Muita jotka vierastaa ajatusta kierukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä kolme lasta ja nyt sitten jälkitarkastuksessa tiedossa keskustelua siitä millaista ehkäisyä aiomme käyttää jatkossa.

No minä olen sitä mieltä, että kondomeja käytetään. Nyt tietysti imetän eli vaihtoehdot on sikälikin vähissä.

Mutta pillereitä en tahdo syödä, koska ei tunnu hyvältä syödä turhia lääkkeitä. Siis turhia sikäli, että asia hoituu muutenkin. Ja neljä vuotta olen niitä syönyt ennen lapsia niin eiköhän se riitä.

Kierukka suorastaan kammottaa ajatuksena. En tahdo mitään härveliä sisääni. ://

Ne ehkäisykapselit sen sijaan... siis tulee ihan oksetusolo sellaisesta. Kerran eräällä tutulla oli ja jo pelkästään se, että tiesin ihon alla olevan sellaisen kun näytti niin sai oksennuksen nousemaan kurkkuun. Puhumattakaan, että se olisi omassa kädessä. Menee nytkin kylmän väreet.

Onko ihan käsittämätön ajatus, että aikuinen ja avioliitossa elävä käyttää kondomeja ehkäisynä?

Kaikkea muuta voinkin kokeilla mutta en mtään mikä pitää tunkea sisälleni.Ja kierukkaa varsinkaan, mua kuvottaa aatus että menisin gynelle sitä laitattamaan menkkojen aikaan...hyi saasta :x

Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:
Kaikkea muuta voinkin kokeilla mutta en mtään mikä pitää tunkea sisälleni.Ja kierukkaa varsinkaan, mua kuvottaa aatus että menisin gynelle sitä laitattamaan menkkojen aikaan...hyi saasta :x

Niin just! Ja se kuulemma sattuukin. Enkä tosiaan tahdo mitään ylimääräistä härveliä itseeni. Yöks.

mulla on kerran ollu kuparikierukka einkä enää ikinä ota. hirveesti oli ongelmia ja oli todellakin semmonen epämiellyttävä olo että sisälläni on jotain turhaa. hankalaa selittää.. |O :/

Me käytimme pitkään kondomia ehkäisykeinona, mutta viidennen lapsen ( yllätys ) laitatin h.kierukan, vaikka aiemmin olen vierastanut koko kapinetta.Sain kierukan ilmaiseksi sairauden hoitoon.Seuraavaksi olis tarkoitus mennä
sterilisaatioon ja samassa yhteydessä lämpöpallohoito.

Mulle kierukka laitettiin sairaalan polilla ja ei ollut silloin menkkoja.

Täälläkin yks joka kammoaa ajatustakin, et pitäs kierukka ottaa..EI IKINÄ!!
Meillä on ehkäisynä ollu koko yhdessä oloajan ( 14v ) kondomi ja sillä mennään siihen asti, kunnes mies menee sterilisaatioon

Mulla on ollut kaksi kertaa tarkoitus ottaa hormonikierukka, eli olen käynyt papa kokeissa ja sitten kuitenkin jänistänyt ja jättänyt lääkäriajan kierukan laittoa varten varaamatta:) Eli ehkäisynä on nyt ollut kohta 7(!!) vuotta kortsu ja hyvä tuuri... tuntuu kyllä että pitäis keksiä joku toimivampi ehkäisy..yhdistelmäpillerit ei käy mulle, mutta oiskohan noilla minipillereillä niihin verrattuna mitään eroa? Kierukkaa en näköjään pysty ottamaan, pakko uskoa:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin just! Ja se kuulemma sattuukin. Enkä tosiaan tahdo mitään ylimääräistä härveliä itseeni. Yöks.

