalta, mulla kun periaatteessa mitään syytä ovuloimattomuuteen ei löytynyt. Siispä yhden induktiohoidon jälkeen suuntana oli IVF, joista kolmannella ja julkisella puolella viimeisellä kerralla saatiin ensimmäinen plussa testiin ja nyt odotetaan identtisiä kaksosia (yhden alkion siirrosta kaksi masuasukkia). Inssiä meille ei edes ehdotettu, koska meillä lapsettomuuden syy oli nimen omaan mun ovuloimattomuus eikä inssistä olisi ollut mitään hyötyä.

Älä huoli, keinoja on nykypäivänä tosi paljon ja pistoshoidoilla pystyy tosi hyvin kontrolloimaan ja muuttamaan annostusta tarpeen mukaan. Mulla ei muutettu siinä seurantaultrassakaan aikoinaan annosta, koska yksi ongelma ultrauksessa oli mun munasarjojen sijainti ja erityisesti oikeaa puolta ei pystytty kunnolla edes näkemään. IVF korjasi sen ongelman meidän tilanteessa, koska silloin rakkuloita oli enemmän ja näkyvyys ultrassakin luonnollisesti aivan eri luokkaa.

Aurinkoa kesään! =) Ja onnea syksyn hoitoihin, jos ei kesä tuo muuten toivottua plussatulosta. B)

Meillä ei myöskään clomit tai metut tuottanu tulosta. 3 kiertoa kokeiltiin clomeja, ensin 1 sitten 2 ja lopuks 3tbl/pvä. Nyt aloitettiin puregon hoito. Jännityksellä odotetaan toimiiko tämä.

mulla oli kans puregon tässä kierrossa mukana. pistelin 10päivää annoksella 50IU:ta ja tänään ultrassa oli yksi 19mm folli ja sain luvan pistää pregnyl-piikin=) huomenna sitten pupuilua peittojen välissä ja sit alkaakin kaksi piinaavaa viikkoa :whistle:

toivotaan, että sullakin saatais kasvamaan folleja että olis ees periaatteessa mahdollisuudet tulla raskaaksi! tulehan kertomaan miten munisten kasvattelu sujuu :wave:

Sartsa83
Mulla ei yksinään clomit toimi. Mulla on vähän pco tyyppiset, mutta lähinnä ongelmana on munasolunirtonemishäiriö.. eli en ovuloi. Joten mulle määrättiin clomien kanssa menopuria (puregonilla ja menopurilla sama vaikutus) ja pregnyl... ja inseminaatio. Toinen inssi ois tässä kuussa ja tänää juur otin ekan clomin.

Viime kierrossa isoin follikkeli oli 19mm noilla lääkityksillä. Ja pienin (kolmas) oli 17mm. Joten.. en sitte tiiä lisätäänkö annosta ja toivotaan parempaa onnea isompien follikkelien metsästyksessä.

Tsemppiä teille kaikille munisten kasvattajille. :)

isabella 81 tuuhan kertomaan heti ku selviää miten käy, pidän teille peukkuja. Mä pistin 6 päivää 25 yksikköä. Tänään kontrolli ja ei minkäännäköistä johtofollia. Nyt 3 päivää 50 yksikköä puregonia ja sit 3 päivää 75 yksikköä Gonal-F:ää. Maanantaina taas kontrolli.

sartsa mites sulla menee??? katoin tossa että olit käyny joskus aiemmin kirjoittelemassa myös tuonne menopur ovulaation in...

berits mulla ei kans ekassa ultrassa ollu johtofollia mut tokassa oli sit muistaakseni 11mm ja siitä lähti kasvamaan. täällä pp 7 menossa, mut koko viikon ollu maha sen tuntune et menkat alkais ja nyt ollu pari päivää pientä vuotookin, et kyllä se täti taitaa viikonloppuna tulla kylään :/ peukkuja sulle munisten kasvattamiseen!!! =)

Sartsa83
isabella no tässähä tää.... eka inssi ei tuottanu tulosta ja nyt sitten clomit syöty ja yks menopur pistetty.. viikonloppu pitäs pistellä lisää ja maanantaina taas kattoo onks muutoksia tapahtunu. Ens viikolla näillä tietoo inssi. En mee varmaks sanoo. Siittä sit parin viikon päästä taas raskaustesti. Eipä ole pahemmin toivoo kun tuurillahan näissäkin mennään. :( ... tosin ekasta inssistä harvoin kukaan raskautuu.. vasta toisella ja kolmannella on saatu hyviä tuloksia.

Kuinkas sulla itselläs?

Yhteistyössä