Muita, jotka töissä pääsiäisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silja.S

Vieras
Oletko töissä näinä pääsiäispyhinä ja jos olet, mitä työtä teet? Pakko ei ole työtään mainita, mutta kiinnostaa tietää minkä alan työntekijät täällä raatavat pyhät. Itse en ykköstyötä joudu tekemään pyhinä, mutta toiseen työpaikkaan on mentävä pyhinäkin. Hoitoalan työ.

Itse en enää oo pääsiäisinä töissä, mutta sekin on koettu. Baarissa työskentelin nuorempana, nii pääsiäispyhät oli täynnä työtä. Nyt ku lapset on pieniä on ihanaa kun on päivätyö, mutta toisaalta mä kaipaan sinne tiskin taakse edelleen. Mä oon luvannu itselleni, että kunhan lapset on isompia niin meen takasin baariin töihin :)

Hoitoalan työtä on tehtävä pyhinäkin. Koska ko. opiskeluihin kuuluva yksityinen työharjoittelupaikka ei maksa palkkaa, mutta muuten vain pitää työvoimana tyyliin eihän me tarvita sijaisia kun meillä on noi opiskelijat, niin menen tekemään keikkaa muualle, josta maksetaan asiaankuuluva palkka. Isäntä kuljetusalalla, myöskiin töissä. Toivotan rauhaisaa pääsiäisen aikaa kaikille, erityisesti työssä pakertaville.

kas, kerankin voin sanoa, että en ole töissä pääsiäisenä. enkä ainakaan seuraavaan seitsemään kuukauteen. vaan olen ns. kotiäitinä. tai sitten jos vaikka pääsen sinne kouluun, niin sitten tää vapaus loppuu jo aikaisemmin

Muistan ajat, kun pyhinä koko maa tuntui seisahtuvan. Toki silloinkin hoitotyössä ja pelastusalalla paiskittiin töitä ja varmasti niissä tehtaissakin, joiden sulkeminen on mahdotonta, mutta silti penskana tuntui, ettei kukaan ollut töissä pyhinä. Meidän äiti oli silloin maatalouslomittaja, ja pidin outona sitä, että joutui käymään töissä sunnuntaina. Se ei siis ainakaan meillä päin ollut mitenkään yleistä, etenkään, kun siihen aikaan ei ollut puhettakaan kauppojen sunnuntai-aukioloista. Nykyään kun kyselee, meitä pyhät raatavia on pilvin pimein.

Yhteistyössä