Samoilla linjoilla. Ei tule mulle ikinä!

joo, en tosiaan ottaisi kierukkaa, enkä kyllä hormonejakaan söisi enää.
jos vauvan tulo ei ole katastrofi niin suosittelen varmoja päiviä, kumeja ja keskeytettyä. :xmas:

näitä me käytetään, tosin kumeja ei ole ostettu kuukausiin.

mutta jos vauvatoiveita ei ole yhtään niin etsimään vaan oikeaa ehkäsyä. vaihtoehtojahan riittää paljon!

hiukan asian vierestä mutta kuinka varma on keskeytetty yhdyntä? Meillä toimi niin pari vuotta eli emme käyttäneet muuta ehkäisyä ja toimi. Nyt syön pillreitä mutta en haluisi syödä "lopun ikääni" eikä kierukka myöskään kiinnosta.

Mulla ehkäisyrengas kokeilussa. En vielä osaa sanoa paljon asiasta kun on niin vähän aikaa ollut. Se on ainakin hyvä, että oli kätevä laittaa paikalleen eikä tunnu miltään sisälläni.. Saa nähdä mitä mies on mieltä jos pääsee kokeilemaan tuntuuko se seksissä ;)

Kuparikierukkaa en ole koskaan vierastanut, ja ollutkin kaksi kertaa. Tota hormonikierukkaa oon aina vierastanut, mutta otin sen kun lääkäri kehui sen maasta taivaisiin, mutta otatin pois sittemmin kun en tottunut siihen ajatukseen että tosiaan sitä hormonia on kaiken aikaa elimistössä. Kuparikierukan voisin edelleen ottaa, en tuollaisia hormonihärveleitä missään muodossa :x

Meilläkin kolme lasta, ei ole moneen vuoteen tarvinnut ehkäistä, nyt se on edessä taas, enkä TOUDELLAKAAN halua mitään kierukkaa sisälleni. Olen alkanut haaveilemaan miehelle tehtävästä sterilisaatiosta, joka olisi meistä kahdesta se helpompi suoritettava... En tiedä, päädytäänkö koskaan mihinkään tässä jahkaamisessa, mutta vaihtoehdot on vähissä, eli loppuelämä kumin kanssa tai se sterilisaatio. En ole pakottamassa mihinkään, mutta uskoisin, että tuohon päädytään kun vaihtoehtoja pohtii. On jo tottunut vaivattomaan seksiin näiden ehkäisyttömien vuosien aikana :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hän:
hiukan asian vierestä mutta kuinka varma on keskeytetty yhdyntä? Meillä toimi niin pari vuotta eli emme käyttäneet muuta ehkäisyä ja toimi. Nyt syön pillreitä mutta en haluisi syödä "lopun ikääni" eikä kierukka myöskään kiinnosta.

Keskeytetty yhdyntä on varma tapa saada lapsi :D

Olen elänyt elämässäni parisuhteessa yhteensä 22v ja on ollut kondomi ehkäisynä. Vierastin kans kierukkaa, mutta koska minulla oli runsaat ja kivuliaat kuukautiset, niin lääkäri ehdotti hormonikierukkaa. Puoli vuotta mietiskelin ja kypsyttelin asiaa kunnes sitten laitatin kierukan. Ajattelin, että saahan sen pois jos haluaa. Varaa vaan lääkäriajan ja plops, härveli on pois. Nyt se on ollut reilun kuukauden ja ei mitään huonoa sanottavaa ainakaan tähän mennessä. Onpahan jäänyt kumeilla räplääminen pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kierukka suorastaan kammottaa ajatuksena. En tahdo mitään härveliä sisääni. ://

Tämä syynä mullakin miksi en ole koskaan kierukkaan suostunut.

Meillä ehkäisynä varmat päivät.
Mitään hormonia en enää syö ja kondomilla tuntuu kauheelta raastamiselta.

Mulle ei sovi mikään ehkäisy paitti kumi :(. Joskus oli kuparikierukka vaikka kammosin ajatusta. Lääkäri ylipuhui. Menin myöhemmin otattaan pois järkkyjken vuotojen takia ja koska kokoajan luulin ja pelkäsin et alkaa tuleen pois itekseen ja inhotti ajatus et sisällä kohdussa esine. :x

Yhteistyössä