Muita kellä joku ihmeen sisäänrakennettu kaukokaipuu? Miten kestätte arkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli taas tässä räntäsadetta ikkunasta katsoen, taas ajatus lentää jonnekin kauas.
Tällä hetkellä vaan ei ole mahdollista lähteä mihinkään, ehkä joku pikainen Ruotsin reissu olisi mahdollinen vielä tämän vuoden puolella. Kauemmas mahdollisesti ensi keväänä tai kesänä.

Muita ketkä ovat samanlaisia haaveilijoita? Jotain kulkurinverta minussa vissiin virtaa, no nyt olen ollut jo seitsemän vuotta Suomessa. Sitä ennen, perheettömänä, asuin seitsemän vuotta mm. Englannissa, Irlannissa ja Kreikassa. Pidempiä reissuja olen tehnyt Afrikkaan ja Jenkkilään.

Kaikki on täällä hyvin, arki rullaa neljän lapsen kotiäitinä, meillä on ihana talo ja rakkautta.
Mutta silti sitä aina miettii että mitä jos.. Jos taas ottaisi ja lähtisi, muuttaisi Suomesta pois. Mies on vaan niin kovin jalat maassa tyyppi, toisaalta hyvä, ja yksi syy miksi häneen aikanaa rakastuin.

Itse mielelläni pihistelisin ja reissaisin enemmänkin. Mies on todella sidottu työhönsä, yrittäjänä ei juurikaan lomia voi pitää. Eikä hänellä (toisaalta onneksi) ole tällaista samanlaista sisäänrakennettua kaipuuuta jonnekin.

Muita samanhenkisiä? Miten teillä ratkaistaan elämä sujuvan arjen, haaveiden ja toteutuvien reissujen suhteen?

Sama tausta kuin sinulla, takana vuosia ulkomailla, sitten Suomeen ja perheen perustamisen jälkeen "normaalia arkea". Kovasti kaipaan jonnekin, en edes aina tiedä että minne. Mies ei ole kovin innostunut matkustamaan ylipäätään, eikä tykkää lentää. Eli ei kovin hyvä yhtälö.

Itse reissaan tyttökavereiden tai veljeni kanssa, viikonloppulomia Euroopassa. Nytkin ollaan joulukuussa lähdössä Istanbuliin tyttöjen kanssa kolmeksi yöksi, mies hoitaa kodin ja viisi lastamme sen aikaa. Onneksi kannustaa minua lähtemään, ihana mies!

Voitko itse matkustaa ystäviesi kanssa? Kyllä se pienikiin reissu auttaa, mutta toisaalta saa vaan himoitsemaan lisää. Luetko muuten Pallontallaajat-foorumia? Siellä hyviä kirjoituksia aiheesta.

Mia

Mää kaipaan ulkomaille jatkuvasti ja nimen omaan lämpimään. Mää palelen aina ja ulkomailla on paras tapa päästä pois kaikesta täältä. Me käydään ulkomailla 1-2 kertaa vuodessa ja melkein aina vanhan matkan jälkeen varataan uusi odottamaan. Jaksaa arkea paremmin kun tietää et pääsee reissuun. Nytkin viikon reissu varattu huhtikuun alkuun. Ja kun on pitkä varaus aika niin ehtii järjestellä vapaat sen mukaan :)

Minulla on aina matkakuume. Olisi kiva jos voisi matkustella ulkomaille vaikka kerran kuussa, edes muutamaksi päiväksi, mutta yleensä pääsen vain pari kertaa vuodessa lähtemään. Minulla on jotenkin niin, että kyllästyn ja tylsistyn helposti samassa paikassa ja sitten aina kaipaa uuden ja erilaisen näkemistä. Ulkomailla en ole varsinaisesti asunut tai 5 kk olin kyllä kerran, mutta ei mielestäni vielä varsinaista asumista. Sielläkin kuitenkin tylsistyin ja kaipasin Suomeen eli minulla on sitten varmaankin niin, että aina kaipaa sitä paikkakunnan muutosta tai jotain muutosta arkeen eli matkoja.

Nyt kun on vielä niin kylmäkin ja harmaata ja kaikki harrastukseni, kävely, pyöräily, uinti olisi niin mukavaa jossain lämpimässä maassa. On kyllä suunnitteilla muuttaa ensi vuonna ulkomaille, mutta se ei ole vielä varmaa.

Yhteistyössä