muita jotka supistusten takia saikulla jo vkolla 14?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesälapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kesälapsi

Uusi jäsen
07.02.2008
3
0
1
Hei!

Mulla on toinen raskaus menossa ja ekastakin olin puolesta välistä saikulla supistusten vuoksi. Nyt on supistellut jonkun verran jo viikolta 10. alkaen ja nyt viikot 14+0 ja lääkäri laittoi saikulle. Löytyykö kohtalontovereita?Lääkärin mukaan aika epätavallista...

Mulla oli supistuksia tosi aikasilta viikoilta. Jouduin oleen saikulla niitten takia. Nyt supistukset on loppu, rv 23. Ne loppu jo tossa suunnilleen rv18. Ei mulle kyllä sanottu, että ne ois ollu kovin epätavallisia. Toivottavasti sulla ja helpottais ja pääsisit nauttimaan raskauden kulusta :heart:

:wave: Täällä kohtalontoveri. Eikä kyllä uudelleensynnyttäjälle suinkaan epätavallista. Olen ollut viikolta 13 asti sairaslomalla, nyt viikkoja kasassa 32+3 ja töihin ei paluuta ole. Mulla supistelut teki tuhojaan kanavaan, kohdunsuu 2lle sormelle auki ja kanavaa reilu sentti jäljellä.
Noilla viikoilla kun supistaa niin on parempi vaan ottaa rauhalliseti ja huilia, kyllä se sitten myöhemmin helpottaa.
Minä sain tuossa joulun jälkeen "luvan" elää normaalia elämää eli käydä kevyesti kaupassa ja siivota, nyt olen myös käynyt kevyesti urheilemassa kun selkä alkoi mennä jumiin "huilaamisesta".

Hyvää vointia sinulle :hug:

kleopatra ja ihmemies

Ainiin... Kyllähän se tietynkin on hieman työnkuvastakin kiinni, että onko syytä olla sairaslomalla? Minä olen hoitajantyössä ja en kyllä niiden supisteluiden vuoksi olisi lähtenyt 100- kiloisia vanhuksia nostelemaan kun oman 12- kiloisen tytön pöntölle nostaminenkin aiheutti kivuliaita supisteluita. :|

Kiitos vastauksista! Millaisia teidän supistukset olleet? Mulla ovat kyllä edeliseen raskauteen verrattuna paljon tiukempia. Eilen meni koko päivä supistellessa, ekä ne oikein rauhoittuneet levossakaan.Tulee välillä jopa yölläkin ja tunuvat tiukilta, hieman viholvilta. Ei kuitenkaan hirmu kipeiltä. Olen aika huolissaan, onkohan jollain kokemusta että olisivat vielä tällasetkin rauhottuneet ajan myötä?

täällä elellään vasta rv 10+5 ja nyt jo kuvittelen supistuksia!
esikkoa odottelen mutta km takana ja sillon kyllä ennen kaavintaa oli todella kipeitä supistuksia ja jokseenkin samanlaista täällä..

viikonloppuna oli taas hyvä olla kuin sai olla rauhassa mutta nyt taas töisä tulee sellaisia vihlaisuja alavatsalta ja huolestuttaa josko stressi ja korkea verenpaine käskisi jo ottamaan hieman rauhallisemmin..

:wave: Täällä oltiin viikolta 12 jo suppareitten takia saikulla. Mutta tyttö syntyi silti rv40+6. Pelottavaahan se alussa oli, mutta ihan normaalia kait uudelleen synnyttäjillä.

Mulla on nyt viikkoja 14+3, toista odottelen. Viikon verran on päivittäin supistellut melko paljonkin. Ei satu, mutta tuntuu ikävältä. Ekasta raskaudesta on suhteellisen lyhyt aika, voikohan vaikuttaa asiaan jotenkin? Eka raskaudessa olin välillä supistusten takia saikulla, mutta vasta puolivälin jälkeen. Myöskin kohdunsuulla tapahtui sillon muutoksia, mutta lapsi syntyi täysiaikaisena kuiteskin. Olen vielä äippälomalla ja sitten jään hoitovapaalle. En ole kyllä oikeastaan huolissani, koska tietääkseni supistukset kuuluu asiaan koko raskauden ajan, jotkut vain tuntee ne paremmin... vissiin kai...

Mulla rv. 19+ ja ihan päivittäin supistelee, välillä kiristelee kohtua aika paljonkin. Ainakaan pari viikkoa sitten ei kohdunsuulla ollut mitään muutoksia tapahtunut (toivottavasti ei tapahdukaan ihan heti). Ekassa raskaudessa oli ihan sama juttu, tyttö syntyi kuitenkin vasta rv. 40+5. Ehkä sen takia en osaa olla mitenkään erityisen huolestunutkaan. Gyne sanoi, että joillain kohtu vaan on supistusherkempi kuin toisilla, noista harjoitussuppareista harvemmin mitään vaaraa on, useimmiten vain se, että ovat ikävän tuntuisia.

Yhteistyössä