Moikka,
Täälläkin yksi, jolla clomit eivät auttaneet. Meillä hoitohistoriasta muodostui melko pitkä, mutta siis clomeista ei ollut meillä mitään apua. Yhden ja kahden tabletin jälkeen siirryttiin kolmeksi kierroksi maksimiannokseen (clomeja 3/pv joka toinen kierto eli yksi välikierto piti olla välissä ), mutta ei silti huomattu minkään näköistä muutosta rakkuloissa. Meillä siis 4/pv ei ollut vaihtoehto. Siispä seurauksena oli ovulaatioinduktiohoito (puregon + pregnyl) ja niilläkään ei tullut johtofollikkelia. Tuntui tosi uskomattomalta, mulla kun periaatteessa mitään syytä ovuloimattomuuteen ei löytynyt. Siispä yhden induktiohoidon jälkeen suuntana oli IVF, joista kolmannella ja julkisella puolella viimeisellä kerralla saatiin ensimmäinen plussa testiin ja nyt odotetaan identtisiä kaksosia (yhden alkion siirrosta kaksi masuasukkia). Inssiä meille ei edes ehdotettu, koska meillä lapsettomuuden syy oli nimen omaan mun ovuloimattomuus eikä inssistä olisi ollut mitään hyötyä.
Älä huoli, keinoja on nykypäivänä tosi paljon ja pistoshoidoilla pystyy tosi hyvin kontrolloimaan ja muuttamaan annostusta tarpeen mukaan. Mulla ei muutettu siinä seurantaultrassakaan aikoinaan annosta, koska yksi ongelma ultrauksessa oli mun munasarjojen sijainti ja erityisesti oikeaa puolta ei pystytty kunnolla edes näkemään. IVF korjasi sen ongelman meidän tilanteessa, koska silloin rakkuloita oli enemmän ja näkyvyys ultrassakin luonnollisesti aivan eri luokkaa.
Aurinkoa kesään! =) Ja onnea syksyn hoitoihin, jos ei kesä tuo muuten toivottua plussatulosta. B)