Muita kellä oli helppo synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Mua peloteltiin ennen synnytystä et se tulee olemaan ihan kauheeta ja vähän pelkäsin sitä sitte. Olinki aika hömistynyt kun synnytys menikin niin hyvin.
Supitukset alko ihan varoittamatta illalla ja kovenivat äkkiä. Sairaalaan mentiin ja kärvistelin ammeessa suppareitten kans. Tuntuihan ne pahoilta mut odottelin silloinkin et koska ne muuttuu todella pahoiksi :) Epiduraalin sain kuitekin ja senkään laitto ei tuntunu missään. Pienen nukkumisen jälkeen sain luvan ponnistaa ja pari minsaa myöhemmin poika olikin jo maailmassa. Kokonaiskesto ekasta supparista laskettuna oli 5h45min ja siinä kaikki. Ponnistusvaihekaan ei tuntunu oikein miltään, kiitos puudutuksen :D
Meni kyllä niin nopeeta ja niin nappiin ku vaan pysty. Kätilö oli mukava ja mieskään ei käyny hermoille. Kätilökin kehui et olin oikea mallisynnyttäjä ja mikäs siinä oli ollessa :) Jäi kyllä positiivinen mieli siitä keikasta ja oikein odotan et pääsisin uudelleen samoihin touhuihin!

Vaihdetaanks? :snotty:
Mulle ei kukaan maalaillut niitä kauhukuvia, kaikki synnyttäneet tutut oli tehneet sen helposti, joten pelottelua ei tullut. Ois pitänyt, meinaan meni perseelleen alusta asti :kieh:

No mulla kans molemmat olleet suhteellisen helppoja ja nopeita, 8h ja 3h, mutta kipee oon silti ollut. Mutta mä voisin kans koska tahansa synnyttää taas, on se niin ihanaa :) Tosin vauvaa en kyl nyt tahtois :D

Mulla kolme kivutonta synnytystä, en saanut/tarvinnut mitään lääkkeitä ja ponnistusvaiheet ovat kestäneet 3-5 ponnistusta. Tosi helppoa :) Kätilötkin ovat sanoneet, että harvinaista tällainen on. En ole siis käytännössä tuntenut synnytyksen aikana muuta kuin sen vauvan ulostulovaiheen, eikä sekään ole ollut muuta kuin painetta.

Mä kans päätin et ens kerralla en ota mitään puudutuksia vaan pelkkää ilokaasua. Nyt mä jotenkin automaattisesti myönnyin siihen epiduraaliin kun sitä tarjottiin. Olis ton kestäny hyvin ilmankin:)

Molemmat synnytykset helppoja & molemmat ponnistusvaiheet kivuttomia vaikka suht kauan (43 min ja 30 min) kestivätkin. Kakkosta sain vaan pusertaa ulos oikein tosissani, kun hän syntyi kasvot edellä.

Eka puolitoista tuntia, ilman kivunlievitystä lähes ambulanssiin.
Toka tunnin verran ja 12-15 supistusta. Ilman kivunlievistystä jälleen. En halunnut, kun ei ollu paha.

Molemmilla ponnistus yhdellä kerralla (supistuksella) ulos. Synnytys käynnistyi molemmilla lapsiveden menoilla, aika laskettu siitä.

Hyvin iisiä on synnyttäminen mulle!

Mulla oli toka tosi helppo. Toipuminen kävi myös nopeaan. Samana päivänä istuin normaalisti, vuoto loppui ennen kotiutusta lähes kokonaan. Sairaalassakin hämmästelivät toipumistani. Synnytyksestä jäi niin hyvät/helpot muistot, että menisin milloin vaan uudestaa. Ei se tarkoita, etteikö kipuja olisi ollut lainkaan, mutta ekaan nähden niin helppoa... Kätilöllä oli varmasti osansa, ainakin ponnistusvaiheessa. Osasi neuvoa tosi tarkasti miten ponnistaa, että repeämiset saatiin minimoitua.

Alkuperäinen kirjoittaja piisofkeik:
Mikä on helppo? Pidän omaa synnytystä helppona, vaikka kesti 22h ja en ottanut mitään kivunlievitystä. Ponnistusvaihe kesti 30min.

Semmoinen synnytys, joka on synnyttäjästä tuntunut helpolta :)

Alkuperäinen kirjoittaja iloinensynnyttäjä:
Mulla oli toka tosi helppo. Toipuminen kävi myös nopeaan. Samana päivänä istuin normaalisti, vuoto loppui ennen kotiutusta lähes kokonaan. Sairaalassakin hämmästelivät toipumistani. Synnytyksestä jäi niin hyvät/helpot muistot, että menisin milloin vaan uudestaa. Ei se tarkoita, etteikö kipuja olisi ollut lainkaan, mutta ekaan nähden niin helppoa... Kätilöllä oli varmasti osansa, ainakin ponnistusvaiheessa. Osasi neuvoa tosi tarkasti miten ponnistaa, että repeämiset saatiin minimoitua.

Joo mulla kans toipuminen ei kestäny kauaa. Jälkivuotoa ei kestäny kovin montaa päivää ja paikat palautu tosi nopsaan.

Esikoisen synnytys kesti 5 tuntia, oli helppo, keskimmäinen käynnistettiin ja oli kivulias ja kesti 8 tuntia, kuopuksen syntymä oli helppo ja kesti kolmisen tuntia.

kolmas juu. :wave:
tai no oikeestan kaikki on tavallaan ollu helppoja mutta se kolmas oli niistä helpoin kaikin tavoin. muista on jääny vähän huono maku suuhun. :|

Mulla oli helppo, viisi tuntia kesti ja ponnistusvaihe 4min. epiduraalin jälkeen en tuntenut kipua enää laisinkaan ja heti synnytyksen jälkeen olin elämäni kunnossa (ei paljon kipuja). Olihan ne kivut siinä ennen epiduraalia aika järkyttävät mutta aika meni todella nopeasti

Kivut yllätti rajuudellaan ja taottomuudellaan, ja epiduraali lakkasi vaikuttamasta juuri sopivasti kesken ponnistusvaiheen. Mutta asentoa vaihdettuani kaikki meni hyvin, yksi ommel varmuuden vuoksi, ei muuta.

Silti jännitän ja pelkään jo seuraavaa kertaa, mutta mä olenkin sellainen... uhkakuvien maalailija :ashamed:

Yhteistyössä